Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som tänker beställa/har beställt iPad Air 2

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Klart det finns SIM-kortsplats i den, om du nu köper 3G/4G-varianten.

Tack, då måste jag uppfattat det helt. Trodde Apple var först med att strunt i ett fysiskt sim-kort.

Ursprungligen av koffas:

Tack, då måste jag uppfattat det helt. Trodde Apple var först med att strunt i ett fysiskt sim-kort.

Du har blandat ihop det lite bara med detta, http://www.techradar.com/us/news/phone-and-co....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-02 19:44

Nu behöver jag råd.

Jag har just nu en iPad Mini(utan retina) jag har börjat att skriva allt mer på iPad och jag upplever att den är kan vara lite jobbigt med en så pass liten skärm att skriva i Pages.

Jag suktar just nu att skaffa en iPad Air 2 just för att få större yta att jobba på. Vad jag är orolig över är hur upplevs Air i praktiken när man skall skriva när man är på språng? Tänker skriva för hand och med bärbart tangentbord. Jag vet att Air 2 och Mini skall ha samma upplösning på skärmen så undrar ifall någon har erfarenhet av båda modellerna som kan reflektera ifall den större skärmen gör så mycket egentligen? Hur är den att ha den i längden? Kan tycka formatet minin erbjuder kan vara smidigt i vissa fall fast ibland har jag saknat mer skärmyta.

Vad tycker ni om färgval?

Är det någon mer som har en sorts skuggeffekt längs med den vänstra kanten utav skärmen i porträttläge? Jag vet inte om jag orkar byta ut den eller inte, det är inte ett jättestort problem men skuggeffekten är stor nog att jag ser den och stör mig på den vid vanlig surf.

Jag undrar speciellt ni som har skaffat er guld-versionen, repar sig baksidan lätt?

Tycker den är såå snygg därför vill jag helst skydda den gärna utan fodral. Vad har ni skaffat er för fodral?

Jag har inget fodral och ej heller några repor. Kommer att skaffa något sen för resor, när den åker runt i väskan tillsammans med ett gäng böcker, men hemma behövs absolut inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-09 23:30

Någon som kan hjälpa mig med måtten på iPad Air 2s låda?

Tveksam till om den är i samma storlek som förra generationen Air...

Ursprungligen av Capeman:

Jag har inget fodral och ej heller några repor. Kommer att skaffa något sen för resor, när den åker runt i väskan tillsammans med ett gäng böcker, men hemma behövs absolut inget.

Jag är som du ute efter något så man kan ha den i i väskan tillsammans med saker. Jag har sneglat in BookBook Travel Journal som verkar vara perfekt för detta just för man kan lagra hörlurar, laddare mm på ett och samma ställe, vilket kan ju vara smidigt. Vad tycker du om den? Vad hade du tänkt att skaffa för något?

Vet ju att Apple har ju Smart Cover och Smart Case men jag är ju lite orolig hur det blir med baksidan ifall man endast har smart cover. Har inte hittat något fodral för baksidan som är genomskinlig.

Smart Case däremot har ju för baksidan men den verkar ju inte lika smidig när man skall hålla i den samt att den verkar ju något omständig ifall man skall ta ur den vartenda gång man har kommit hem.

Hur har du löst problemet med att haft med sig den hittills när du har velat tagit med den?

Jag har inte tagit med min någonstans ännu. Till min gamla iPad hade jag något billigt krafs som jag inte alls var nöjd med. Min sambo har ett Logitech Folio Protective Case till sin Air som har varit bra och snyggt i ett år nu. Om det kommer för Air 2 blir det nog en sån. Annars eventuellt ett Logitech Type+ då jag i skolan ibland gärna hade haft ett tangentbord.

Alla mina tidigare iPads har klarat sig ok utan skydd för baksidan. De har åkt med i axelväskans laptop-del och klarat sig fint. På längre resor så fungerar ett billigt neoprenefodral bra som extra skydd. Air 2 är så tunn att den är en upplevelse att hålla den naken

Vilket case?

Ursprungligen av panther:

Har i alla fall börjat med att beställa ett nytt case till en air, man har ju sina favoriter, och precis när jag insett att det blir ingen ny mini utan en air nästa gång fick jag discount från stället som tillverkar mina favs. FInt har man case före padda. För mycket att göra nu, så har inte beställt än. Ska ju ha lite tid till att sälja gamla minin och sånt. Tid får planeras. Innan jul kanske....

