Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6/6+ och batteritid

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av D_Odell:

Sugande batteritid på safari i i6. Men vet någon vad man ska stänga av för att minska safaris feta batteritjuveri?

Det kan vara synkningen av bokmärken osv. som hängt sig. Prova att stänga av det och se om problemen fortgår.

Jag kan tänka mig att äga en mobiltelefon som för det mesta är avstängd. Hur påverkas batteritiden hos en iPhone 6/iPhone 6 + om mobiltelefonfunktionen är avstängd. Jag har nu en iPod Touch 5g som jag använt flitigt under två år och nu märker jag att laddningen inte håller lika länge som när den var ny.

Tja, i praktiken så tror jag inte att det spelar så stor roll. Det är inte tiden i standby som är problemet för telefonerna utan det är att vi faktiskt använder dem ganska mycket.

Så jag skulle säga (gissa) att teoretiskt så får du bättre batteritid men du kommer inte att märka det särskilt mycket i verkligheten.

Du har standbytid på upp till 16 dagar (384 timmar) enligt Apple och det är liksom en tidsram som jag aldrig har varit i närheten av eftersom jag använder telefonen flera gånger per timme.

I6:a, hade hoppats på närmare 10 timmar heh.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-12-12 12:05
Ursprungligen av D_Odell:

I6:a, hade hoppats på närmare 10 timmar heh.

Hur får man svart layout? Är det en inställning som jag missat?
Hos mig är det vitt men det där såg trevligt ut

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-12 14:36
Ursprungligen av kievY:

Hur får man svart layout? Är det en inställning som jag missat?
Hos mig är det vitt men det där såg trevligt ut

Han har jailbreakat

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-12 14:38
Ursprungligen av D_Odell:

I6:a, hade hoppats på närmare 10 timmar heh.

Har du fått också om du inte jailbreakat. Att jailbraka har aldrig inneburit lika eller bättre batteritid för mig utan alltid sämre.

Jo självfallet kostar Jailbrake batteri. Men med automatisk ljusstyrka tillkom 2 timmar, dvs rekommenderad optimering.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-14 14:55
Ursprungligen av D_Odell:

Jo självfallet kostar Jailbrake batteri. Men med automatisk ljusstyrka tillkom 2 timmar, dvs rekommenderad optimering.

Automatisk ljusstyrka!! Finns inte det utan jailbreak menar du?

Ursprungligen av lappen71:

Automatisk ljusstyrka!! Finns inte det utan jailbreak menar du?

Nej menar att jag inte förstått att det hjälpte batteriet, har endast läst om att det ska stängas av för att spara batteri...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-14 18:12
Ursprungligen av D_Odell:

Nej menar att jag inte förstått att det hjälpte batteriet, har endast läst om att det ska stängas av för att spara batteri...

Ok du skrev som att det hade något med jailbreak att göra

Bevaka tråden