Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför Mail.app?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, IMAP är ju IMAP, men ett mailprogram är mycket mera än mail (konton, settings, signaturer, etc) - och det synkar via iCloud och har inget med IMPAP att göra.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Men det funkar ju exakt likadant på alla program som använder IMAP? Själv kör jag Oultlook och Mail blandat på olika enheter, men allt synkas ju via imap, det har väl inget med just Mail.app att göra?

  • Medlem
  • 2016-01-09 15:56
Ursprungligen av Demiurgen:

... ett mailprogram är mycket mera än mail (konton, settings, signaturer, etc) ...

Kan du utveckla det? Jag är nyfiken. Vad kan Apple Mail ge mig mer än exempelvis Thunderbird? Jag har en Androidmobil och inga andra Appleprylar bortsett från datorer (jo, jag har en Apple TV 3).

Ursprungligen av alix:

Kan du utveckla det? Jag är nyfiken. Vad kan Apple Mail ge mig mer än exempelvis Thunderbird? Jag har en Androidmobil och inga andra Appleprylar bortsett från datorer (jo, jag har en Apple TV 3).

Jamen, har du inga Apple-prylar är väl inte Apples Mail tillgängligt för dig????

Edit: Läste som en tönt, du hade ju mac Mac :-/ så glöm texten ovan.
Med bara en Applepryl borträknat atv3 så är det nog inga fördelar vad jag kan se. Har ingen andriodpryl så vet ute om Mail kan synka mot en sådan mobil.

Senast redigerat 2016-01-09 17:08
Ursprungligen av CekariYH:

Jamen, har du inga Apple-prylar är väl inte Apples Mail tillgängligt för dig????

Du får nog läsa inlägget en gång till.

  • Medlem
  • 2016-01-09 17:27
Ursprungligen av CekariYH:

Jamen, har du inga Apple-prylar är väl inte Apples Mail tillgängligt för dig????

Edit: Läste som en tönt, du hade ju mac Mac :-/ så glöm texten ovan.
Med bara en Applepryl borträknat atv3 så är det nog inga fördelar vad jag kan se. Har ingen andriodpryl så vet ute om Mail kan synka mot en sådan mobil.

Jag har Gmailappen i min mobil, den synkar.

Ursprungligen av alix:

Jag har Gmailappen i min mobil, den synkar.

Kanon, men nu handlade tråden om appen Mail

Ursprungligen av alix:

Kan du utveckla det? Jag är nyfiken. Vad kan Apple Mail ge mig mer än exempelvis Thunderbird? Jag har en Androidmobil och inga andra Appleprylar bortsett från datorer (jo, jag har en Apple TV 3).

Inget nödvändigtvis. Grundfunktionen att läsa och hantera mail, är ju densamma. Däremot görs det ju på lite olika sätt i de olika apparna, och respektive app har sina genvägar och finesser. Så i grunden är det en smaksak vilken app man föredrar.

Att jämföra att använda en dedikerad app med att hantera mail i webbläsaren är dock givetvis en helt annan sak och desto mer intressant.

  • Medlem
  • 2016-01-09 20:07
Ursprungligen av pushloop:

Kanon, men nu handlade tråden om appen Mail

Ja, det vet jag, jag svarade bara på en fråga. Vad som sker i Mail sker även i Gmailappen i Android, just eftersom jag har ett Gmailkonto.

Ursprungligen av pushloop:

Inget nödvändigtvis. Grundfunktionen att läsa och hantera mail, är ju densamma. Däremot görs det ju på lite olika sätt i de olika apparna, och respektive app har sina genvägar och finesser. Så i grunden är det en smaksak vilken app man föredrar.

Att jämföra att använda en dedikerad app med att hantera mail i webbläsaren är dock givetvis en helt annan sak och desto mer intressant.

Jag tolkar det som att i mitt fall så är det egalt om jag använder Mail eller Thunderbird. Jag väljer den senare då på grund av tillägg.

I ditt fall är hela detta spörsmål ointressant; jag pratar om ett liv där man har många Apple-enheter som man använder intensivt och vill ha synkade.

Ursprungligen av alix:

Kan du utveckla det? Jag är nyfiken. Vad kan Apple Mail ge mig mer än exempelvis Thunderbird? Jag har en Androidmobil och inga andra Appleprylar bortsett från datorer (jo, jag har en Apple TV 3).

  • Medlem
  • 2016-01-10 16:59
Ursprungligen av Demiurgen:

I ditt fall är hela detta spörsmål ointressant; jag pratar om ett liv där man har många Apple-enheter som man använder intensivt och vill ha synkade.

Jaha.

Bevaka tråden