Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför har Android-makarna inga egna idéer?

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-04-23 19:05
Ursprungligen av Innis:

Inte alls

Inte asiatiska markanden. Ska vara en telefon som säljs i europa eller usa.

Se svar ovan

Nu ändrar du efter hand ?

Jag citerar
"Dubbla fysiska SIM-kortsplatser på efterföljaren till iPhone 8 eller iPhone X

Det är bara billighetsmärken typ samsung som håller på med sådant ?"

Inget om marknader här inte

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-04-23 19:46
Ursprungligen av PaO:

Nu ändrar du efter hand ?

Jag citerar
"Dubbla fysiska SIM-kortsplatser på efterföljaren till iPhone 8 eller iPhone X

Det är bara billighetsmärken typ samsung som håller på med sådant ?"

Inget om marknader här inte

Exakt dubbla fysiska SIM-kortsplatser. Dvs en eller två luckors som två SIM-kort får plats.
Det kommer aldrig hända att Apple har två öppningar eller el med plats för två SIM-kort.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-04-23 19:48
Ursprungligen av PaO:

Nu ändrar du efter hand ?

Jag ändrar ingenting i efterhand utan Mackan fråga vilken telefon och marknad vadet gällde något jag svarade på.

  • Medlem
  • 2018-04-23 19:48
Ursprungligen av Innis:

Exakt dubbla fysiska SIM-kortsplatser. Dvs en eller två luckors som två SIM-kort får plats.
Det kommer aldrig hända att Apple har två öppningar eller el med plats för två SIM-kort.

Vi får väl se det hänger ju 1000 kr på det

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-04-23 21:21
Ursprungligen av M8ystic8:

De 2 ören kommer du garanterat förlora redan i år. Dubbla SIM kommer garanterat i år till iPhone. Liten målgrupp i Sverige/EU kanske, men väldigt populärt i Asien. Det är just Asien som Apple riktar sig in numera.

Nope. Snarare e-sim med böjlighet för dubbla.

Jag slänger lite ved på glöden med apples nya ”Switch to iPhone”-kampanj då ?
https://youtu.be/rsY3zMer7V4

Själv gillade jag Windows Phone, främst den sista versionen 8.1 (Windows 10 Mobile gillade jag inte alls). När Microsoft gav upp mobilmarknaden så blev det android. Kändes som ett flexibelt system som man kunde göra riktigt personlig om man så vill.
Det är främst Sony jag har använt, delvis beroende på att det fortfarande är lite svenskt med en stor verksamhet i Lund som Sony ärvde från Ericsson. De har också implementerat Projet Treble/sömlösa uppdateringar i sina senaste mobiler.
Men det är inget som säger att jag alltid kommer använda android. Har både en iPad Mini samt en Apple TV så jag är inte främmande för iOS. Föll dock inte för iPhone X kändes lite för ömtålig på nåt sätt med allt glas, repkänslig ram etc..Som att gå omkring med ett Fabergéägg så att säga.
Men vi får se vad kommande iPhones kan visa upp.
Angående flärpen gillar jag den inte, men det är ingen dealbreker heller utan jag skulle nog kunna leva med den.
Innovationer och kopiering kan komma från bägge håll. Som slutkund bryr jag mig inte nämnvärt. Bara produkten är bra och attraktiv.

  • Medlem
  • 2018-04-24 08:49

Generellt sätt tycker jag det är väldigt lite innovation på telefonmarknaden nu för tiden.

Ta en titt på Iphone X, som många tycker ska vara så innovativ. Face ID är ansiktsigenkänning som funnits i Android-telefoner i flera år. Gest-styrningen har funnits i Android också ett bra tag, dock inte främst i OS:et utan i form av appar.

Detsamma gäller många Android-lurar som inte för fram mycket innovativt. Det Iphone dock ofta gör är att ta existerande funktioner och finjustera de på något sätt som gör att de blir uppskattade. Och de funktioner de tar in och satsar på blir ofta väldigt bra. Det blir dock på bekostnad av andra funktioner som borde ha förbättras sedan lång tid tillbaka. T.ex. är tangentbord och notiser såna funktioner som Apple ligger väldigt långt efter Android och inte verkar ha någon större ambition att förändra.

Det är istället på andra delar av teknikmarknaden som innovation nu sker. Som röstassistent, robotar och AI generellt. Även om dessa områden kan telefonerna få en del av.

Hade varit intressant att höra en diskussion om vilka företag/produkter som är mest innovativa och inte bara en jämförelse mellan telefoner och Android vs Ios.

