Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jurassic579:

Jag försöker svara på inlägg #439 men när jag trycker "svara" så funkar det inte.

Anyway, det får jag också upp den ikonen men när jag väljer att spara X bilder så hamnar dom inte i kamerarullen sen. Gör det det för er?

Jodå, får två alternativ, spara en bild, spara alla bilder och de landar i kamerarullen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-28 06:12
Ursprungligen av lappen71:

Några av twitterna är felaktigheter ...

Citat:

Does anyone else hate that you can't scale your photo exactly how you want it for your wallpaper?

Har samma "problem" med bilder från kameran och vissa från nätet. En 4s har jag.

Verkar som om det inte går att förminska hur mycket som helst, även om bilden fortfarande fyller ut skärmen. Förmodar att detta har med upplösning av bilden att göra.

Ursprungligen av MatsOlov:

Har samma "problem" med bilder från kameran och vissa från nätet. En 4s har jag.

Verkar som om det inte går att förminska hur mycket som helst, även om bilden fortfarande fyller ut skärmen. Förmodar att detta har med upplösning av bilden att göra.

När du säger kameran så antar jag att du menar telefonens kamera?

Jag kan tänka mig att det också kan ha med bildens proportioner att göra - i alla fall för bilder hämtade från nätet.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-28 08:22

Japp, kameran i telefonen. Det finns en begränsning för hur mycket du kan förändra storleken på bilderna. Det har förmodligen att göra med upplösningen på bilden, men det fungerar inte som i iOS6 i alla fall.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-28 09:09
Ursprungligen av MatsOlov:

Japp, kameran i telefonen. Det finns en begränsning för hur mycket du kan förändra storleken på bilderna. Det har förmodligen att göra med upplösningen på bilden, men det fungerar inte som i iOS6 i alla fall.

Bara för att det inte fungerar som i iOS 6 behöver inte betyda att det är en bugg ?

Ursprungligen av MatsOlov:

Japp, kameran i telefonen. Det finns en begränsning för hur mycket du kan förändra storleken på bilderna. Det har förmodligen att göra med upplösningen på bilden, men det fungerar inte som i iOS6 i alla fall.

Undrar om det kan ha med parallaxen att göra?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-28 10:19
Ursprungligen av lappen71:

Bara för att det inte fungerar som i iOS 6 behöver inte betyda att det är en bugg ?

Har inte kallat det för bugg heller. Däremot ser det ut som en begränsning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-28 10:22
Ursprungligen av MatsOlov:

Har inte kallat det för bugg heller. Däremot ser det ut som en begränsning.

Det sa jag inte heller men många andra gör det bara för att det inte är som förut.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-28 10:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Undrar om det kan ha med parallaxen att göra?

Mycket troligt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-28 14:21

Hur gör man för att i Safari skrolla högst upp snabbt på en sida. Förut knackade man bara i överkanten i ett fönster och smack så var man på topp av sidan. Funkar i alla fall inte på min nalle.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2013-09-28 14:33
Ursprungligen av onnyt:

Hur gör man för att i Safari skrolla högst upp snabbt på en sida. Förut knackade man bara i överkanten i ett fönster och smack så var man på topp av sidan. Funkar i alla fall inte på min nalle.

Precis så gör man. Det är klockan du ska träffa så funkar det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-28 14:37

Kan man fixa till så att man kan ladda upp bilder till Dropbox eller Box från Bilder (i IOS 7)?
Förmodligen inte, va?

Senast redigerat 2013-09-28 15:05
Ursprungligen av onnyt:

Hur gör man för att i Safari skrolla högst upp snabbt på en sida. Förut knackade man bara i överkanten i ett fönster och smack så var man på topp av sidan. Funkar i alla fall inte på min nalle.

Klicka en gång på klockan och adressen på sidan du är inne på blir större, klicka en gång till så går den högst upp.

Ursprungligen av mattiL:

Kan man fixa till så att man kan ladda upp bilder till Dropbox eller Box från Bilder (i IOS /)?
Förmodligen inte, va?

Det är bara att ladda ner apparna för dropbox och Box så löser det sig. Du laddar upp bilderna från appen.

I alla fall dropbox minns inte hur det är med Box och raderade den appen för fyra timmar sedan:)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-28 15:04

Mja, jag har både Box och Dropbox installerade, men (system-)appen Bilder kan inte ladda upp till dessa tjänster (ingen ikon för apparna inne i Bilder).

Jag vill inte ladda upp alla bilder automatiskt från Dropbox-appen, utan kunna välja vilken bild jag vill ladda upp inne i appen Bilder.

Hur göra det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-28 15:10
Ursprungligen av mattiL:

Mja, jag har både Box och Dropbox installerade, men (system-)appen Bilder kan inte ladda upp till dessa tjänster (ingen ikon för apparna inne i Bilder).

Jag vill inte ladda upp alla bilder automatiskt från Dropbox-appen, utan kunna välja vilken bild jag vill ladda upp inne i appen Bilder.

Hur göra det?

Jag tror att det är allt eller inget när det gäller Dropbox, inte helt säker dock. Dessa inställningar finns inne i Dropbox-appen. Mycket bra för att ta backup av bilderna på iOS-enheten.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-28 15:14

Nej det är inte allt eller inget med Dropbox
Man kan välja enskilda bilder eller att alla ska automatiskt laddas upp.
Men det går inte att ladda upp dom från Bilder i iPhone utan man måste starta respektive app.

