Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbjudan till elbolaget Tibber

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Undrar hur de gör med oss som har solceller och säljer el. De kanske inte vill ha oss som kunder....

Kostar väl inget att fråga?
Dom har skaplig respons på vardagar... vilar på helgerna

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-05-31 09:07
Ursprungligen av hummel:

Hur mycket är nätavgiften?

Ursprungligen av Ljung:

Tibber är väl bara ett elhandelsbolag. Någon annan är nätägare.

Korrekt, nätavgiften har inget med tibber att göra och tyvärr är man fast med den avgiften man har.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-05-31 09:11
Ursprungligen av CekariYH:

Blev kund igår
Jo, det är vad Tibber påstår att man ska spara in på elkostnaden då dom om jag fattat rätt väljer det billigaste för tillfället eller om det är under en period. Sedan är det grön el (så man ser när det läcker ut ur uttagen), fast jag fattar inte hur den gröna elen ska räcka till alla

Det är inte så att om du köper el från ett vindkraftverk så är det den elen du får.
Vindkraftverket trycker in el i nätet, precis som allt annat och du plockar ut el som kan komma precis varifrån som helst, att din el är grön är bara administration.

Ursprungligen av Json_81:

Det är inte så att om du köper el från ett vindkraftverk så är det den elen du får.
Vindkraftverket trycker in el i nätet, precis som allt annat och du plockar ut el som kan komma precis varifrån som helst, att din el är grön är bara administration.

Vet ja la väl, har jobbat på Vattenfall i 31 år

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-01 09:12
Ursprungligen av CekariYH:

Vet ja la väl, har jobbat på Vattenfall i 31 år

Fast du skrev ju detta tidigare:

"Sedan är det grön el (så man ser när det läcker ut ur uttagen), fast jag fattar inte hur den gröna elen ska räcka till alla "

Det går ju inte att definiera elen man får ur uttagen som grön då

Ursprungligen av zinned:

Fast du skrev ju detta tidigare:

"Sedan är det grön el (så man ser när det läcker ut ur uttagen), fast jag fattar inte hur den gröna elen ska räcka till alla "

Det går ju inte att definiera elen man får ur uttagen som grön då

Grön el från E.ON

Funkade fint. Tack för inbjudan. Om det är någon annan som vill ha 500kr att handla för i Tibber store så kan ni gärna använda denna länk Tibber Inbjudan ?

Bevaka tråden