Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen klar ?
Bara vänta 19/9. ??

Fan, har suttit på jobbet men det finns ju bara Explorer att tillgå. Från 09.00 stodd det bara We´ll be back. 09.30 tänkte att något var fel och gick via iPad och då kunde jag beställa iPhone Plus Gold 64GB men med leverans mellan 30/9 - 2/10
Man kanske skulle få snababre om man beställer i Sverige den 26 ....

Fick ni också frågan om Bordelinx adress är korrekt?

Ursprungligen av toox500:

Fan, har suttit på jobbet men det finns ju bara Explorer att tillgå. Från 09.00 stodd det bara We´ll be back. 09.30 tänkte att något var fel och gick via iPad och då kunde jag beställa iPhone Plus Gold 64GB men med leverans mellan 30/9 - 2/10
Man kanske skulle få snababre om man beställer i Sverige den 26 ....

Fick ni också frågan om Bordelinx adress är korrekt?

Välj bara den som ser rätt ut från borderlinx

Någon som fått mer information ang leveransdatum etc? För tillfället får jag bara "We're Sorry." när jag ska kolla ordern på apples hemsida.

Ursprungligen av Trigger`:

Någon som fått mer information ang leveransdatum etc? För tillfället får jag bara "We're Sorry." när jag ska kolla ordern på apples hemsida.

Så blir det för mig också om jag kollar i iPaden eller iPhonen. Genom datorn så ser jag statusen däremot. Så testa det!

Ursprungligen av kafferast:

Så blir det för mig också om jag kollar i iPaden eller iPhonen. Genom datorn så ser jag statusen däremot. Så testa det!

Funkade att inte titta via datorn. men på Apple Store appen står det "Förbereder leverans" så jag håller tummarna "Iphone 6 16gb silver - 539kr" kronor istället för pund står det i appen! Haha

Ursprungligen av Trigger`:

Funkade att inte titta via datorn. men på Apple Store appen står det "Förbereder leverans" så jag håller tummarna "Iphone 6 16gb silver - 539kr" kronor istället för pund står det i appen! Haha

Nu ser jag inte heller längre status längre.

Det verkar inte alls vara samma tryck detta år kontra tidigare år. Gissar på att den svenska releasen är för nära i år=)

Ursprungligen av kafferast:

Det verkar inte alls vara samma tryck detta år kontra tidigare år. Gissar på att den svenska releasen är för nära i år=)

Menar du tryck från Sverige (=här på 99) för att köpa i UK?
Det stämmer nog och din analys är nog rätt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Menar du tryck från Sverige (=här på 99) för att köpa i UK?
Det stämmer nog och din analys är nog rätt.

Ja precis=) första gången jag går denna väg men alltid följt trådarna tidigare och då har det varit ett väldigt stort tryck...

Ville mer känna att jag inte satt helt ensam i denna ovissa båt

Ursprungligen av kafferast:

Ja precis=) första gången jag går denna väg men alltid följt trådarna tidigare och då har det varit ett väldigt stort tryck...

Ville mer känna att jag inte satt helt ensam i denna ovissa båt

Lugn, du är inte ensam i din båt?

http://www.imore.com/iphone-6-preorders-set-n...

Ursprungligen av BlackSmp:

Lugn, du är inte ensam i din båt?

http://www.imore.com/iphone-6-preorders-set-n...

hahah. Ja, nej det var väl egentligen väntat. Men tänkte mer Borderlinx-ångesten...;)

Ursprungligen av westerlu77:

Det börja trappas upp nu när man vet att det blir event snart. Antar att det är fler som är sugna på UK- iphone via Borderlinx när iPhone 6 kommer. Eller?

Hur skulle ni göra?
Pga strulet med explorer på jobbet fick jag min order på Phone 6 Plus 64GB igenom 09.30 med leveranstid 30 Sep - 03 Oct + 2 dagar för leverans från Borderlinx dvs värsta caset = iPhonen i Sverige 6-7 okt.
I Sverige kommer man kunna beställa från den 26/9 och om man är snabb och ha tur så kanske kan man få leverans vecka därpå dvs tidigare än från UK.
Ska jag avbeställa?

Är det ngn som kan se ordern hos Apple? Allt jag ser är en "We're sorry"-skylt.

Ursprungligen av simulacra:

Är det ngn som kan se ordern hos Apple? Allt jag ser är en "We're sorry"-skylt.

Jag har inga problem att se min order

Ursprungligen av simulacra:

Är det ngn som kan se ordern hos Apple? Allt jag ser är en "We're sorry"-skylt.

