Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka hemliga nummer direkt till röstbrevlådan

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brukar du strunta i att svara när någon ringer med hemligt nummer? I det kommande iOS 13 kan du välja att skicka dessa automatiskt till röstbrevlådan.

Läs hela artikeln här

Svarar alltid när det ringer i min telefon, har hittills i år fått 2 st ”oönskade” samtal.

Ursprungligen av Redaktionen:

Brukar du strunta i att svara när någon ringer med hemligt nummer? I det kommande iOS 13 kan du välja att skicka dessa automatiskt till röstbrevlådan.

Läs hela artikeln här

så jäkla bra!

Tycker det känns bakvänt på något sätt. Jag vill ha valmöjligheten att skicka alla till röstbrevlådan när jag känner för det, inte bara hemliga nummer.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-07 12:54
Ursprungligen av Mrkhaglund:

Tycker det känns bakvänt på något sätt. Jag vill ha valmöjligheten att skicka alla till röstbrevlådan när jag känner för det, inte bara hemliga nummer.

Det är bara att lägga in en vidarekoppling direkt till röstbrevlådan. Operatörstjänst som funnit i massvis med år.
Vill du bara skicka enstaka samtal dit så kan du trycka två ggr på sidoknappen (eller toppknappen på äldre iphones) när det ringer. Ett tryck tystar bara samtalet.

Vill ha valet att skicka alla som ringer från Tunisien och andra läder & bara ringer en signal o sen lägger på, till röstbrevlådan.

Ursprungligen av Gäddnos:

Vill du bara skicka enstaka samtal dit så kan du trycka två ggr på sidoknappen (eller toppknappen på äldre iphones) när det ringer. Ett tryck tystar bara samtalet.

Detta är vad jag eftefrågar och helt ärligt inte visste om att man kunde göra

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-08 10:10
Ursprungligen av hummel:

Svarar alltid när det ringer i min telefon, har hittills i år fått 2 st ”oönskade” samtal.

Du kanske bara har fått 4 samtal i år. I så fall är det ju 50% oönskat.

Jag svarar aldrig på "okänt nummer". Tycker att hälften av mina samtal är från mobilnummer som tillhör någon försäljare av el, tele eller tv-kanaler. Grymt om det gick att blocka nummerserier, typ alla från som börjar på 070-XXXXX.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-06-08 10:19
Ursprungligen av Hasse A:

Du kanske bara har fått 4 samtal i år. I så fall är det ju 50% oönskat.

Jag svarar aldrig på "okänt nummer". Tycker att hälften av mina samtal är från mobilnummer som tillhör någon försäljare av el, tele eller tv-kanaler. Grymt om det gick att blocka nummerserier, typ alla från som börjar på 070-XXXXX.

Varför inte vända på det och bara tillåta personer i din kontaktlista ringa dig och alla övriga gå direkt till telefonsvarare?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-08 10:23
Ursprungligen av iller:

Varför inte vända på det och bara tillåta personer i din kontaktlista ringa dig och alla övriga gå direkt till telefonsvarare?

Lysande idé ju! Varför är inte jag så smart? Fixar på stört!

Ursprungligen av iller:

Varför inte vända på det och bara tillåta personer i din kontaktlista ringa dig och alla övriga gå direkt till telefonsvarare?

Det kommer ställa till det om du har kontakt med myndigheter och läkare/sjukhus.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-08 11:10
Ursprungligen av hummel:

Det kommer ställa till det om du har kontakt med myndigheter och läkare/sjukhus.

Försöker undvika sådana kontakter.

Men förstår hur du tänker, får grunna lite på det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-06-08 16:12
Ursprungligen av Hasse A:

Du kanske bara har fått 4 samtal i år. I så fall är det ju 50% oönskat.

Jag svarar aldrig på "okänt nummer". Tycker att hälften av mina samtal är från mobilnummer som tillhör någon försäljare av el, tele eller tv-kanaler. Grymt om det gick att blocka nummerserier, typ alla från som börjar på 070-XXXXX.

