Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glömt AppleID, kan inte aktivera telefonen efter återställning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej det är så att jag fick en iPhone 5 idag av en kompis och så när jag allting gick tills jag återställde den och fixade iOS 9.2 då ville den att jag skulle aktivera den med min kompis Apple id men han har ju glömt bort den så nu sitter jag här utan mobil. Vet inte vad man ska kunna kringgå den dumma aktiveringen.

Ursprungligen av Mille1541:

Hej det är så att jag fick en iPhone 5 idag av en kompis och så när jag allting gick tills jag återställde den och fixade iOS 9.2 då ville den att jag skulle aktivera den med min kompis Apple id men han har ju glömt bort den så nu sitter jag här utan mobil. Vet inte vad man ska kunna kringgå den dumma aktiveringen.

Det kan du inte. Den finns där av en anledning.
Din kompis bör väl komma ihåg vilken epost-adress som användes för att aktivera iCloud.

  • Medlem
  • 2015-12-19 20:10

Jag tycker det är lika roligt varje gång någon som snott en iPhone undrar hur man kommer förbi aktiveringslåset och som registrerar sig på ett forum för att fråga om detta i sitt första inlägg.

Nu påstår jag absolut inte att så är fallet här, det var bara en allmän reflektion.

Det enda du kan göra är att fråga kompisen. Är man inte helt bakom flötet så kommer man ihåg sådana här saker. Gör han inte det så byt kompis till nästa gång. Lycka till.

Senast redigerat 2015-12-19 20:26

Finns ju inte en chans i världen att din "kompis" har glömt sitt apple id. Har man använt en iphone är man medveten om hur ofta man använder inloggningsuppgifterna i telefonerna. Det går knappt att göra några kritiska inställningar eller använda funktioner i telefonen utan att apple id ska verifieras.

Om det nu är sant att det är din kompis gamla lur, ska han med några knapptryck snabbt kunna återställa det.

Ni anar inte hur många människor som glömmer sitt Apple ID och lösenord till detsamma...! Jag får hjälpa mängder med kunder i just såna ärenden, tyvärr. Det är så man tappar hoppet om mänskligeheten.

Dessutom har Apple gjort det riktigt svårt att återställa telefoner med saknade/tappade Apple ID:n och lösenord. Och det är ju tur det, för det innebär att det är lönlöst att stjäla dem! ?

Hur som helst, är det nu så att man har fått en gammal telefon, och kan inte lösenordet till Apple ID:t, och heller inte tillgång till den epost som är registrerad med den, så krävs det att man skaffar en kopia på originalkvittot. Sedan tar man kontakt med Apple-supporten, och så hjälper dem till med detta. Det är bra och trevlig support! Hittas här: http://www.apple.com/se/support/iphone/

Lycka till!

1
Bevaka tråden