Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lösenord för E-post på iPad

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hffre:

Om du litar på den personen varför frågade du om lösenord från början?
Det ser inte jag som ett tecken på tillit.

Jag litar på den person men självklart vill jag hålla mina textsamtal privat.

  • Avstängd
  • 2016-05-21 09:20
Ursprungligen av calinou:

Jag litar på den person men självklart vill jag hålla mina textsamtal privat.

Textsamtal? Vad är det? Menar du iMessage? Ursprungsfrågan gällde mail om det gick att lösenords skydda.
Ta inte illa upp nu men det är väldigt svårt att förstå vad du menar när du inte använder rätt terminologi.

Om du vill hålla dina iMessage privata måste du logga ut ditt Apple-ID på din iPad.
Avaktiverar du det bara är det enkelt att sätta på det igen medvetet som omedvetet.

Ursprungligen av Hffre:

Textsamtal? Vad är det? Menar du iMessage? Ursprungsfrågan gällde mail om det gick att lösenords skydda.
Ta inte illa upp nu men det är väldigt svårt att förstå vad du menar när du inte använder rätt terminologi.

Om du vill hålla dina iMessage privata måste du logga ut ditt Apple-ID på din iPad.
Avaktiverar du det bara är det enkelt att sätta på det igen medvetet som omedvetet.

Alla meddelanden och mail är textsamtal/textkonversation/textkorrespondens mm. Det finns många olika termer för samma sak.

  • Avstängd
  • 2016-05-21 09:38
Ursprungligen av calinou:

Alla meddelanden och mail är textsamtal/textkonversation/textkorrespondens mm. Det finns många olika termer för samma sak.

Nej för att göra det enklare för oss som försöker hjälpa dig måste du särskilja funktionerna åt.
Du kan inte slå ihop meddelanden (iMessage) med mail (text korrespondens) till en funktion.
Gör du det så uppstår missförstånd och förvirring. Nämn dom med rätt terminologi om du vill undvika felaktiga råd som inte kommer hjälpa dig.

Eftersom du inte orkar följa det råd att säkerhetskopiera och radera din iPad.
Så råder jag dig till det lättare alternativet att logga ut ditt Apple-ID från iPaden
Här har du utförliga och lättlästa instruktioner hur man gör. https://support.apple.com/sv-se/HT203983

Ursprungligen av Hffre:

Nej för att göra det enklare för oss som försöker hjälpa dig måste du särskilja funktionerna åt.
Du kan inte slå ihop meddelanden (iMessage) med mail (text korrespondens) till en funktion.
Gör du det så uppstår missförstånd och förvirring. Nämn dom med rätt terminologi om du vill undvika felaktiga råd som inte kommer hjälpa dig.

Eftersom du inte orkar följa det råd att säkerhetskopiera och radera din iPad.
Så råder jag dig till det lättare alternativet att logga ut ditt Apple-ID från iPaden
Här har du utförliga och lättlästa instruktioner hur man gör. https://support.apple.com/sv-se/HT203983

Tack för länken! Mycket bättre än att nollställa.

  • Avstängd
  • 2016-05-21 10:15
Ursprungligen av calinou:

Tack för länken! Mycket bättre än att nollställa.

Samma råd som du fick i första svaret fast mer utförligt denna gång

Bevaka tråden