Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat en Macbook Pro (2016)

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jaha, inne på slutet på 1:a veckan i december och fortfarande inga AirPods eller 27" skärmar :-/

Så var vi inne på en ny vecka i december och inte kan man beställa LGs 27" skärm ännu och AirPodsen verkar ha blivit förskjutna till januari... :-/

Ok, min MBPrL16 ser nog inte ut att hinna levereras innan jul då inget verkar hända på den sidan :-/

Avbeställde mitt Macbook PRO 15 silver hos MediaMarkt, snabbare leverans från Netonnet. Beställde i måndag paketet kom idag.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-19 15:41

Någon som kan testa och se om man kan använda micen i Earpoden när den är inkopplad?

Hmmm, ingen bra månad för Apple verkar det som:
1. Min MBPr beställning som skulle komma 16 dec- 4 jan ligger fortfarande som "Behandlas" och jul + nyårs-helgerna gör nog att den inte kommer innom utsatt datum som det ser ut nu :-/
2. Airpods går äntligen att beställas men 6 veckors väntetid :-/
3. LG UltraFine 5K-skärm som skulle komma i dec verkar inte komma förrän i jan. och specialpriset ($300 off) går ut 31 dec. Är ju iofs 11 dagar kvar men tvivlar på att den faktiskt kommer att gå att beställa innan jan :-/

Just because, LG UltraFine 5K-skärm finns nu att beställa hos Apple...

När beställde du din dator?

Ursprungligen av maglin:

När beställde du din dator?

Frågar du mig? 10/11 isf.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2016-12-24 21:56

Beställde min MBP för tre veckor sedan...skulle levereras 28 dec...men kom igår 23 dec. Nu gäller det bara att få alla jädra tillbehör att funka....27 tums-skärmen NEC MultiSync PA271W dör i ett kör...och det går inte att starta om med den inkopplad..inte heller med de tre seriekopplade LaCie Thunderboltdiskarna! Hoppas detta är sista gången jag behöver uppdatera maskinen innan det blir dags för pension.....

Glädje, Dell WD15 fungerar alldeles utmärkt!
Laddning, video, mus, tangentbord, nätverk, allt du kan tänka dig - i endast 1 kabel in i datorn.
Var är dongelpratarna nu??

Edit, Dell USB-C -> nätverksdonglen fungerar även den klockrent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-28 16:41
Ursprungligen av Mjukisdjur:

Glädje, Dell WD15 fungerar alldeles utmärkt!

Tack för tipset!
http://www.dell.com/en-us/shop/dell-dock-wd15...
https://www.dustin.se/product/5010899292/port...

Citat:

Stöder två FHD-skärmar
Två USB 2.0-portar
Tre USB 3.0-portar
Högtalarutgång (baksida)
Kombinationsport för ljud (framsida)
Gigabit Ethernet
Kensington-låsplats

Citat:

power source up to 130W for Dell devices and 60W for non-Dell devices.

hmm ja laddtiden är nog inte 100% nu när du säger det men datorn klagar inte hittills.
Vilken otrolig maskin mbp 15 touch är, sjuk byggkvalitet.
Älskar tangentbordet också, trodde det korta nerslaget skulle vara drygt men det är fantastiskt.

nu kom min dator. Jag får den i nästa vecka efter itavdelningen har certifierat modellen och installerat allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-27 22:13

Har letat på forumen efter allmän diskussionstråd (ergonomi m.m.) av Macbook Pro 2016/2017, verkar inte finnas någon?

(jag har just köpt en 2016 m. touchbar och har många funderingar..)

Ursprungligen av RobertK:

Har letat på forumen efter allmän diskussionstråd (ergonomi m.m.) av Macbook Pro 2016/2017, verkar inte finnas någon?

(jag har just köpt en 2016 m. touchbar och har många funderingar..)

Klicka på skapa "Ny diskussion".

Bevaka tråden