Personligen vill jag inte att man ska kunna göra det från Bilder för vad händer när någon molntjänst slutar att existera?
Då har man valet men det går inte att använda och att integrera för mycket i iOS 7 tycker inte jag är nödvändigt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-28 15:19
Ursprungligen av Yes:

Yes!!

Hittar fler och fler saker jag gillar.

  • Det svarta tangentbordet i Spotlight passar riktigt bra mot den svarta ramen runt skärmen.

  • Att kunna svepa tillbaka med fingret i webbsidor utan att behöva ladda om sidorna snabbar upp surfandet rejält.

Ursprungligen av mattiL:

Mja, jag har både Box och Dropbox installerade, men (system-)appen Bilder kan inte ladda upp till dessa tjänster (ingen ikon för apparna inne i Bilder).

Jag vill inte ladda upp alla bilder automatiskt från Dropbox-appen, utan kunna välja vilken bild jag vill ladda upp inne i appen Bilder.

Hur göra det?

Du måste göra det från dropbox appen
Hoppas att detta förklarar det. Jag provar bugshot för att visa hur man gör. (Bra och enkel app)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-28 15:53
Ursprungligen av lappen71:

Nej det är inte allt eller inget med Dropbox

Ok, hade missat det då jag inte använt den funktionen. Dock använder jag Dropbox istället för Apples synkronisering av foton för att alltid ha en färsk backup om min iOS-enhet försvinner.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-28 16:12

Tack för den @BlackSmp !

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-28 16:15
Ursprungligen av lappen71:

Nej det är inte allt eller inget med Dropbox
Man kan välja enskilda bilder eller att alla ska automatiskt laddas upp.
Men det går inte att ladda upp dom från Bilder i iPhone utan man måste starta respektive app.

Personligen vill jag inte att man ska kunna göra det från Bilder för vad händer när någon molntjänst slutar att existera?
Då har man valet men det går inte att använda och att integrera för mycket i iOS 7 tycker inte jag är nödvändigt.

Man kan göra dynamiska knappar i appar, knappar som man kommer fram om någon app installerats eller om man väljer att visa knappen via inställning.
Detta skulle inte kräva någon hårdkodning utan endast lite adderad flexibilitet i Bilder-appen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-28 16:18
Ursprungligen av joakimo:

Ok, hade missat det då jag inte använt den funktionen. Dock använder jag Dropbox istället för Apples synkronisering av foton för att alltid ha en färsk backup om min iOS-enhet försvinner.

Jag använder appen från Synology för att automatiskt föra över den till min NAS och bildström.
Allt för säkerheten

Ursprungligen av BlackSmp:

Jodå, får två alternativ, spara en bild, spara alla bilder och de landar i kamerarullen.

Ok, tack för att du testade.

Jag kan som sagt spara enskild bild och den hamnar i kamerarullen men väjer jag spara 2 bilder både genom att hålla fingret på bilden och få upp det som alternativ eller trycka på pilsymbolen i nedre raden i mail så hamnar dom inte i rullen.

gahhhhhhh.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-28 18:27
Ursprungligen av jurassic579:

Ok, tack för att du testade.

Jag kan som sagt spara enskild bild och den hamnar i kamerarullen men väjer jag spara 2 bilder både genom att hålla fingret på bilden och få upp det som alternativ eller trycka på pilsymbolen i nedre raden i mail så hamnar dom inte i rullen.

gahhhhhhh.

Jag provade att spara flera bilder både genom pilen i menyraden och att hålla fingret på en bild. Båda gånger sparade den båda bilderna. Det är inte så att du har slut på lagringsutrymme eller något som kan spela roll i det hela?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-28 18:48
Ursprungligen av Spooky:

Precis så gör man. Det är klockan du ska träffa så funkar det.

Ursprungligen av korthoga:

Klicka en gång på klockan och adressen på sidan du är inne på blir större, klicka en gång till så går den högst upp.

OkiDoki. Så gjorde jag inte förut men det funkar ju he he. Tackar och bockar. Funkar även i iCab. Någon som vet hur man gör i Atomic?

Ursprungligen av onnyt:

OkiDoki. Så gjorde jag inte förut men det funkar ju he he. Tackar och bockar. Funkar även i iCab. Någon som vet hur man gör i Atomic?

Lite småskumt. Det där är en systemfunktion så det ska fungera i alla appar per automatik

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-28 20:36

Jag ser inte klockan när jag har igång Atomic. Kanske en orsak?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-28 20:46
Ursprungligen av onnyt:

Jag ser inte klockan när jag har igång Atomic. Kanske en orsak?

Det ska inte behöva vara exakt på klockan utan bara i övre kant på Safari.
På min iPad kan jag trycka var jag vill,spelar ingen roll om det på batterisymbolen eller wi-fi symbolen scollas det ända upp på sidan.

Men det kanske är bara i Safari det fungerar så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-28 20:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Lite småskumt. Det där är en systemfunktion så det ska fungera i alla appar per automatik

Jag tror appar måste implementera det. Det funkar inte i appen Pulse t.ex. Mailade deras support och föreslog det och de svarade att de skulle lägga till det till "feature request list".

Bevaka tråden