Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvalta bilder mellan olika enheter

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hffre:

Enda problemet man kan tänka att dom får är att man måste köpa mer utrymme i iCloud. För 5GB räcker inte långt.

Kostar nästan ingenting. Har man råd med en iPhone så har man råd med mer utrymme.

Ursprungligen av CekariYH:

Som sagt, 1TB gratis (har 18 200+ foton och 3% utnyttjat än så länge) och bra hantering av Album, auto backup av iOS enheter mm.

Jag har på dropbox 1 TB för 99,00 US$/år men då är det inte bara bilder jag sparar där. Har över 5000 bilder. Kan inte förstå hur man kan förvalta så många som > 18 000 bilder. Det finns väl inga effektiva sorteringsverktyg där?
Vad menar du med auto backup av iOs enheter?

Senast redigerat 2016-06-15 10:49
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-14 23:03
Ursprungligen av calinou:

Jag har på dropbox 1 TB för 99,00 US$/år men då är det inte bara bilder jag sparar där. Har över 5000 bilder. Kan inte förstå hur man kan förvalta så många som > 18 000 bilder. Det finns väl inga effektiva sorteringsverktyg där?

sorteringsverktyg? Hur tänker du då, i ett album? För det finns!

Ursprungligen av calinou:

Jag har på dropbox 1 TB för 99,00 US$/år men då är det inte bara bilder jag sparar där. Har över 5000 bilder. Kan inte förstå hur man kan förvalta så många som > 18 000 bilder. Det finns väl inga effektiva sorteringsverktyg där?

Förvalta 18000+ bilder, nja man grejar ju inte med dom efter första gången man ordnat det mesta och nya bilder går ju in i slutet eller början på ett av dom befintliga albumen, eller så skapar man ett nytt, tex för natur 2016 osv...

Mitt Flickr växer med ca 1000-2000 bilder per år.

Är man bara lite noga när man laddar upp bilderna första gången eller lägger bilderna från auto-uppladdning av iOS enheterna i Album så kan du göra en hel del vad gäller sortering etc. du kan tom sortera bilder via dra och släpp om någon/ra bilder inte kommer i rätt ordning.

Det enda jag saknar i Flickr är album i album, men men...

Dropbox, 1TB för $99/år (ca 820Kr/år) är ju annars ett bra pris, jag betalar 192kr/år för 1,22TB på Onedrive, men 650Kr om ett år, men då ingår ju också Office 365 Personal på en dator.

Det som Dropbox är bra på är ju alla special-appar för både macOS och iOS som finns, annars ser jag inget som är en direkt fördel mellan det och andra molnlösningar men är du nöjd vilket du borde vara så fortsätt med det.
Flickr är ju inte en molnlagring utan en bildlagring i molnet sas.

Senast redigerat 2016-06-15 10:31
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-15 11:21

En bekant till mej (fågelskådare) hade drygt 360 000 bilder när jag var där sist.....

Ursprungligen av kenjon:

En bekant till mej (fågelskådare) hade drygt 360 000 bilder när jag var där sist.....

Då vinner han, har bara 100k+ på't ungefär

Bevaka tråden