Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notiser/ljud/haptik/batteri

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Apple Watch s6 igår. Har väl börjat sådär. ?

Batteriet tömdes idag på fem timmar. Knappt rört klockan överhuvudtaget. Hur vet man vad som drar ström?

För även bryt vid notiser. Jag vill enbart ha haptiken på klockan och ljud och allt annat som vanligt på telefonen men får inte rätt på det.
Som det är nu så låter inte telefonen när jag får ett sms men klockan gör.
Hade varit fint att kunna sätta telefonen på ljudlös utan vibration och så får man en liten vibration på handleden istället. Men nej, så är det inte. Sätter jag telefonen på ljudlöst så ringer det inte eller vibrerar det inte i telefonen. Men klockan den låter. Är det jag som missat något eller är den inte smartare än så?

Kort och enkelt så vill jag ha allt ljud via telefonen och bara haptik i klockan.
Någon som vet hur man gör? ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-19 18:18

Svep upp på din AW och tryck på klockikonen, då blir den tyst men fortsätter att vibrera.

Ursprungligen av Gäddnos:

Svep upp på din AW och tryck på klockikonen, då blir den tyst men fortsätter att vibrera.

Nu blev klockan tyst och vibrerar. Men telefonen är fortfarande tyst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-21 12:25
Ursprungligen av korthoga:

Nu blev klockan tyst och vibrerar. Men telefonen är fortfarande tyst.

Du har inte glömt att ändra på telefonen från ljudlöst utan vibration som du skrev i första inlägget att du ställt in telefonen på?

1
Bevaka tråden