Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone med "No service" nästan hela tiden

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad som också är tydligt är att mitt telefonnummer inte syns under Phone -> My number, när jag har mitt simkort (Telenor) i fånen. När jag sätter in min dotters 3-kort syns hennes nummer direkt.

Ursprungligen av sirugo:

Har ett oslagbart abonnemang hos Telenor med fri surf, fria sms och tvillingkort (fri surf på båda) som kostar 350/mån.
Och för de 350 får jag ringa.

Ok, men det fungerar ju inte
Bara ett förslag.
Å andra sidan kanske det inte funkar med Vimla heller då, de kör på telenors nät.

En annan fråga om korten. Nästan varje gång jag flyttat min dotters kort mellan telefonerna har jag tvingats låsa upp det med pin-kod. Men aldrig någonsin mitt Telenor-kort. Sent igår kväll behövde jag inte låsa upp hennes kort i min telefon men fick inte heller någon anslutning. Gick och lade mig utan anslutning men vaknade till att det stod "sim låst". Låste upp det och fick direkt anslutning som är stabil.

Ursprungligen av sirugo:

Fast nej… efter en dryg timmas stabil anslutning tappade jag den. Och nu får jag inte tillbaka den oavsett vart jag går eller om jag startar om fånen. Stendött som tidigare. Var bara önsketänkande. Men hur kan det bli så här att den håller sig uppkopplad så länge och sen bara kraschar stenhårt?

Skicka den på service. Inte så mycket mer att göra är jag rädd.

Den har ju varit på service. Apple använde "alla testinstrument och metoder" som finns utan att hitta något fel. Och menade att det "måste vara något med operatören" (Telenor). Telenors tekniker säger att det "måste vara fel på telefonen". Kul

Men nu denna morgon har jag haft i MITT Telenor-kort i fånen. Fick uppkoppling direkt. Telefonnumret syns i inställningar. Körde en sväng för att lämna dottern vid bussen. I ett signalsvagt område (efter 5 km, långt ute på landet) tappade jag anslutningen. Men den kom tillbaka när jag hade vänt och kommit tillbaka till "min" mast. Och sedan dess har signalen varit stabil här hemma. Dock något svagare (1-3) än den jag fick med 3-kortet i fånen (2-5)

Ursprungligen av sirugo:

Den har ju varit på service. Apple använde "alla testinstrument och metoder" som finns utan att hitta något fel. Och menade att det "måste vara något med operatören" (Telenor). Telenors tekniker säger att det "måste vara fel på telefonen". Kul

Okej, enligt mig har Apple fel.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-07 14:13

Det var väl inte Apple, det var väl MacForum?

Ursprungligen av kenjon:

Det var väl inte Apple, det var väl MacForum?

Sant, men man uttryckte sig: "Vi har använt alla Apples mätinstrument för att försöka hitta fel"

Från och med i kväll ska jag växla kort/fån med min dotter och se vad som händer på respektive fånar när vi åker runt i helgen. Då lär jag kunna dra slutsatsen om vad som är fel.

Hej!
Jag hade det problemet när jag var utomlands, tappade nätet hela tiden, kanske inte lika ofta som du verkar göra.
Fick starta om den och oftast funkade den ett bra tag, allt från timmar till dagar...
Jag använde ett lokal simkort, ej svenskt.
Så fort jag var hemma i Sverige och bytte tillbaks till mitt vanliga simkort så försvann mitt problem.

Köp ett kontant kort och testa igen är mitt råd för att jag tror det kan vara just simkortet som är paj.
Mvh K

Ursprungligen av killshot:

Hej!
Jag hade det problemet när jag var utomlands, tappade nätet hela tiden, kanske inte lika ofta som du verkar göra.
Fick starta om den och oftast funkade den ett bra tag, allt från timmar till dagar...
Jag använde ett lokal simkort, ej svenskt.
Så fort jag var hemma i Sverige och bytte tillbaks till mitt vanliga simkort så försvann mitt problem.

Köp ett kontant kort och testa igen är mitt råd för att jag tror det kan vara just simkortet som är paj.
Mvh K

Hade faktiskt liknande problem förra veckan när jag var i Frankrike (Montpellier), fick No Service till och från med min 6S första dagen, övriga dagar fungerade det utan några problem. Märkligt.

Ringde till och med Tele2 för att höra om det kunde vara något med simkortet men det var det inte.

Som tur är hade jag min reservtelefon med mig (M4 Aqua Dual) så jag kunde testa, simkortet fungerade perfekt i den hela tiden.

Ursprungligen av keptang:

Hade faktiskt liknande problem förra veckan när jag var i Frankrike (Montpellier), fick No Service till och från med min 6S första dagen, övriga dagar fungerade det utan några problem. Märkligt.

Ringde till och med Tele2 för att höra om det kunde vara något med simkortet men det var det inte.

Som tur är hade jag min reservtelefon med mig (M4 Aqua Dual) så jag kunde testa, simkortet fungerade perfekt i den hela tiden.

Problemet uppstod plötsligt i somras, med ett sim-kort jag haft i ett par år utan problem. Ett av förslagen var att byta sim-kort. Telenor skickade mig ett nytt. Men samma problem. Och igår testade jag mitt sim-kort i dotterns 5:a. Det funkade utmärkt. Men hennes kort fungerade lika illa i min fån. Så jag får dra slutsatsen att något hänt med fånen, trots att MacForums tekniker använt alla testinstrument som finns. Kanske har sommarens värme skapat problem med lödningar eller annat på insidan.

Bevaka tråden