Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 5 nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av primu[s]®:

Brukar inte Sverige komma i "andra omgången" av releaser?

Jo precis.

Ursprungligen av Capeman:

Jo precis.

Exakt. Och när 5:an släpptes köpte jag den från Apple UK. Den levererades till mig 2 dagar innan den släpptes i Sverige. Väl värt det hela.

Är chanserna goda om man beställer en 64 gb från UK via borderlinx den 20:e? Hur har det varit innan?
Vilken tid släpps dom online? Antar att man får hänga på onlinelåset så att säga;)

Det blev en 5a häromdagen !!!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-15 22:13

Jaha, när kan man förvänta sig att veta när den släpps i Sverige?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-15 22:30

5s? Ja, vem/vad ska man kunna svara på det… några dagar, upp till en vecka innan de tänker släppa den här. Jag antar att vi inte får reda på något förrän en vecka efter premiären; jag tror också det beror lite på hur det går i Kina/Japan.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-15 22:59
Ursprungligen av kenjon:

5s? Ja, vem/vad ska man kunna svara på det… några dagar, upp till en vecka innan de tänker släppa den här. Jag antar att vi inte får reda på något förrän en vecka efter premiären; jag tror också det beror lite på hur det går i Kina/Japan.

Förmodligen ingen, jag bara spekulerar

Blir inte helt gratis att köpa genom UK.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-15 23:11

Nej, den lilla vinsten (förmodade) är för liten för mej för att få den 2-3 veckor tidigare. Plus risken att den kan försvinna spårlöst innan den kommer hit.

Ursprungligen av hforsling:

Jag antar att man skall kunna "låsa upp" telefonen med lösen om touch-id får spader

Har du stängt av telefonen helt - måste du använda lösen.

Ursprungligen av lappen71:

Testade det men det blev alldeles för distraherande med en sådan stor skärm konstigt nog.

iPad Mini 7,9" - kan väl inte bli för stor - eller liten. Går att ha i "lite större" fickor.....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 07:00
Ursprungligen av adress@mac:

iPad Mini 7,9" - kan väl inte bli för stor - eller liten. Går att ha i "lite större" fickor.....

Läste du ens vilken iPad jag har?

Ursprungligen av lappen71:

Läste du ens vilken iPad jag har?

iPad Skrev du. Kan vara 1-2-3-4 eller Mini. Jag trodde inte på mini med sina 7,9".
Vaknat på fel sida - eller inte somnat alls......

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 07:17
Ursprungligen av adress@mac:

iPad Skrev du. Kan vara 1-2-3-4 eller Mini. Jag trodde inte på mini med sina 7,9".
Vaknat på fel sida - eller inte somnat alls......

Jag har inte skrivet något alls utan det var pmarriot som skrev iPad.
Och jag skrev att jag testat men att den var för stor.
Skriver man iPad så är det en iPad och inte iPad mini...ganska så logiskt ?

Ursprungligen av lappen71:

Jag har inte skrivet något alls utan det var pmarriot som skrev iPad.
Och jag skrev att jag testat men att den var för stor.
Skriver man iPad så är det en iPad och inte iPad mini...ganska så logiskt ?

Det är din logik...Jag har förstått att du vill ha sista ordet - och det skall du få. Ett tips bara - med den logiken - beställ inte från Borderline. Kan bara bli fel. Ha det gott och kanske en bra uppdatering idag till IOS7.

Ursprungligen av redmarathon:

Finns så många luckor på 5S.
Fortsatt 4" skärm, var finns 4G, batterikapaciteten.
Då nu Samsung G4 som det går rykten om kommer med baksida av metall, vilket förstärker High End känslan, så är frågan om man skall satsa på en Samsungen istället, tror att man kommer att halka efter ännu mer då man inte presenterade 5S med 5" skärm.
Iphone 6 får man nog vänta på över ett år innan den finns i de svenska butikerna, kanske dec 2014.

Iphone6? Varför diskutera nästa modell innan den nya modellen ens finns att köpa?

Vilka luckor är det som du talar om? Att den skulle ha samma byggfaktor som 5 var i princip 100% Att det skulle vara samma storlek på skärmen var i princip 200% De som eventuellt seriöst trodde på något annat måste ha "rökt" på. (om jag uttrycker mig raljant)

Senast redigerat 2013-09-18 08:50

Jag har dålig koll på de gamla priserna på apple.co.uk. Är £549 motsvarande vad 5 kostade i fjol?

