Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara innehåll från en totalt död iphone 7?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har en iphone 7 som är helt död. Den blev med om en vattenskada och nu startar den inte alls.
Snälla säg att det finns något sätt att spara innehållet på min mobil? Har googlat runt och laddat ner alla möjliga program men alla program kräver att mobilen ska vara igång vilket min ej är.

Om det inte går att fixa själv - går det att lämna in mobilen någonstans så de kan fixa det kanske?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-01-27 22:22

Har du inte säkerhetskopierar alls via iCloud eller sladd till iTunes sedan du skaffade den?

Ursprungligen av andas:

Har du inte säkerhetskopierar alls via iCloud eller sladd till iTunes sedan du skaffade den?

Nej, tyvärr

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-28 00:13

Då är det nog kört. Kan den inte startas finns det förstår ingen chans att läsa av innehållet (förutom typ IBAS, men då kostar det 10000+ kr).

Ursprungligen av kenjon:

Då är det nog kört. Kan den inte startas finns det förstår ingen chans att läsa av innehållet (förutom typ IBAS, men då kostar det 10000+ kr).

Nog rätt omöjligt via typ IBAS också iom att allt är krypterat på dagens enheter.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-28 03:22

Hur är det möjligt med en modern iPhone att inte ha kopia.
Apple kastar alternativ på dig och det finns många alternativ för bilder.

Ursprungligen av Json_81:

Hur är det möjligt med en modern iPhone att inte ha kopia.
Apple kastar alternativ på dig och det finns många alternativ för bilder.

Ganska onödigt att sparka på den som redan ligger. OP fattar nog att det inte var så lyckat utan ytterligare hjälp

  • Medlem
  • 2018-01-28 07:49
Ursprungligen av mariaa1:

Hej.
Jag har en iphone 7 som är helt död. Den blev med om en vattenskada och nu startar den inte alls.
Snälla säg att det finns något sätt att spara innehållet på min mobil? Har googlat runt och laddat ner alla möjliga program men alla program kräver att mobilen ska vara igång vilket min ej är.

Om det inte går att fixa själv - går det att lämna in mobilen någonstans så de kan fixa det kanske?

Otur och lider med dig
Verkar vara svårt att kunna återskapa data utan backup i iTunes eller icloud

Du är säker på att inget synkat till molnet

Du har lagt telefonen i en skål med ris antar jag och du får inte igång den

Har du kollat med Apple om de kan laga den utan att du förlorar data?

  • Medlem
  • 2018-01-28 09:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Ganska onödigt att sparka på den som redan ligger. OP fattar nog att det inte var så lyckat utan ytterligare hjälp

Håller med, låt OP vara. Jag lärde mig den hårda vägen och flera gör det också. Man lär sig av sina misstag.

jag hade säkerhetskopierat till min dator tyvärr hade ja sån otur att datorn också gick sönder.

men jag är villig att betala mycket för att få tillbaka innehållet. Vad är IBAS för något?

Ja har provat med ris osv men har inte lämnat in den ännu. Om jag har laddaren i telefonen ett tag så blir telefonen varm, så kanske är det lite liv i den?

Ursprungligen av mariaa1:

Vad är IBAS för något?

En googling gav det här: https://www.ibas.se/

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-28 21:27

Kanske lättare att laga datorn eller få ut data från den?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-28 22:47
Ursprungligen av mattiL:

Kanske lättare att laga datorn eller få ut data från den?

Betydligt lättare. Antingen kan mobilen lagas, och då menar jag en enklare reparation såsom en ny laddkontakt eller nytt batteri. Är det fel på "moderkortet" där minneskretsarna är fastlödda så är det inget som IBAS fixar, även om de kan lyfta ur chippen och läsa dem. Datan som de får ut är i krypterad form, såvida det inte är en äldre version av iOS. Och då skulle jag tro att vi behöver gå tillbaka till 6 eller 7 dvs en mobil som är äldre än iPhone 6.

En trasig dator kan de flesta få liv i, även om disken är delvis kass.

1
Bevaka tråden