Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler hintar om designen på iPhone 12

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mycket talar för att vi får se 5G, ny kamera, raka kanter, mindre flärp och ram runt skärmen. Allt detta känns helt logiskt och nu börjar det komma realistiska bilder på iPhone 12 med dessa attribut och den ser magisk ut.

Läs hela artikeln här

Jag har avsiktligt väntat till denna, för jag vill ha USB-C! Hoppas verkligen att de fixar det nu, annars är det f*n skamligt.

En fråga; Vad är det för skillnad på "nostalgiska kanter" och "skärmkanter"?

Citat:

Mycket talar för att vi får se 5G, ny kamera, nostalgiska kanter, mindre flärp och skärmkanter.

Ursprungligen av carlsson:

Jag har avsiktligt väntat till denna, för jag vill ha USB-C! Hoppas verkligen att de fixar det nu, annars är det f*n skamligt.

En fråga; Vad är det för skillnad på "nostalgiska kanter" och "skärmkanter"?

Med nostalgiska kanter menar jag kantiga som på tidigare iPhones och med mindre flärp och skärmkanter menar jag mindre kant runt skärmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-06 15:07
Ursprungligen av DennisKlarin:

Med nostalgiska kanter menar jag kantiga som på tidigare iPhones och med mindre flärp och skärmkanter menar jag mindre kan runt skärmen.

Nog bättre att använda bezels.

Ursprungligen av zinned:

Nog bättre att använda bezels.

Gillar inte det ordet men ram runt skärmen kanske jag kunde klämt till med!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-06 15:19

Det finns inte många grundformer att välja bland. Rund eller rak kant. Apple kommer aldrig att göra en ornamenterad kant. Möjligen variera med en ellips istället för full radie. Och de kan leka lite med fasningen av den raka kanten.
Apple är ju även mästare på att få folk att tycka att deras äldre former är "nya" när de tar upp dem på nytt. Och de använder detta skickligt till sin fördel. Nu när nästan alla har deras mobiler med rundad kant så släpper de nya med rak kant. På så vis kommer det bli mycket synligt vilka som har gamla respektive nya modeller. Individer med något svag självkänsla kommer att känna statusstress. Och naturligtvis har den billigare SE gen 2 rundad kant! Det ska synas att man har den billigare modellen.

Halv off topic: Kommer vi någonsin att få genomskinliga telefoner, som i t ex Westworld? Det gör ju sig fräckt på film, men frågan är om det är praktiskt…?

  • Medlem
  • 2020-05-06 16:33

Ny design? Det ser ut som en iPhone 5 med flärp. Jag vill ha ergonomi, en telefon som är skön att hålla i. Jag är inte intresserad av en tegelsten med vassa kanter, oavsett om tegelstenen laddas med USB-c eller ej.

Nope! Usb-C på en iphone kommer aldrig hända iår.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-05-06 23:49

Jag hoppas verkligen på USB-C. Sedan kommer jag väl köpa en ändå..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-06 23:58

Nya modellen måste ha Nokia Pop-Port, annars blir det inget köp

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-05-14 23:45

Gillar den kantiga formen (tycker iP4/5 är snyggaste telefoner som någonsin formgivits), men vill absolut se den med USB-C (och helst utan ful "flärp" överst).

Ser ut som en av modellerna kommer vara en kompakt modell vilket jag gillar. En mer modern uppföljare till iPhone SE2 ungefär.
Lite skoj att Apple har sett att det finns en del kunder som gillar mer fick/en hands vänliga telefoner.

Samsung har helt missat trenden detta år. Gissar att de bittert ångrar att det inte blev en uppföljare i år till deras Galaxy S10e, som var deras enda värdiga kompakta mobil med bra specifikationer.

Nästan alla Android mobiler nu är stora ”phablets” tyvärr.

1
Bevaka tråden