Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bendgate?

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kommer stort nu 2015. Det nya svarta.

Ursprungligen av zinned:

2014

*my gosh*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 16:46
Ursprungligen av Demiurgen:

Kommer stort nu 2015. Det nya svarta.

Eller inte.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 16:55
Ursprungligen av zinned:

2014

*my gosh*

Alla kan inte vara lika hipp som du

Ursprungligen av pesc:

Mina byxfickor är tajta och min nuvarande iPhone 4 trivs bra där.
Även om jag tror att "bendgate" är överdrivet hade jag helst sett att Apple släppt en toppmodell som inte var "stor som en serveringsbricka" till oss som inte har pösig klädstil.

Om din icke-pösiga klädstil omfattar kavaj så är innefickan på den som hittad för telefonen. Har använt den utan problem för mina Note:ar i snart tre år. Den går ju liksom inte att använda till något annat.

Det verkar som alla böjs vid volymknapparna. Så det borde väl gå att ordna till kanske?

  • Medlem
  • 2014-09-24 16:59

Fotar du ofta upp och ner? Eller är fotot taget på en fredag då du slår klackarna i taket?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 17:02
Ursprungligen av Dalle:

Fotar du ofta upp och ner? Eller är fotot taget på en fredag då du slår klackarna i taket?

Det konstiga är att i telefonen och iPhoto är fotot rättvänd!!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-09-24 17:42

Cargo pants rules!

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-24 17:45
Ursprungligen av johan_tanying:
  • Bigger pants, bigger pockets!

  • Use a holster.

  • Consider it a feature, not a bug.

  • You're sitting wrong.

  • If you put it in your pocket, you obviously don't appreciate it enough.

  • Steel iBeam re-enforced cases.

Sammanfattar väl läget - och den här tråden - ganska bra?

http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyimages/2050thumb.gif
http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchive...

Får väl börja med samma klisterlappar som HTC kör på sina mobiler

"To Prevent damage, do not apply excessive pressure to the screen or device case. Please remove the device from your pants pocket before sitting down."

Ursprungligen av zappee:

Får väl börja med samma klisterlappar som HTC kör på sina mobiler

"To Prevent damage, do not apply excessive pressure to the screen or device case. Please remove the device from your pants pocket before sitting down."

Det där är väl ändå inte sant? Eller är det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 18:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Det där är väl ändå inte sant? Eller är det?

Jo redan 2010

http://www.swedroid.se/htc-desire-z-uppacknin...

Ursprungligen av lappen71:

Det var som attan...
Det lät som ett skämt

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-24 18:23
Ursprungligen av ducedo:

Nu handlar det inte om det utan telefonen blir böjd när folk har den i framfickan.

Det vet vi ju inte om det stämmer. Se mitt tidigare inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 18:47
Ursprungligen av lappen71:

Alla kan inte vara lika hipp som du

Det har du så rätt i

Jag trodde bara att det där med byxor med sidofickor hade fått stanna kvar på andra sidan 2000-talet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 20:43

Måste bara dra denna från twitter här också

Citat:

“@hoagy_ytfc: Get back in the cage and make our iPhones less bendy!”

YOU FUKERS WANTED CURVED SCREEN! NOW YOU HAVE OPTION

För mig som ofta har telefonen både fram och bak i jeansens så kanske det finns anledning att fundera om iPhone 6 håller måttet. Dock trist om detta ska behöva utgöra hindret att köpa nya iPhone på fredag. Har ju två telefoner bokade redan..

7 inlägg borttagna. Tillbaks till topic, tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-24 22:42
Ursprungligen av maskh:

För mig som ofta har telefonen både fram och bak i jeansens så kanske det finns anledning att fundera om iPhone 6 håller måttet. Dock trist om detta ska behöva utgöra hindret att köpa nya iPhone på fredag. Har ju två telefoner bokade redan..

Du kanske inte ska dra så stora växlar av en film på YT?

Ursprungligen av zappee:

Du kanske inte ska dra så stora växlar av en film på YT?

Kanske inte, men det är ett problem om det är så att detta stämmer. Ett mycket tråkigt problem.

Ja helt värdelöst om det stämmer.
Givetvis ska man kunna ha mobilen i vilken ficka man vill så länge man inte sitter på den.
Trycka hårt på den med båda tummarna är dock en helt annan sak.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 23:35
Ursprungligen av maskh:

Kanske inte, men det är ett problem om det är så att detta stämmer. Ett mycket tråkigt problem.

