Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi-problem på iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-06 12:29
Ursprungligen av pejka:

Apple struntar fullständigt i sina kunder om deras apparater är äldre än 12 månader trots att det är deras fel.

Jag fick min iPhone 5 utbytt som var 1 1/2 år gammal. USEL service.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-06 13:42

Har du pratat med de du köpte telefonen av? Det är ju den vägen man ska gå...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-06 13:48

Jag har goda erfarenheter från Apple Store och deras kundservice. Men det är väl olika från kund till kund och hur man presenterar sitt ärende förmodar jag, men jämfört med andra företags service som jag har varit i kontakt med, hujedamig så är Apple i topp sanna mina ord

Kundvård är ett sånt stort begrepp så man kan inte bara allmänt generalisera det i små termer som vi gör i den här tråden men Apple är varken bättre eller sämre än någon annan aktör i branschen, på många plan bättre skulle jag säga när det tex.. gäller bakåtkompatibilitet, serviceanda mm men kanske lite sämre när det gäller andra saker som jag inte vill diskutera i denna tråd.

  • Medlem
  • 2014-04-06 14:51

Fel

Ursprungligen av lappen71:

Du köper en telefon utomlands,förhoppningsvis har du tagit reda på att det inte är världsgaranti på iPhone.
Likväl så gnäller du när den går sönder. Nej det är inte fel på Apples kundvård utan dom gör precis det dom åtagit sig att göra.

Som jag säger om min utländska telefon hade varit yngre än 12 månader hade jag fått en ny på VÄRLDSGARANTI allt enligt Apple support i sverige, men min telefon är äldre än 12 månader. Det känns lite surt att man har en fullt fungerande telefon man uppdaterarden med en ypptatering rekomenderad av Apple och sekunden efter har man en trasig telefon. som ingen tar ansvar för.
Det är ovanligt med hårdvaruras i samband med uppdatering Apple vet att telefonerna har varit defekta redan vid tillverkning men de tar ändå inget ansvar. Anledningen som jag sagt tidigare att telefoner byts ut som är äldre beror på svensk lagstiftning och inte på Apples goda vilja. Kolla i tex forum från USA jag kan garantera att ingen får hjälp om garantin har gått ut utan att måsta betala.

Ursprungligen av pejka:

Som jag säger om min utländska telefon hade varit yngre än 12 månader hade jag fått en ny på VÄRLDSGARANTI allt enligt Apple support i sverige, men min telefon är äldre än 12 månader. Det känns lite surt att man har en fullt fungerande telefon man uppdaterarden med en ypptatering rekomenderad av Apple och sekunden efter har man en trasig telefon. som ingen tar ansvar för.
Det är ovanligt med hårdvaruras i samband med uppdatering Apple vet att telefonerna har varit defekta redan vid tillverkning men de tar ändå inget ansvar. Anledningen som jag sagt tidigare att telefoner byts ut som är äldre beror på svensk lagstiftning och inte på Apples goda vilja. Kolla i tex forum från USA jag kan garantera att ingen får hjälp om garantin har gått ut utan att måsta betala.

Jag hade heller inte bytt ut en defekt enhet som jag sålt efter att garantin gått ut, om jag inte var tvungen enligt lag. Speciellt inte eftersom det felet som du yrar om endast drabbar någon promille av användarna.

  • Medlem
  • 2014-04-06 16:17
Ursprungligen av pmarriott:

Jag hade heller inte bytt ut en defekt enhet som jag sålt efter att garantin gått ut, om jag inte var tvungen enligt lag. Speciellt inte eftersom det felet som du yrar om endast drabbar någon promille av användarna.

Nej det behöver dom inte heller, det är därför en recall är en godwillåtgärd. Används av seriösa företag som tar ansvar för sina produkter! Hur många enheter som är drabbade vet jag ej, och vi kommer aldrig att få veta det heller. men det rör sig ialla fall om flera hundra tusen, Vilket jag tycker är allvarligt nog. Dessutom finns det nog massor med telefoner som inte är uppdaterad än. på Apples sida finns en tråd som på en vecka ökat med 30000 besök, problemet växer.

Ursprungligen av pejka:

Nej det behöver dom inte heller, det är därför en recall är en godwillåtgärd. Används av seriösa företag som tar ansvar för sina produkter! Hur många enheter som är drabbade vet jag ej, och vi kommer aldrig att få veta det heller. men det rör sig ialla fall om flera hundra tusen, Vilket jag tycker är allvarligt nog. Dessutom finns det nog massor med telefoner som inte är uppdaterad än. på Apples sida finns en tråd som på en vecka ökat med 30000 besök, problemet växer.

Flera hundra tusen är en droppe i havet. Då skulle de byta ut alla defekta enheter oavsett fel inom 3 år. Varje enskilt fel drabbar hundratusentals. Dussintals miljoner har felfria enheter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-06 19:14

Har du ringt Apple och bett att få prata med någon serviceansvarig högre upp i företaget?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Med hjälp av iFixit och lite lämpliga verktyg så hittade jag felet! Skruven som fäster antennjord saknas! (Anges på iFixit som typisk anledning för WiFi-fel.) En annan, mindre skruv satt på dess plats men fäste inte alls (och lämnade ett hål på annat ställe). Icke korrekt ihopsatt.

Det går visst att köpa ersättningsskruvar från eBay så jag provar där.

Som avslutning på min del av tråden: Telefonen funkar! Skruvsatsen från eBay kom igår, jag satte dit den saknade skruven och WiFi't gick igång!

Plötsligt ser det ut som en fullt fungerande telefon. Man kan lyckas ibland.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-04-08 12:55
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Som avslutning på min del av tråden: Telefonen funkar! Skruvsatsen från eBay kom igår, jag satte dit den saknade skruven och WiFi't gick igång!

Plötsligt ser det ut som en fullt fungerande telefon. Man kan lyckas ibland.

Grattis! Men låt det gå ett par veckor innan du ropar hej.

Ursprungligen av jonasn:

Grattis! Men låt det gå ett par veckor innan du ropar hej.

Det har du rätt i. Jag förutsätter inte att den är "som ny", men det är i alla fall ett rejält steg från kanten av soptunnan. Nu kan jag hoppas på att den skall duga som reserv i alla fall.

Skriftlig kommunikation

Jag har samma problem med min Iphone och måste "bråka" för att få igenom reklamationen.
Jag mejlade konsumentrådgivaren i stan och hon rekommenderade att ta tillbaka telefonen och betala felsökningsavgiften, men gör klart för dem att du gör det under protest. Sedan lämna den till en annan auktoriserad verkstad för bedömning för en ny felsökning och få ett pris på reparationen.
I mitt fall kommer jag att lämna in den på Applestore för ett kostnadsförslag.
Att ringa företaget och beklaga sig att de inte vill godkänna en reklamation är nog bra, men jag mejlade och ifrågasatte deras beslut, dessutom överklagade jag det. Nu gör de en ny bedömning och jag inväntar deras beslut.
Skriftlig kommunikation är alltid bra att ha och visa vid en reklamation hos ARN.

Senast redigerat 2015-02-08 08:34
Bevaka tråden