Jag har samma problem på datorn, men ladda ner Apple Store appen för att se din beställning, funkar för mig i alla fall.

Ursprungligen av toox500:

Jag har inga problem att se min order

Hm, oroväckande, jag hade ju den 19:e som levdatum och har fått reservationsmailet, nåväl, jag får väl se hur det blir.

Ursprungligen av Trigger`:

Jag har samma problem på datorn, men ladda ner Apple Store appen för att se din beställning, funkar för mig i alla fall.

I appen står det att inga beställningar kan göras.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-12 22:05

Mailade till borderlinx supporten och frågade hur de rekommenderade att man skrev adressen på apples hemsida, själv skrev jag så här:

men borderlinx skrev att man skulle skriva så här:

då min order är placerad som "Preparing for dispatch" så kan inga ändringar göras utan att ringa till Apples kundtjänst... kommer det bli problem för hur adressen är skriven? Är ju onödigt att ringa till Apple och krångla om det skulle fungera ändå

Senast redigerat 2014-09-12 22:20
Ursprungligen av voerot:

Mailade till borderlinx supporten och frågade hur de rekommenderade att man skrev adressen på apples hemsida själv skrev jag så här: http://i60.tinypic.com/kd4sw9.png men borderlinx skrev att man skulle skriva så här: http://i61.tinypic.com/2rn91u9.png då min order är placerad som "Preparing to dispatch" så kan inga ändringar göras utan att ringa till Apples kundtjänst... kommer det bli problem för hur adressen är skriven? Är ju onödigt att ringa till Aplle och krångla om det skulle fungera ändå

Jag har skrivit in adressen som du har gjort. Hoppas det inte blir problem :/

Ursprungligen av Trigger`:

Jag har skrivit in adressen som du har gjort. Hoppas det inte blir problem :/

Jag med, oh well, posten i Daventry borde ju veta var paketen ska Apple UK bryr sig ju bara om till vilken ort paketet ska sen tar ju lokala speditörer över.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-12 22:24
Ursprungligen av Trigger`:

Jag har skrivit in adressen som du har gjort. Hoppas det inte blir problem :/

Tittar man på beställningssidan ser ju inte adressen allt för konstig ut ändå...

Ursprungligen av simulacra:

Jag med, oh well, posten i Daventry borde ju veta var paketen ska Apple UK bryr sig ju bara om till vilken ort paketet ska sen tar ju lokala speditörer över.

Jag tror att lokala posten fixar det så det hamnar rätt. Sen hoppas jag att boderlinx fixar resten När tror ni telefonen kommer? Är det 19/9 som gäller, eller kan det bli tidigare än så?

Trevlig helg!

BTW: Apple använder inte posten för leveranser så alla spekulationer om posten kan ni lägga ner?
Men paketet kommer fram i alla fall?

Telefonen kommer tidigast 19/9 till Borderlinx och med lite tur så får du den på måndag eller onsdag.Det beror mycket på när på dagen Borderlinx får den och när du betalar deras avgifter.

Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: Apple använder inte posten för leveranser så alla spekulationer om posten kan ni lägga ner?
Men paketet kommer fram i alla fall?

Telefonen kommer tidigast 19/9 till Borderlinx och med lite tur så får du den på måndag eller onsdag.Det beror mycket på när på dagen Borderlinx får den och när du betalar deras avgifter.

För mig är DHL och andra speditörer också en "post".

Jag kan nu se mitt serienr. På https://supportprofile.apple.com/ vilket borde vara ett gott tecken.

Såg också att tillverkningsdatum var V.36 http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemo...

Ursprungligen av kafferast:

Jag kan nu se mitt serienr. På https://supportprofile.apple.com/ vilket borde vara ett gott tecken.

Såg också att tillverkningsdatum var V.36 http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemo...

Härligt ja såg min med. Vi lär få den snabbt som ögat om borderlinx sköter resten

Ursprungligen av Olsson71:

Härligt ja såg min med. Vi lär få den snabbt som ögat om borderlinx sköter resten

Bah, min är tillverkad i vecka 32. Då är den ju gammal

Såg min också tillverkad v.32! Härligt, nu är det bara vänta tills fredag nästa vecka, sitta och uppdatera borderlinx hela dagen.

Ursprungligen av Trigger`:

Såg min också tillverkad v.32! Härligt, nu är det bara vänta tills fredag nästa vecka, sitta och uppdatera borderlinx hela dagen.

Precis, och förbanna blinx för att set tar sån tid, men de kanske har blivit bättre sen jag beställde min 4:a genom dem, då tog det en månad innan jag fick telefonen.

Bevaka tråden