Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi har testat Mophie Juice Pack Access

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den där stressande känslan när man möts av en pop-up på sin iPhone och den frågar om det inte är dags att gå ned till low-power-mode för att telefonen har 20 procent kvar är inte rolig. I samma ögonblick inser man att powerbanken ligger hemma, eller så var man duktig och tog med den men självklart är även den slut på batteri.

Läs hela artikeln här

Varför i hela friden skulle man köpa detta, när Apple själva har ett eget battery case som har större kapacitet och stödjer lightning och QI och dessutom ligger nästan likvärdigt prismässigt? Jag kör ett Smart Battery Case till min XS Max och är toknöjd. Sen jag skaffade skalet har jag aldrig fått batteritorsk och laddar bara telefonen varannan dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-13 14:46
Ursprungligen av MrQuattro:

Varför i hela friden skulle man köpa detta, när Apple själva har ett eget battery case som har större kapacitet och stödjer lightning och QI och dessutom ligger nästan likvärdigt prismässigt? Jag kör ett Smart Battery Case till min XS Max och är toknöjd. Sen jag skaffade skalet har jag aldrig fått batteritorsk och laddar bara telefonen varannan dag.

Kan bara hålla med. För ett batterifodral måste kostnaden i försämrad design uppvägas av nyttan med bättre funktion = batteritid. Och det verkar som att det är Apples variant som klarar den ekvationen. För några hundralappar mer.

Ursprungligen av MrQuattro:

Varför i hela friden skulle man köpa detta, när Apple själva har ett eget battery case som har större kapacitet och stödjer lightning och QI och dessutom ligger nästan likvärdigt prismässigt? Jag kör ett Smart Battery Case till min XS Max och är toknöjd. Sen jag skaffade skalet har jag aldrig fått batteritorsk och laddar bara telefonen varannan dag.

Lite snurrigt inlägg. Har själv kollat på båda dessa skal och jämfört noga.

Mophie stödjer visst lightning och Qi-laddning.
http://www.mophie.com/shop/iphone-xs-max/juic...

Och kostar dessutom mindre. Apples version kostar hela 469 kronor mer om man jämför priset på Apple Store. För de pengarna får man en ganska stor powerbank (runt 15.000mAh) som man kan komplettera med.

Kapacitetsmässigt så har mophieskalet till XS Max 2,200mAh.

Citat:

The new iPhone XS and iPhone XS Max cases are rated at 1,369 mAh, lower than the iPhone 6/6s case at 1,877 mAh and iPhone 7 case at 2,365 mAh

Nu är detta inte helt rättvist då Apple själva säger "samtalstid: upp till 37 timmar och surf 20 timmar" och mophie säger "31 timmar respektive 18 timmars surf".

Tycker att mophie har lite roligare färger och är inte lika fyrkantiga som Apples skal.

Och sen kan man själv avgöra när man vill slå på sitt battery case och använda batteriet. Det går med mophie, men inte med Apple.

En annan sak att tänka på är att Apple Smart Battery case är att det inte är kompatibelt med iPhone X utan bara till iPhone XS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-13 17:22
Ursprungligen av Pathfinder:

En annan sak att tänka på är att Apple Smart Battery case är att det inte är kompatibelt med iPhone X utan bara till iPhone XS.

Inte officiellt supportat men ska tydligen funka, även om uttagen för högtalaren inte riktigt passar
Apple’s iPhone XS battery case actually works with the iPhone X

Ursprungligen av Pathfinder:

L
Mophie stödjer visst lightning och Qi-laddning.
http://www.mophie.com/shop/iphone-xs-max/juic...

Själva Mophie-skalet kan väl bara laddas via Qi eller USB C, med bara en lightning tillgänglig blir väl bara telefonens interna batteri laddat? Eller har jag missförstått?

Ursprungligen av IngoX:

Själva Mophie-skalet kan väl bara laddas via Qi eller USB C, med bara en lightning tillgänglig blir väl bara telefonens interna batteri laddat? Eller har jag missförstått?

Nej korrekt, lightningporten fungerar endast att ladda telefonen. Fick uppfattningen av MrQuattro att lightningkontakten var helt obrukbar på telefonen och det stämmer inte. Och med USB-C så kan du ladda både skal och telefon exempelvis via din Macbook. Eller trådlöst via Qi självklart. En cool feature är att superladda både skal och telefon samtidigt med både lightning och USB-C om man har bråttom. Apple kan "bara" ladda med lightning (eller Qi).

Ursprungligen av Pathfinder:

Lite snurrigt inlägg. Har själv kollat på båda dessa skal och jämfört noga.

Mophie stödjer visst lightning och Qi-laddning.
http://www.mophie.com/shop/iphone-xs-max/juic...

Jag vill inte minnas att jag sagt att Mophie inte stödjer QI. Det jag sa var att Apples stödjer både Lightning och QI.
Rent tekniskt så kan du fortfarande använda lightningporten på Mophie också, men du kan inte ladda både telefon och skal med den samtidigt vilket du kan på Apple.

Och kostar dessutom mindre. Apples version kostar hela 469 kronor mer om man jämför priset på Apple Store.
Ganska försumbart med tanke på att du får mer bang for the buck. Då har du åtminstone apples garanti på grejerna. Kanske skönt att vända sig till samma företag vare sig det är mobilen eller tillbehöret som krånglar.

För de pengarna får man en ganska stor powerbank (runt 15.000mAh) som man kan komplettera med.

Kapacitetsmässigt så har mophieskalet till XS Max 2,200mAh.

Nu är detta inte helt rättvist då Apple själva säger "samtalstid: upp till 37 timmar och surf 20 timmar" och mophie säger "31 timmar respektive 18 timmars surf".

Tycker att mophie har lite roligare färger och är inte lika fyrkantiga som Apples skal.

Och sen kan man själv avgöra när man vill slå på sitt battery case och använda batteriet. Det går med mophie, men inte med Apple.
Varför skulle man vilja slå av det? Man pluggar i Apples smart battery case, använder luren två dagar, laddar när både skal och batteri är tomt. Dessutom drainar inte apples skal batteriet på samma sätt som Mophie gör, därav namnet Smart Battery Case.

En annan sak att tänka på är att Apple Smart Battery case är att det inte är kompatibelt med iPhone X utan bara till iPhone XS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-16 00:53

Tycker detta verkar vara ett bottennapp av Mophie. Väldigt lite extra batterikapacitet för dess tyngd, storlek och pris.

1
Bevaka tråden