Har du Nixat ditt nr? I princip alla sådana samtal har försvunnit för mig. Bara Bingolotto som ringt en gång men bad dem att inte ringa igen så nu är det lugnt på den fronten.
Som någon annan nämnde så blir kontakt med sjukvård etc svårt om man inte svarar/tillåter hemligt/okänt nr.

Ursprungligen av Cribe:

Har du Nixat ditt nr? I princip alla sådana samtal har försvunnit för mig. Bara Bingolotto som ringt en gång men bad dem att inte ringa igen så nu är det lugnt på den fronten.
Som någon annan nämnde så blir kontakt med sjukvård etc svårt om man inte svarar/tillåter hemligt/okänt nr.

Tack för tipset, tidigare gick det inte att Nixa företagstelefoner men jag provade nu och det gick verkar det som.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-06-08 19:41
Ursprungligen av RolexJocke:

Tack för tipset, tidigare gick det inte att Nixa företagstelefoner men jag provade nu och det gick verkar det som.

Tyvärr är företagsnummer fortfarande lovligt byte även om du lyckas nixa.

Ursprungligen av iller:

Tyvärr är företagsnummer fortfarande lovligt byte även om du lyckas nixa.

Det är ju bara hoppas man slipper några samtal iallafall.

  • Medlem
  • 2019-06-09 22:49
Ursprungligen av hummel:

Det kommer ställa till det om du har kontakt med myndigheter och läkare/sjukhus.

Om det e viktigt får som lämna meddelande. Det gör försäljare aldrig.

Ursprungligen av eiddi:

Om det e viktigt får som lämna meddelande. Det gör försäljare aldrig.

Jag är i kontakt med läkare, sköterskor, hemtjänst och kommunen för att hjälpa mina föräldrar. Ingen av dessa lämnar meddelande eller ringer tillbaka. Möjligt att dom ska göra det men mitt liv blir så mycket enklare om jag svarar när dom ringer. För kommunen gäller att dom ringer tillbaka inom 48 timmar på vardagar, missar jag det samtalet tar det oftast ytterligare 2 dygn innan jag får kontakt. Så att få svar på en fråga kan lätt ta nästan en arbetsvecka vilket inte är optimalt alla gånger.

  • Medlem
  • 2019-06-10 14:31
Ursprungligen av hummel:

Jag är i kontakt med läkare, sköterskor, hemtjänst och kommunen för att hjälpa mina föräldrar. Ingen av dessa lämnar meddelande eller ringer tillbaka. Möjligt att dom ska göra det men mitt liv blir så mycket enklare om jag svarar när dom ringer. För kommunen gäller att dom ringer tillbaka inom 48 timmar på vardagar, missar jag det samtalet tar det oftast ytterligare 2 dygn innan jag får kontakt. Så att få svar på en fråga kan lätt ta nästan en arbetsvecka vilket inte är optimalt alla gånger.

Det förstår jag, det låter inte bra. Jag har haft det samma problem med sjukvården angående min handikappade son.

Gillar iden helt klart, men problemet med sådana som man vill/behöver svara på. Tänk om myndigheter, sjukvård etc hade en gemensam special nummerserie i dom första siffrorna som bara dom får ha, så man såg direkt att det inte är nån försäljare etc.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2019-07-21 15:48

Bautabra om man kunde skapa anpassade svarsmeddelanden och även automatiska SMS beroende på vem som ringer!

"Samtal från skyddat nummer kan tyvärr ej besvaras!"

För Viasat och andra plågoandar:
"Detta samtal kostar 9:90 per min! Accepterar du det, tryck 99, annars lägg på luren."
"Ditt samtal är placerat i kö! Vi besvarar ditt samtal så fort vi hinner, din köplats är 4711 och betjänas av 99 handläggare. Var vänlig stanna kvar i luren då ditt samtal är viktigt för oss..."

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-07-21 18:20

Röstbrevlåda? Det kräver en insats från min sida, har ingen brevlåda. Vill man nåt och jag inte svarar så får man messa.

Ursprungligen av reboot81:

Röstbrevlåda? Det kräver en insats från min sida, har ingen brevlåda. Vill man nåt och jag inte svarar så får man messa.

Precis. Röstbrevlåda är så 1990.

1
Bevaka tråden