Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelanden på dator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla!
Jag har en ny dator på jobbet som har 10.11.2 och när jag får eller skickar sms så drar programmet "Meddelanden" igång på datorn. Hur stänger jag av denna funktion? Jag har inget iMessage konto kopplat till programmet så jag ser inga sms på datorn men, som sagt, programmet dras igång automatiskt.

Tack på förhand,
Jörgen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-09 15:28
Ursprungligen av Forssling:

Hej Alla!
Jag har en ny dator på jobbet som har 10.11.2 och när jag får eller skickar sms så drar programmet "Meddelanden" igång på datorn. Hur stänger jag av denna funktion? Jag har inget iMessage konto kopplat till programmet så jag ser inga sms på datorn men, som sagt, programmet dras igång automatiskt.

Tack på förhand,
Jörgen

På iPhonen: Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling, avmarkera din dator.

Du har vid något tidigare tillfälle matat in en kod i telefonen som syntes på din dator för att göra kopplingen. Om du istället lägger till ditt iCloudkonto i inställningar för Meddelanden på datorn så kommer du kunna läsa/skicka sms från datorn.
https://support.apple.com/sv-se/HT204681#SMS

Tack för svar!
Dock så har jag ej "SMS-koppling" som alternativ i inställningarna.

Och jag känner inte igen att jag matat in någon kod. Antar att jag bara kan ta bort programmet "Meddelanden" på min dator? Eller kan jag stänga av det på något annat sätt i fall jag vill ha det vid ett senare tillfälle?

//Jörgen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-09 16:24
Ursprungligen av Forssling:

Tack för svar!
Dock så har jag ej "SMS-koppling" som alternativ i inställningarna.

Och jag känner inte igen att jag matat in någon kod. Antar att jag bara kan ta bort programmet "Meddelanden" på min dator? Eller kan jag stänga av det på något annat sätt i fall jag vill ha det vid ett senare tillfälle?

//Jörgen

Har du några fler iOS-enheter än din telefon?

På något sätt har du ändå kopplat din arbetsdator till ditt iCloud-konto. Gå till datorns Systeminställningar > iCloud och logga ur om du inte vill att arbetsdatorn alls ska vara kopplad till ditt privata konto. Och dubbelkolla i datorns Meddelanden-app, menyn Meddelanden > Inställningar, fliken Konton att du inte har ett aktivt konto där (men det har du kollat säger du)

Man kan inte radera appen Meddelanden, den är en del av systemet.

Ursprungligen av IngoX:

Har du några fler iOS-enheter än din telefon?

På något sätt har du ändå kopplat din arbetsdator till ditt iCloud-konto. Gå till datorns Systeminställningar > iCloud och logga ur om du inte vill att arbetsdatorn alls ska vara kopplad till ditt privata konto. Och dubbelkolla i datorns Meddelanden-app, menyn Meddelanden > Inställningar, fliken Konton att du inte har ett aktivt konto där (men det har du kollat säger du)

Man kan inte radera appen Meddelanden, den är en del av systemet.

Tack för all input!
Jag borde gå en iCloud-kurs helt klart. Nu loggade jag ut och får väl se hur det påverkar mitt liv!!

//Jörgen

1
Bevaka tråden