Det som denna diskussionen får mig att tänka på är att de senaste åren så har iPhone generellt stått och stampat på samma snöre designmässigt sedan iPhone 5 fram tills att X:en som var den första stora design innovationen på flera år. Att ta bort 3.5mm uttaget för att klämma in en uns mer batteri är inte en innovation när du inte kan ladda din mobil och lyssna på musik via kabel samtidigt längre.

Tycker att Android-lägret har testat många vilda idéer de senaste åren och har drivit utvecklingen framåt. Huawei's idé med dubbla kameror som numera är trippla hehe. Google Pay (NFC) och Samsung Pay (Magnetremsa). Google assistenten är en väldigt lyckad innovation. Mindre lyckade idéer var väl exempelvis LG:s G Flex som var en kurvad mobil och exempelvis Motorolas (numera Lenovo) moto mods med massa olika flashiga tillbehör du kunde trycka på din telefons baksida och göra den lika tjock som en gammal nokia 2100.

Rent mjukvarumässigt var Apple ledande de första åren fram tills att Android 4.0 dök upp och Android sprang iväg och förbi iOS. Med funktioner som multitasking i form av "cards" som du kunde svepa bort för att stänga appen tog apple två år innan dom hakade på samma funktion. Att ha en filhanterare på sin telefon är för många en viktig funktion för att inte alltid vara beroende av molnet och ett snabbt nätverk vid exempelvis tågresor. Det är något som Apple fortfarande inte tagit efter som enbart i dagsläget har sin app Files som är redesignad iCloud app i grund och botten. Bara att smidigt kunna ladda in musik på telefonen utan att få stora synk problem med iTunes är ett bra exempel. En annan grej är att du kan fortfarande idag inte byta till en custom ringsignal på en iPhone utan att du behöver gå och synka din iPhone med iTunes för att kunna börja använda den nya ringsignalen.

Det finns mycket att fin lira på i båda lägrena. De har båda sina för och nackdelar. Jag har testat många olika mobiler och datorer genom åren då jag gillar att sälja och köpa begagnade prylar för att testa nya grejer. I dagsläget sitter jag med en stationär Windows dator, en macbook air och en oneplus. Jag planerar att byta ut min OP till en iPhone igen då jag tröttnat på apparnas variation i funktion och påverkan på batteriet vilket är ett problem inte iPhone har.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-04-25 13:29
Ursprungligen av laxan96:

Att ha en filhanterare på sin telefon är för många en viktig funktion för att inte alltid vara beroende av molnet och ett snabbt nätverk vid exempelvis tågresor.

Files är ju bara ett erkännande från Apple att de inte lyckas ta nästa steg.
Filhantering är inget jag som användare överhuvudtaget vill hålla på med, något jag insåg för snart 30 år sen. Än mindre idag då det finns tusentals om inte långt fler filer att hålla reda på.
Organisera i mapp strukturer är det värsta som finns.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-25 14:05

Ja, redan som Newton- och OpenDoc-användare kunde man strunta i filer....

  • Medlem
  • International user
  • 2018-04-25 14:53
Ursprungligen av kenjon:

Ja, redan som Newton- och OpenDoc-användare kunde man strunta i filer....

Jo och det grämer mig så. Hade aldrig råd med en Newton som en ung tonåring, men väntade och hoppades på OpenDoc, och blev besviken då Steve Jobs lade ner det.

Jag förstod då att Apple inte hade en kassa att fortsätta med OpenDoc, men i stället för att begrava under betong, hade de kunnat satt det på hyllan och dammat av det när de släppte iPhone.

Ursprungligen av kfrid:

Generellt sätt tycker jag det är väldigt lite innovation på telefonmarknaden nu för tiden.

Ta en titt på Iphone X, som många tycker ska vara så innovativ. Face ID är ansiktsigenkänning som funnits i Android-telefoner i flera år. Gest-styrningen har funnits i Android också ett bra tag, dock inte främst i OS:et utan i form av appar.

Detsamma gäller många Android-lurar som inte för fram mycket innovativt. Det Iphone dock ofta gör är att ta existerande funktioner och finjustera de på något sätt som gör att de blir uppskattade. Och de funktioner de tar in och satsar på blir ofta väldigt bra. Det blir dock på bekostnad av andra funktioner som borde ha förbättras sedan lång tid tillbaka. T.ex. är tangentbord och notiser såna funktioner som Apple ligger väldigt långt efter Android och inte verkar ha någon större ambition att förändra.