Dessutom: Jag tittade igenom den gamla Borderlinxtråden för Iphone 4 men den är lagomt lång för att hindra mig från att få en bra överblick. Är det något som jag bör tänka på om jag beställer via Borderlinx? Har vi någon bra sammanställning?

Senast redigerat 2013-09-18 10:41
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 13:09
Ursprungligen av adress@mac:

Det är din logik...Jag har förstått att du vill ha sista ordet - och det skall du få. Ett tips bara - med den logiken - beställ inte från Borderline. Kan bara bli fel. Ha det gott och kanske en bra uppdatering idag till IOS7.

Det var bara du som lyckades få det till att vi pratade om iPad Mini när det bara stod iPad

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-18 19:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har dålig koll på de gamla priserna på apple.co.uk. Är £549 motsvarande vad 5 kostade i fjol?

Dessutom: Jag tittade igenom den gamla Borderlinxtråden för Iphone 4 men den är lagomt lång för att hindra mig från att få en bra överblick. Är det något som jag bör tänka på om jag beställer via Borderlinx? Har vi någon bra sammanställning?

Borderlinx fungerade utmärkt för mig sist. Kommer troligen använda de på fredag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 20:49

Vänta och köp sen på blocket. Dom kommer pressa varandra efter ett par dagar så du kan få en till riktigt fint pris..

Ursprungligen av kladda:

Vänta och köp sen på blocket. Dom kommer pressa varandra efter ett par dagar så du kan få en till riktigt fint pris..

Tror jag däremot inte - på länge än. Betalade man på e -bay 60.000 kronor !!! för en 5S Gold - så räknar inte jag med några " dumpade" priser på länge än. Vi kanske skall låta den släppas i Sverige först......

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-02 08:52
Ursprungligen av adress@mac:

Tror jag däremot inte - på länge än. Betalade man på e -bay 60.000 kronor !!! för en 5S Gold - så räknar inte jag med några " dumpade" priser på länge än. Vi kanske skall låta den släppas i Sverige först......

Stämmer säkert i fallet av en 5S. TS frågar dock om iPhone 5 och den har väl släppts i Sverige för ganska länge sedan? Annars, coolt att den ligger i min ficka.. eller vänta.. jag kanske drömmer?! Upplever jag nu aktivt en dröm jag själv kan styra?! Detta måste utnyttjas! ....Ferrari...Scarlett Johansson...

Edit: La på en mer dryg ton för att sjuka till samma nivå som citerad.

Ursprungligen av kladda:

Stämmer säkert i fallet av en 5S. TS frågar dock om iPhone 5 och den har väl släppts i Sverige för ganska länge sedan? Annars, coolt att den ligger i min ficka.. eller vänta.. jag kanske drömmer?! Upplever jag nu aktivt en dröm jag själv kan styra?! Detta måste utnyttjas! ....Ferrari...Scarlett Johansson...

Edit: La på en mer dryg ton för att sjuka till samma nivå som citerad.

Det är bara du som kan avgöra. Alla fakta är kända. 5c (som motsvarar 5) kommer att finnas i tillräckliga mängder när den släpps.
Så om du inte vill ha en 5s så är det bara att köpa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-02 09:12

Va?
TS frågar om det är läge att köpa iP5 (UTAN NÅGON YTTERLIGARE BOKSTAV EFTER) och jag svarade då med att jag tyckte han ska vänta och sedan köpa på blocket.
Fick då ett svar där allt syftade på 5s som jag sedan svarade på.

Jag har redan en 5 och kommer säkert som vanligt falla dit och köpa en 5s. Däremot svarade jag TS vad jag tyckte han ska göra.

Edit: Att han nu redan gått och köpt en iPhone 5 gör ju denna tråden värdelös.

Ursprungligen av kladda:

Va?
TS frågar om det är läge att köpa iP5 (UTAN NÅGON YTTERLIGARE BOKSTAV EFTER) och jag svarade då med att jag tyckte han ska vänta och sedan köpa på blocket.
Fick då ett svar där allt syftade på 5s som jag sedan svarade på.

Jag har redan en 5 och kommer säkert som vanligt falla dit och köpa en 5s. Däremot svarade jag TS vad jag tyckte han ska göra.

Edit: Att han nu redan gått och köpt en iPhone 5 gör ju denna tråden värdelös.

Jo, jag upptäckte också att han har köpt efter det att jag postade. Sedan så blandade jag ihop dig med TS - sorry.

Bevaka tråden