Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte importera kontakter från SIM till iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats få en inbiten Samsung-användare att snegla på iPhone. _lycka_

. . . men - när jag tar ut hans SIM-kort med alla kontakter på och sätter in det i iPhone för att importera kontakterna från SIM-kortet, importeras inte en enda kontakt - det är soptomt. Jag har verifierat att kontakterna ligger på SIM-kortet innan jag tog ut det. Kändes lite snopet att behöva avbryta migreringen.

Hur kommer jag runt detta ?

Synkronisera till en dator från Samsungen och sen till iPhone/iCloud eller någon annan molntjänst som synkar med iPhonen.

Nja - inte så enkelt. Hans Galaxy är räddningslöst kvaddad och han kör på en reserv-Samsung - en gammal dumb. Jag tvivlar på att den går att synka med molnet.

Kanske inte, men den går att synka mot en dator.

edit: https://discussions.apple.com/thread/3162054?...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-19 19:10
Ursprungligen av leonardo:

Jag har lyckats få en inbiten Samsung-användare att snegla på iPhone. _lycka_

. . . men - när jag tar ut hans SIM-kort med alla kontakter på och sätter in det i iPhone för att importera kontakterna från SIM-kortet, importeras inte en enda kontakt - det är soptomt. Jag har verifierat att kontakterna ligger på SIM-kortet innan jag tog ut det. Kändes lite snopet att behöva avbryta migreringen.

Hur kommer jag runt detta ?

Är du verkligen helt säker (100 %) på att de verkligen ligger på SIMkortet? Hur har du verifierat detta?

1
Bevaka tråden