Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya ipad förlorar batterikraft fast jag laddar.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 23:34

När jag sitter uppkopplad med wifi och kikar på youtube-klipp förlorar min nya ipad batteriladdning trots att jag sitter med (orginal-)sladden inkopplad. Jag har stängt ned alla andra appar och har skärmens ljusstyrka på ca 3/4. Jag såg följande diskussion på nätet: New iPad losing power whilst plugged in on charge [Archive] - MacRumors Forums . Bör det vara så här? Någon annan som har samma problem och vad kan man göra? Som det är nu måste jag låta ipaden ligga i vila och ladda innan jag kan använda den som jag vill. Det är ju rätt värdelöst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 16:06

Ingen har hört talas om detta? Märkligt. Det får kanske bli en resa till Kullander och påpeka eländet.

Har ingen ny iPad själv, men läste om det när den släpptes, så det "ska nog vara så" tyvärr.

Ja, eftersom iPad är så pass kraftfull att den klarar av att dra mer ström ur batteriet än vad det klarar av att hantera i laddning får du nog räkna med att det kan bli så. Även om jag aldrig drabbats av det problemet.

VIlken laddare använder du? Du skriver bara att du har originalsladden men vilken laddare? Ipadladdaren eller någon annan? Det är definitivt problem att ladda samtidigt som du använder Ipaden om använder någon annan laddare.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2012-09-13 16:14

Jag har samma problem som du. Något bättre är det när man använder laddaren som kommer med iPaden eftersom att den är kraftfullare än en iPhone-laddare.

Får mig att tänka på att jag i flera månader trodde jag använde iPad-laddaren men vid en närmare granskning visade det sig att den hamnat nån helt annanstans och jag släpade runt en äldre iPhone-laddare. Inte att undra på att det tog nästan 10 timmar att ladda batteriet fullt ibland.

Värt att nämna är att det inte är lika bra kräm i laddaren till iPhone som i laddaren till iPad. Kontrollera att du inte använder laddaren till iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 16:20

Jag använder orginalladdaren. Jag har ingen iPhone. Jag hade föredragit en mindre kraftfull iPad om konsekvensen är detta. Kanske dags att sälja redan...

Ursprungligen av PJW:

Jag använder orginalladdaren. Jag har ingen iPhone. Jag hade föredragit en mindre kraftfull iPad om konsekvensen är detta. Kanske dags att sälja redan...

Köp en iPad 2.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 16:24
Ursprungligen av barbapappa_86:

Köp en iPad 2.

Jo, jag borde kanske gjort det. Jag får höra med Kullander i stan och sen fundera över detta. Det är rätt värdelöst faktiskt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 18:16
Ursprungligen av PJW:

Jo, jag borde kanske gjort det. Jag får höra med Kullander i stan och sen fundera över detta. Det är rätt värdelöst faktiskt.

Du kan få byta mot min iPad 2

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 19:18
Ursprungligen av kenjon:

Du kan få byta mot min iPad 2

Vilken variant är det?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Köp en iPad 2.

That's what I did!
Eller köpte en till, till frugan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 21:49

64gb-3g

1
Bevaka tråden