Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering för Macbook Air förhindrar dataförlust

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har upptäckt ett problem med flashlagringen i vissa av Macbook Air-modellerna från förra året som i värsta fall kan leda till dataförlust. De har släppt en uppdatering av den fasta programvaran samt startat ett utbytesprogram för de fall där uppdateringen inte hjälper.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-10-19 20:10

Dett gäller alltså inte de med 256GB hdd?

Ursprungligen av jac:

Dett gäller alltså inte de med 256GB hdd?

Air med hdd? Det finns inte.

  • Medlem
  • 2013-10-19 20:37

Körde uppdateringen i fredags, men tydligen så gick den inte att installera och den sa åt mig att lämna in datorn för att få ssd'n utbytt. Idag dog min ssd. Åkte och lämnade in den, 3-5 dagar skulle dem ha för att först felsöka den?! Jävla skit.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-19 20:43
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Air med hdd? Det finns inte.

Du har lite fel där: http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-2-duo-1.6-13-specs.html

Hade en viss föraning om att den första Airen hade hårddisk men tänkte sen att kan den ju inte haft. Men det hade den ju!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-28 12:07
Ursprungligen av jens_:

Körde uppdateringen i fredags, men tydligen så gick den inte att installera och den sa åt mig att lämna in datorn för att få ssd'n utbytt. Idag dog min ssd. Åkte och lämnade in den, 3-5 dagar skulle dem ha för att först felsöka den?! Jävla skit.

Startade om min dator förra veckan och då kördes uppdateringen utan att jag bett om det. Fick meddelande om att ssd'n måste bytas ut. Dagen efter dog datorn helt.. Tur att man hann ta backup.
I fredags var det oklart för Macforum när ersättnings-ssd'n skulle komma in överhuvudtaget.. Hoppas det är snart!

Markus

  • Medlem
  • 2013-10-28 12:24
Ursprungligen av markus:

Startade om min dator förra veckan och då kördes uppdateringen utan att jag bett om det. Fick meddelande om att ssd'n måste bytas ut. Dagen efter dog datorn helt.. Tur att man hann ta backup.
I fredags var det oklart för Macforum när ersättnings-ssd'n skulle komma in överhuvudtaget.. Hoppas det är snart!

Markus

Dagen efter jag lämnat in min så ringde dom och sa att det skulle ta ett tag innan dom fick in några ssd'er. Har varit utan min dator i över 1 vecka nu. Ser inte ljust ut.

1
Bevaka tråden