Det är istället på andra delar av teknikmarknaden som innovation nu sker. Som röstassistent, robotar och AI generellt. Även om dessa områden kan telefonerna få en del av.

Hade varit intressant att höra en diskussion om vilka företag/produkter som är mest innovativa och inte bara en jämförelse mellan telefoner och Android vs Ios.

Det jag tycker Apple gör skillnad är små saker som folk missar.
iPhone X skickar ju 30.000 ljusstrålar som läser av ditt ansikte menas de andra läser av ansiktet i 2D.

Sen att alla android-telefoner släpper en mobil nu med båda Notch och haka nedtill.
Apple vägra släppa med en haka nedtill och kostade på för att den skulle bli enhetlig.

Gesterna för att styra iPhone X är mycket mer behagligt än att trycka på knappar anser jag.

Sen kan man självklart önska mer, men vad ska egentligen en mobil kunna göra som de inte redan kan?

  • Medlem
  • 2018-04-25 22:04
Ursprungligen av Mackan1984:

Det jag tycker Apple gör skillnad är små saker som folk missar.
iPhone X skickar ju 30.000 ljusstrålar som läser av ditt ansikte menas de andra läser av ansiktet i 2D.

Sen att alla android-telefoner släpper en mobil nu med båda Notch och haka nedtill.
Apple vägra släppa med en haka nedtill och kostade på för att den skulle bli enhetlig.

Gesterna för att styra iPhone X är mycket mer behagligt än att trycka på knappar anser jag.

Sen kan man självklart önska mer, men vad ska egentligen en mobil kunna göra som de inte redan kan?

Skall bli oerhört intressant att se Apples lineup till hösten nu när iPhone X begravs. Visst Face ID är imponerande och den har äntligen en bra skärm men gester fanns väl hos Nokia för länge sedan. En sak som jag tycker är märklig är att iPhone fortfarande spelar in ljud i mono när man filmar. Men de har stereo högtalare

Ursprungligen av PaO:

Skall bli oerhört intressant att se Apples lineup till hösten nu när iPhone X begravs. Visst Face ID är imponerande och den har äntligen en bra skärm men gester fanns väl hos Nokia för länge sedan. En sak som jag tycker är märklig är att iPhone fortfarande spelar in ljud i mono när man filmar. Men de har stereo högtalare

Älskar dina passivt aggressiva kommentarer ?
Kan inte minnas en Nokia som förlita sig helt på gester.
Please tell me more.

Du vet filmer, musikvideos och intervjuer inspelade med smartphones?
Ska berätta en hemlighet, de använder mikrofoner inkopplade till smartphonen ?
Tror inte den där filmsnutten från festen gör skillnad om det vrålas i mono eller stereo på fb för folk ?

Sen vet jag inte varför du kallar det ”begrava” iPhone X, den lär få uppdateringar långt efter galaxy S9 och en X2 kommer i höst ?

  • Medlem
  • 2018-04-25 23:17
Ursprungligen av Mackan1984:

Älskar dina passivt aggressiva kommentarer ?
Kan inte minnas en Nokia som förlita sig helt på gester.
Please tell me more.

Du vet filmer, musikvideos och intervjuer inspelade med smartphones?
Ska berätta en hemlighet, de använder mikrofoner inkopplade till smartphonen ?
Tror inte den där filmsnutten från festen gör skillnad om det vrålas i mono eller stereo på fb för folk ?

Sen vet jag inte varför du kallar det ”begrava” iPhone X, den lär få uppdateringar långt efter galaxy S9 och en X2 kommer i höst ?

Nokia N9
https://medium.com/humanexperiences/iphone-x-...

Har du lyssnat på ljudet på Supersaf när han kör en kamera jämförelse
Vilken icke professionell privat person orkar springa omkring med en mikrofon när de skall filma familjen
https://youtu.be/FIt7SBOmpKs

Nja Samsung släpper säkerhetsuppdateringar rätt länge nuförtiden ?
Vad jag menade var att de slutar tillverka den för att den säljer för dåligt. TSMC vet inte var de skall göra av sitt höga lager på komponenter Apple inte vill ha

Ursprungligen av PaO:

Nokia N9
https://medium.com/humanexperiences/iphone-x-...

