Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig bugg ios 7

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-12-20 06:31

Hej! Idag på jobbet stötte jag på en märklig bugg med min 5s. Lyssnade på musik och hade mobilen i fickan, skulle ta kort och öppnade kameran genom att svepa uppåt vid låsskärmen. Allt gick fint tills jag skulle ta kort då mobilen tvärdog och Apple logan syntes i ca 20 s och så startades mobilen om, behövde inte skriva in lösenkod eller pinkod och jag hamnade i kameraappen utan mitt kort. Gjorde ett nytt försök och nu kunde jag ta kort utan problem. Vid tillfället hade jag runt 40% batteri kvar. Nu kommer jag ihåg att detta även hände med min 4s men då tänkte jag inte så mycket på det förens nu med 5s. Kanske en tillfällighet och inget som folk stött på så ofta men blev rädd när man fick se Apple loggan utan någon förvarning.
Har någon av er stött på detta?
Detta gäller min iphone 5s och ios 7.0.4.

Med vänlig hälsning, Kevin

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-12-20 07:01

Har regelbundet samma problem med min iPad Air; det händer oftast (men inte alltid) när jag försöker göra något i Safari. De iPhone 5 och 4S samt "äldre" iPad i min närhet som kör iOS 7 är inte drabbade.

Det händer då och då. Lyckligvis ganska långt mellan gångerna. Lite oftare på IOS7 än tidigare releaser. Frustrerande men inget som du har orsakat utan det är någon bugg som slår till och tvingar fram en snabb omstart.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-12-20 13:12

Jaha skönt. Tänkte att det måste vara mjukvara då det hände samma på 4s så kunde inte vara hårdvarurelaterat.

1
Bevaka tråden