Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör jag fel? Batteritid iPhone 5S

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jakobzetterquist:

När jag stängde av alla programmen och startade om luren så gick dom ned till lägre nivåer (typ 200-300) och CPU användningen gick ned till typ 5% och batteriet slutade slaktas i samma omfattning som innan. Hur kommer detta sig?

Då stängde du av den app som drog ström. Vilka appar hade du startat?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-05-18 14:57
Ursprungligen av lappen71:

Att bara använda telefonen som vanligt och inte stirra dig blind på procentmätaren.
Efter ett tag kommer du garanterat märka att batteritiden blir bättre genom att iOS7 optimerar den efter ditt sätt att använda den.
Skulle det fortfarande vara katastrofal batteritid efter en månad så gå och reklamera den.

Ja det är ett bra tips att inte lita på procentmätaren. Utan försöka "kalibrerar om den"

Min telefon började plötsligt "ladda ur sig" väldigt snabbt och räckte knappt en dag (trodde jag) och när den var nere på 10-15% så laddade jag upp den igen.

Vad jag dock märkte när jag lät batteriet gå ner så långt så att telefonen stängdes av var att den höll sig länge på 1%.

Efter att gjort detta två gånger under helgen har jag nu 28% "kvar" med en användningstid på 3h och standby på 26h. Jämfört med innan när det låg på 3-4h användning och 11h standby innan jag trodde det var slut.

Bevaka tråden