Har du lyssnat på ljudet på Supersaf när han kör en kamera jämförelse
Vilken icke professionell privat person orkar springa omkring med en mikrofon när de skall filma familjen
https://youtu.be/FIt7SBOmpKs

Nja Samsung släpper säkerhetsuppdateringar rätt länge nuförtiden ?
Vad jag menade var att de slutar tillverka den för att den säljer för dåligt. TSMC vet inte var de skall göra av sitt höga lager på komponenter Apple inte vill ha

Att stänga applikationer uppifrån skärmen och ner är inte ett smart sätt.
Tycker redan nu det är besvärligt att nå toppen för att dra ner snabbmenyn på min iPhone X.
Men kul att Nokia försökte, synd att de sluta jobba på det.

Då är frågan.
Skulle du märka skillnad på om det är stereo eller mono om du inte hade nåt att jämföra med och på vilket sätt påverkar det en familje-inspelning?
Men men skulle inte förvåna mig om det kommer stereo i iPhone i år, inte för att det påverkar någon försäljning alls.

Samsung ligger långt efter Apple med uppdateringar ?
iPhone 5S får ju iOS 12.
Galaxy S5 släpptes 5 månader efter den.

Tycker Apple har gått ut med starka siffror för den första iPhonen som startar på $1000 dollar.
För i februari presenterade Apple att de tjänat mer på iPhones än i fjol ?
ASP har gått upp $40 dollar, tack vare iPhone X(?).
Vill minnas att de sålde 5 miljoner fler smartphones än Samsung också ?
https://www.phonearena.com/news/iPhone-grow-a...

Det som är mer intressant är att jag inte hört om note 8 eller galaxy s9 någonstans känns det som.
Varken i media eller i kommentarer.
Säljer dom ens bra?

iPhone X är 6 månader gammal och är lika het i diskussioner än ?

Senast redigerat 2018-04-26 01:08
  • Medlem
  • 2018-04-26 05:49
Ursprungligen av Mackan1984:

Att stänga applikationer uppifrån skärmen och ner är inte ett smart sätt.
Tycker redan nu det är besvärligt att nå toppen för att dra ner snabbmenyn på min iPhone X.
Men kul att Nokia försökte, synd att de sluta jobba på det.

Då är frågan.
Skulle du märka skillnad på om det är stereo eller mono om du inte hade nåt att jämföra med och på vilket sätt påverkar det en familje-inspelning?
Men men skulle inte förvåna mig om det kommer stereo i iPhone i år, inte för att det påverkar någon försäljning alls.

Samsung ligger långt efter Apple med uppdateringar ?
iPhone 5S får ju iOS 12.
Galaxy S5 släpptes 5 månader efter den.

Tycker Apple har gått ut med starka siffror för den första iPhonen som startar på $1000 dollar.
För i februari presenterade Apple att de tjänat mer på iPhones än i fjol ?
ASP har gått upp $40 dollar, tack vare iPhone X(?).
Vill minnas att de sålde 5 miljoner fler smartphones än Samsung också ?
https://www.phonearena.com/news/iPhone-grow-a...

Det som är mer intressant är att jag inte hört om note 8 eller galaxy s9 någonstans känns det som.
Varken i media eller i kommentarer.
Säljer dom ens bra?

iPhone X är 6 månader gammal och är lika het i diskussioner än ?

Vilka funktioner kommer till iPhone 5S i IOS12 som är fantastiska?
Android uppdaterar inte OS lika länge som IOS tex men Samsung supportade S5 med säkerhetsuppdatering i 3 år. Hellre en lur som funkar än en som är seg ?

Vem säljer mest eller mest vinst är inget jag nämnt bara att iPhone X inte kommer att tillverkas längre och att lager av komponenter hos leverantörer ligger och möglar. Om nu iPhone X levde upp till Apples förväntningar varför plockar de inte ut tidigare angiven mängd från leverantörer?

Note 8 sålde nog lite över förväntan medan S9 orna faller på Apples grepp och är för dyra, de säljer nog mindre än förväntan. S9 har ju varit mycket hos tech folk på Youtube och media, men man väljer vad man vill läsa. Tror även att Huawei går i prisfällan med P20 lurarna.

Apples stora problem är att de håller på att bli en i mängden och ändå fortsätter att låsa in användare. Se på Homepod, skrotar X till förmån för ny lineup och massiv konkurrens från Chromebooks när det gäller iPad. I höst kommer en 6.1 tum X liknande lur för halva priset mot X, den tror jag mer på ?

Ursprungligen av PaO:

. Tror även att Huawei går i prisfällan med P20 lurarna.

Jag tror de klarar sig de har ju p20lite, p20 och p20 pro. För ungefär 3000, 6500 och 8500 kr. Så de är inte ovanligt dyra. De två senare har 128GB.

