Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi-problem sedan iOS 8

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-24 19:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Det vore dumt att inte uppdatera... oavsett vad det står eller inte - så ser jag på det hela

Om man befinner sig på 8.0 och har problem med wifi bör man uppdatera. Själv gick jag tillbaka till 7.1.2. Jag gör inga nya försök med iOS 8.x innan jag vet att problemet är löst.

Desto större anledning för folk att uppdatera så att du kan få svar på det blir bättre för vissa, några, alla eller inga.

Givetvis så gäller mitt råd de som har 8.0. Om du kör något annat så får man avgöra från fall till fall

  • Medlem
  • 2014-09-24 19:24

De som har dessa problem och tar steget till 8.0.1 får gärna rapportera i denna tråd om ni upplever någon skillnad.

haha mega fail i USA. Alla med en iPhone 6/6+ tappar all telefonnät anslutning efter nya uppdateringen, men det rör bara de som har de nya Telefonerna

edit. och touchid fungerar ej. haha, ej bekräftat om det är på 5s, jag vet om några minuter...

Jepp, fixat för mig - alla tre enheter med 8.0.1 hittas nu av iTunes i ett nafs. Verkar stabilt och bra.

TouchID och nätet fungerar för mig. Får se om WIFI är mer stabilt nu än med 8.0

  • Medlem
  • 2014-09-24 19:42

@Demiurgen Men du kunde väl ansluta till wifi, men att inte iTunes hittade telefonen? Vi kan ju inte ens ansluta till nätet.

Det stämmer...har aldrig haft problem med enheternas uppkoppling på WiFi (Airport Extreme) utan bara det att dom aldrig dykt upp i iTunes. Nu är allt frid och fröjd igen och synkning sker när dom laddas på natten.

Ursprungligen av Dalle:

@Demiurgen Men du kunde väl ansluta till wifi, men att inte iTunes hittade telefonen? Vi kan ju inte ens ansluta till nätet.

Shit! Nu är dom borta igen! Bara den gamla 4an med iOS7 registreras av iTunes...

ÄN... sålänge så är jag ansluten till 5GHZ bandet på min router. Längsta sessionen so far. Kanske iOS 8.0.1 fixade det då..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-24 21:06

Inte bara wifi-problem nu, även vanlig GSM/3G också. (Vi diskriminerar inte (TM) )

  • Medlem
  • 2014-09-26 11:55

Är det någon som har vågat testa 8.0.2 och kan säga om det har löst era wifi-problem eller ej?

Inga problem mellan iTunes 12 på Yosemite Beta och mina iOS-enheter nu längre iaf. Tidigare fungerade inte WiFi-synken.

8.0.2 update: NU är mitt problem med att iTunes inte såg iOS8-enheter löst!!!

8.0.2 fixade det trasiga wifi't. Äntligen!

  • Medlem
  • 2014-09-27 11:44
Ursprungligen av drifter7508:

8.0.2 fixade det trasiga wifi't. Äntligen!

Vilket problem? Att telefonen inte syntes i iTunes eller att du inte alls kunde ansluta till wifi?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-09-27 12:54
Ursprungligen av drifter7508:

8.0.2 fixade det trasiga wifi't. Äntligen!

Tyvärr inte för mig. Min Air tappade nätet igen...

Ursprungligen av json:

Tyvärr inte för mig. Min Air tappade nätet igen...

Samma här har problem med både iPad mini retina och iPhone 5s.

Testa att byta till WPA2 på ditt trådlösa nät om du kör WEP/WPA , kör du WPA2 ändra till att endast använda AES ( inte TKIP/AES kryptering ) .

Ursprungligen av lilledanne:

Testa att byta till WPA2 på ditt trådlösa nät om du kör WEP/WPA , kör du WPA2 ändra till att endast använda AES ( inte TKIP/AES kryptering ) .

Jag kör WPA2-PSK och AES kryptering men upplever ändå problem. Men det gäller bara mina iOS 8 enheter. Enheter med iOS 7 eller iOS 6 funkar fint.

Antagligen en kombination av IOS8 och nya WIFI drivrutiner och vissa trådlösa routrar..eftersom det inte drabbar alla.. har du kollat om det finns någon uppgraderad mjukvara till din trådlösa router ?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-09-27 22:03
Ursprungligen av lilledanne:

Antagligen en kombination av IOS8 och nya WIFI drivrutiner och vissa trådlösa routrar..eftersom det inte drabbar alla.. har du kollat om det finns någon uppgraderad mjukvara till din trådlösa router ?

Time Capsule, senaste modellen.
Har också en äldre TC och mot den går det bättre... (Eller i alla fall mindre dåligt)

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2014-10-27 19:06

Jag uppdaterade till senaste i min iPhone 5s i helgen och nu tappar den wifit hela tiden!
Vad sjutton skall man göra? Det gäller både på jobbet och hemma...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-27 19:32
Ursprungligen av ntg:

Jag uppdaterade till senaste i min iPhone 5s i helgen och nu tappar den wifit hela tiden!
Vad sjutton skall man göra? Det gäller både på jobbet och hemma...

Finns flera grundläggande saker du kan göra..
Hard reset,återställa nätverksinställningarna,återställa iOS.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2014-10-27 19:48
Ursprungligen av lappen71:

Finns flera grundläggande saker du kan göra..
Hard reset,återställa nätverksinställningarna,återställa iOS.

Dags att återställa iOS då, det andra har jag provat:(

Nu börjar iPaden jävlas också, när jag försöker uppdatera apparna ser de ut att uppdateras, men sedan börjar den om igen och om och om och om....

Lite längtar jag tillbaks till gamla operativsystem jag förstod;)

Bevaka tråden