Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

virtual desktop på gång i panther...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

något som mondo efterlyst, har jag för mig. kommer bli en funktion i exposé. öppna terminalen och skriv in "defaults write com.apple.dock wvous-olddesktop -bool false; killall Dock" utan citationstecknen. tryck F11.

för att få tillbaka den vanliga F11-funktionen, byt ut variabeln false till true i strängen ovan och kör denna i terminalen.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 14:09

Rätt tuff funktion.. fast är det inte bara en annan version av Expose's funktion för att visa skrivbordet? (den drar ihop alla fönster till en liten box i stället för att köra ut dem mot kanterna)

Kan inte vara helt buggfritt ännu för det strulade till mitt Safari när funktionen var påslagen. Musklick registrerades inte på underdelen (ca 30%) av skärmen.

Men det är bara att stänga av, så funkar det igen...

J.

MacRumors skrev om att AppleInsider skrivit om detta.

Funktionen som sugplopp syftar på har även diskuterats här och här.

jag såg det. senare. som vanligt ska man söka lite innan man skriver något. men å andra sidan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 18:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
något som mondo efterlyst, har jag för mig. kommer bli en funktion i exposé. öppna terminalen och skriv in "defaults write com.apple.dock wvous-olddesktop -bool false; killall Dock" utan citationstecknen. tryck F11.

för att få tillbaka den vanliga F11-funktionen, byt ut variabeln false till true i strängen ovan och kör denna i terminalen.

Det där har inget med virtuella skrivbord att göra. Det är något helt annat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
jag såg det. senare. som vanligt ska man söka lite innan man skriver något. men å andra sidan...

Visst, men å andra sidan så hade funktionen inte kopplats till virtuella skrivbord innan AI:s artikel, så trådan är berättigad av den anledningen. Jag ville bara länka till trådar där dagens "hemliga" funktion diskuterats. (Däremot är det aldrig fel att ange källan.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Det där har inget med virtuella skrivbord att göra. Det är något helt annat.

Mondo, läs AI-artikeln. Där kopplar dom ihop detta med virtuella skrivbord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-10 23:37

VirtualDesktop från www.CodeTek.com ger er virtuella skrivbord.

1
Bevaka tråden