Ursprungligen av PaO:

Vilka funktioner kommer till iPhone 5S i IOS12 som är fantastiska?
Android uppdaterar inte OS lika länge som IOS tex men Samsung supportade S5 med säkerhetsuppdatering i 3 år. Hellre en lur som funkar än en som är seg ?

Vem säljer mest eller mest vinst är inget jag nämnt bara att iPhone X inte kommer att tillverkas längre och att lager av komponenter hos leverantörer ligger och möglar. Om nu iPhone X levde upp till Apples förväntningar varför plockar de inte ut tidigare angiven mängd från leverantörer?

Note 8 sålde nog lite över förväntan medan S9 orna faller på Apples grepp och är för dyra, de säljer nog mindre än förväntan. S9 har ju varit mycket hos tech folk på Youtube och media, men man väljer vad man vill läsa. Tror även att Huawei går i prisfällan med P20 lurarna.

Apples stora problem är att de håller på att bli en i mängden och ändå fortsätter att låsa in användare. Se på Homepod, skrotar X till förmån för ny lineup och massiv konkurrens från Chromebooks när det gäller iPad. I höst kommer en 6.1 tum X liknande lur för halva priset mot X, den tror jag mer på ?

Till att börja med så kommer säkerhetsuppdateringar med iOS 12 till en 5 år gammal iPhone i ytterligare ett år.
Vilka funktioner som det tillför eller som iPhone 5S inte kommer ta del av kan jag inte svara på.
Då den iPhonen sitter på ett 64-bits chip tror jag inte den segar av nåt särskilt.

Jag tycker vi hör dessa gnäll från leverantörer varje år till iPhone ändå så brukar de sälja bra.
Apple brukar vara ganska duktig på att återanvända sina A-chip så misstänker att de kommer fortsätta användas om det finns ett lager dessutom.
Om det nu är 3D sensorer för face id som TSMC sitter och håller på så lär ju de gå åt som smör i solsken om det kommer tre IPhones med samma teknologi och Apple inte ändrar på något.
Dessa tjut kommer varje år, låt Apple ha sin kvartalsrapport och skrik om såna här saker sen.

Sist jag läste om att note 8 gick bra var i släppet och förbokningarna sen blev det bara tyst.

Tech-folket på youtube presenterar i stort sett aldrig några siffror om sålda Samsung-mobiler eller nån annan så vet inte vart du tycker att jag ska ”läsa”?

Med tanke på att vi diskuterar på ännu ett forum som tar upp att apples notch blev trenden för dagens smartphones.
Så tyder det på att både media, youtube och vanliga människor återigen ser iPhone som den andra följer ?

Sen att Apple kommer släppa en iPhone med LCD skärm med lika små bezels som iPhone x runt om är fysiskt omöjligt.
Har svårt att tro att Apple kan med att släppa en iPhone där ”bezlarna” inte är enhetliga som dessa Androidtelefoner med tjock bezel nedtill.
Så jag misstänker att denna kommer påminna mycket mer om iPhone 6-8 än vi tror.

Då oled med böjning är enda sättet att få till tunn bezel runtom just nu.

  • Medlem
  • 2018-04-26 12:30
Ursprungligen av Mackan1984:

Sen att Apple kommer släppa en iPhone med LCD skärm med lika små bezels som iPhone x runt om är fysiskt omöjligt.
Har svårt att tro att Apple kan med att släppa en iPhone där ”bezlarna” inte är enhetliga som dessa Androidtelefoner med tjock bezel nedtill.
Så jag misstänker att denna kommer påminna mycket mer om iPhone 6-8 än vi tror.

Då oled med böjning är enda sättet att få till tunn bezel runtom just nu.

Från igår

https://www.zdnet.com/article/iphone-x-sales-...

  • Medlem
  • 2018-04-26 12:35
Ursprungligen av Mackan1984:

Till att börja med så kommer säkerhetsuppdateringar med iOS 12 till en 5 år gammal iPhone i ytterligare ett år.
Vilka funktioner som det tillför eller som iPhone 5S inte kommer ta del av kan jag inte svara på.
Då den iPhonen sitter på ett 64-bits chip tror jag inte den segar av nåt särskilt.