Det verkar bara gälla 6+, kanske inte så konstigt då förhållandet mellan höjd och tjocklek är avsevärt större där.

The Verge gjorde detta inlägg i bend-gatebevakningen.

  • Medlem
  • 2014-09-25 03:50
Ursprungligen av Dalle:

Inget nytt under solen. Men nu är det "rätt" företag som har gjort bort sig, därav "nyhetsvärdet". Hade detta drabbat valfri kinesisk androidtelefon hade det knappast blivit uppmärksammat.

Det håller jag med om. Men "valfritt" kinesiskt företag basunerar inte ut att de tillverkat världens bästa telefon. Därför får Apple mycket lättare uppmärksamhet åt båda hållen. Lade först inte så stor vikt vid att de kunde böja sig tills jag såg den tyska Youtube klippet Computer Bild där de även böjde en Note 3 som är lika stor som en 6 plus. 6 plus böjdes relativt lätt medan Note 3 bara flexade tillbaka. Jag tycker att man skall kunna ha telefonen i fram och bakfickan utan att man behöver vara extra rädd om den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-25 07:07

I mina ögon är detta ett ickeproblem. Jag säger det med den erfarenhet jag har som 50+are och att ha jobbat med service i denna branch.

Varför kritiseras Apple så mycket, hårdare än andra företag kanske? Varför blir vart enda litet fel så stort i press och media?

Det är enkelt. Alla dessa bloggar och nyhetssajter drivs av personer som vill tjäna pengar. Dom får sina pengar från reklam. Besök ger mer klick, vilket ger mer cash i fickan.

Jag sitter lugnt i båten och använder mina produkter till det dom är tänkt till på det sätt dom är tillverkade för. Och vet ni vad, jag har haft väldigt lite fel och problem med mina saker genom åren, vare sig det varit en bil, dator, tvättmaskin eller en telefon.

Ursprungligen av maskh:

För mig som ofta har telefonen både fram och bak i jeansens så kanske det finns anledning att fundera om iPhone 6 håller måttet. Dock trist om detta ska behöva utgöra hindret att köpa nya iPhone på fredag. Har ju två telefoner bokade redan..

Så här långt så är det väl trots allt 6 plus som det "larmas" om?

Ursprungligen av PaO:

Det håller jag med om. Men "valfritt" kinesiskt företag basunerar inte ut att de tillverkat världens bästa telefon. Därför får Apple mycket lättare uppmärksamhet åt båda hållen. Lade först inte så stor vikt vid att de kunde böja sig tills jag såg den tyska Youtube klippet Computer Bild där de även böjde en Note 3 som är lika stor som en 6 plus. 6 plus böjdes relativt lätt medan Note 3 bara flexade tillbaka. Jag tycker att man skall kunna ha telefonen i fram och bakfickan utan att man behöver vara extra rädd om den.

Det finns fler exempel om du vill se, jag är inte speciellt oroad.

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shoc...

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-25 08:47
Ursprungligen av MatsOlov:

I mina ögon är detta ett ickeproblem. Jag säger det med den erfarenhet jag har som 50+are och att ha jobbat med service i denna branch.

Varför kritiseras Apple så mycket, hårdare än andra företag kanske? Varför blir vart enda litet fel så stort i press och media?

Det är enkelt. Alla dessa bloggar och nyhetssajter drivs av personer som vill tjäna pengar. Dom får sina pengar från reklam. Besök ger mer klick, vilket ger mer cash i fickan.

Jag sitter lugnt i båten och använder mina produkter till det dom är tänkt till på det sätt dom är tillverkade för. Och vet ni vad, jag har haft väldigt lite fel och problem med mina saker genom åren, vare sig det varit en bil, dator, tvättmaskin eller en telefon.

Min fundering är nu, sitter du med din 6+ i framfickan?

Jag har en iPod touch 5g som till formen är mycket lik nya iPhone. Första dagen jag använde den, ryckte hunden i kopplet och den föll till marken. Den blev litet intryckt i ena hörnet, men det var allt. Sedan dess har jag alltid ett relativt tunt fodral som skyddar. Någon tendens till böjning har jag aldrig sett.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-25 10:23
Ursprungligen av flat7:

Min fundering är nu, sitter du med din 6+ i framfickan?

Varför skulle jag göra det? Förstod du vad jag skrev i mitt inlägg?

Bevaka tråden