Hej där!
Stoppar in en lite OT-fråga. Har du tips på bra case till Air2? Frågade under ”Tillbehör till iPad” men har inte fått några svar. Tips emottages tacksamt

Ursprungligen av Artrithr:

Hej där!
Stoppar in en lite OT-fråga. Har du tips på bra case till Air2? Frågade under ”Tillbehör till iPad” men har inte fått några svar. Tips emottages tacksamt

http://www.radtech.us/products/radsleevz-ipad...
Kört dom länge på bärbart som skydd i väskor o.d. Enkelt, snyggt och kan med fördel användas att polera skärmar med dessutom

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-11-12 11:56
Ursprungligen av Sperious:

Är det någon mer som har en sorts skuggeffekt längs med den vänstra kanten utav skärmen i porträttläge? Jag vet inte om jag orkar byta ut den eller inte, det är inte ett jättestort problem men skuggeffekten är stor nog att jag ser den och stör mig på den vid vanlig surf.

Jag har också det på den ena, men inte på den andra.
Funderar på att kolla in lite fler och se hur vanligt det är (jo det blir ett ynkligt underlag men ändå...) och ta upp det med butiken (efter den obligatoriska "limmet ska torka"-perioden, vilken jag i och för sig inte tror har med detta att göra).

Ursprungligen av json:

Jag har också det på den ena, men inte på den andra.
Funderar på att kolla in lite fler och se hur vanligt det är (jo det blir ett ynkligt underlag men ändå...) och ta upp det med butiken (efter den obligatoriska "limmet ska torka"-perioden, vilken jag i och för sig inte tror har med detta att göra).

Tack för svar. Det märkliga är att effekten tycks vara olika allvarlig från dag till dag. Ibland är skuggan helt tydligt på ljus bakgrund och en annan dag knappt synbar på samma bakgrund.

Risken är ju som du skriver att man får en likadan eller något värre om man byter. Om man byter på Apple store, får man då en helt ny enhet eller riskerar man någon form av refurbished historia?

Förresten, hur lång anser dom limmet-ska-torka-perioden vara?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-12 14:07
Ursprungligen av kladda:

Någon som kan hjälpa mig med måtten på iPad Air 2s låda?

Tveksam till om den är i samma storlek som förra generationen Air...

??

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-11-12 15:08
Ursprungligen av Sperious:

Tack för svar. Det märkliga är att effekten tycks vara olika allvarlig från dag till dag. Ibland är skuggan helt tydligt på ljus bakgrund och en annan dag knappt synbar på samma bakgrund.

Risken är ju som du skriver att man får en likadan eller något värre om man byter. Om man byter på Apple store, får man då en helt ny enhet eller riskerar man någon form av refurbished historia?

Förresten, hur lång anser dom limmet-ska-torka-perioden vara?

Vad gäller vad man får vid byte vet jag faktiskt inte. Jag fick min iPad 3 bytt "en gång i tiden" då det var nåt tjafs med att det "knakade" i den när man klämde på ett visst ställe på skärmen, och utbytesenheten såg då helt ny ut även om den inte levererades i kartong utan bara i en "skyddspåse".

Just "limmet torkar"-tiden hade väl mer att göra med den gulaktiga hinna vissa hade på sin iPhone-skärm (eller snarare under) direkt efter köp, och som försvann efter nån vecka eller två.

Jag tänkte väl vänta kanske nån månad och se om det blir nån som helst förändring, om inte får jag avgöra om jag tycker det är allvarligt nog för att försöka få den utbytt och därmed riskera nåt annat...

För mig är det lite så att när jag använder den tänker jag inte särskilt ofta på det, men när jag väl ser det igen, eller kommer att tänka på det, så irriterar det mig.

Ursprungligen av json:

Vad gäller vad man får vid byte vet jag faktiskt inte. Jag fick min iPad 3 bytt "en gång i tiden" då det var nåt tjafs med att det "knakade" i den när man klämde på ett visst ställe på skärmen, och utbytesenheten såg då helt ny ut även om den inte levererades i kartong utan bara i en "skyddspåse".

Just "limmet torkar"-tiden hade väl mer att göra med den gulaktiga hinna vissa hade på sin iPhone-skärm (eller snarare under) direkt efter köp, och som försvann efter nån vecka eller två.

Jag tänkte väl vänta kanske nån månad och se om det blir nån som helst förändring, om inte får jag avgöra om jag tycker det är allvarligt nog för att försöka få den utbytt och därmed riskera nåt annat...

För mig är det lite så att när jag använder den tänker jag inte särskilt ofta på det, men när jag väl ser det igen, eller kommer att tänka på det, så irriterar det mig.

Har precis varit och bytt ut min mot en ny. Hoppas det blir bättre. Dock hade alla vita enheter jag tittade på i butik dessa tendenser, i olika omfattning. De svarta var perfekta. Det måste ju varit en slump men om denna är lika dålig så blir det en svart.

Edit: Skärmen på min nya iPad Air 2 Gold är i det närmaste helt utan den skuggeffekt som fanns i den förra.

Dessutom upplever jag skärmen som mer lugn. Det är svårt att beskriva men den förra var på något sätt mer "orolig" i karaktären.

Jag är iallafall väldigt glad att jag valde att byta ut den förra snarare än att lära mig leva med dess brister.

Senast redigerat 2014-11-14 06:16
Bevaka tråden