Jag tycker vi hör dessa gnäll från leverantörer varje år till iPhone ändå så brukar de sälja bra.
Apple brukar vara ganska duktig på att återanvända sina A-chip så misstänker att de kommer fortsätta användas om det finns ett lager dessutom.
Om det nu är 3D sensorer för face id som TSMC sitter och håller på så lär ju de gå åt som smör i solsken om det kommer tre IPhones med samma teknologi och Apple inte ändrar på något.
Dessa tjut kommer varje år, låt Apple ha sin kvartalsrapport och skrik om såna här saker sen.

Sist jag läste om att note 8 gick bra var i släppet och förbokningarna sen blev det bara tyst.

Tech-folket på youtube presenterar i stort sett aldrig några siffror om sålda Samsung-mobiler eller nån annan så vet inte vart du tycker att jag ska ”läsa”?

Med tanke på att vi diskuterar på ännu ett forum som tar upp att apples notch blev trenden för dagens smartphones.
Så tyder det på att både media, youtube och vanliga människor återigen ser iPhone som den andra följer ?

http://bgr.com/2018/04/24/iphone-x-plus-vs-ga...

Med från igår

Denna med DUAL SIM då kan vi prata om att ta efter

  • Medlem
  • 2018-04-26 13:51
Ursprungligen av PaO:

Nokia N9
https://medium.com/humanexperiences/iphone-x-...

Har du lyssnat på ljudet på Supersaf när han kör en kamera jämförelse
Vilken icke professionell privat person orkar springa omkring med en mikrofon när de skall filma familjen
https://youtu.be/FIt7SBOmpKs

Nja Samsung släpper säkerhetsuppdateringar rätt länge nuförtiden ?
Vad jag menade var att de slutar tillverka den för att den säljer för dåligt. TSMC vet inte var de skall göra av sitt höga lager på komponenter Apple inte vill ha

För att den säljer för dåligt? Vad pratar du om. Den kommer ersättas av en uppföljare precis som varje år. Att de inte kommer erbjuda den till ett lägre pris är ju för att den inte skall kannibalisera på ”X2”, den är för dyr helt enkelt. Sannolikt lär iPhone 8 bli den som sjunker i pris medan en X2 ersätter X.

Det är rätt uppenbart om man tittar på faktiska siffror från kvartalsrapporten istället för analytiker och deras gissningar att den sålt riktigt bra. Och tror du att iPhone X2 kommer skilja mycket från X har du ju inte hängt med Apple historiskt Och vad gäller TSMC så tillverkar de SoC till många enheter och A11 i sig används av både iPhone 8 och 8 plus utöver X modellen så säger ju ingenting.

Jävlar att iPhone X fortfarande kommer upp i siffror som till och med slår båda Galaxy S9-mobilerna är imponerande tycker jag.
14m*$1000=?

Ursprungligen av PaO:

http://bgr.com/2018/04/24/iphone-x-plus-vs-ga...

Med från igår

Denna med DUAL SIM då kan vi prata om att ta efter

Inte för att jag tror på det men skulle ändå vilja att det hände ?
Skulle vara riktigt kul att se vad det gör med Notes försäljning ?
Dual sim är verkligen inte en feature de tar från note dock.
Men har svårt att tro att Apple skeppar en ny ”ipen” det blir Apple Pencil stöd bara kanske.

  • Medlem
  • 2018-04-26 16:53
Ursprungligen av Mackan1984:

Inte för att jag tror på det men skulle ändå vilja att det hände ?
Skulle vara riktigt kul att se vad det gör med Notes försäljning ?
Dual sim är verkligen inte en feature de tar från note dock.
Men har svårt att tro att Apple skeppar en ny ”ipen” det blir Apple Pencil stöd bara kanske.

?

  • Medlem
  • 2018-04-26 16:54
Ursprungligen av Mackan1984:

Jävlar att iPhone X fortfarande kommer upp i siffror som till och med slår båda Galaxy S9-mobilerna är imponerande tycker jag.
14m*$1000=?

14 miljoner x 1200 sek till Samsung ?

Ursprungligen av PaO:

14 miljoner x 1200 sek till Samsung ?

Ja komponent-försäljningen har aldrig gått bättre för Samsung än när Apple blev en stor kund ?

  • Medlem
  • 2018-04-26 17:58
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja komponent-försäljningen har aldrig gått bättre för Samsung än när Apple blev en stor kund ?

Apple var väl redan en stor kund ?
Dock kunde Samsung sätta nästan vilket pris de ville för ingen annan tillverkare klarade av det. Problemet är att försäljningen inte varit i den nivå man hoppats på. Men det går nog ingen nöd på Samsung Display ?

Bevaka tråden