Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magine vill förenkla tv och bli din enda tv-leverantör

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Synd att jag nästan aldrig ser svensk TV, för det där är en GRYM tjänst för de som ser TV.. Hoppas HBO appen fungerar lika bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-08 18:33
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Synd att jag nästan aldrig ser svensk TV, för det där är en GRYM tjänst för de som ser TV.. Hoppas HBO appen fungerar lika bra.

Förhoppningsvis blir det fler kanaler på sikt om de lyckas sluta avtal och få igång tjänsten, annars blir det ingen större skillnad. Man (jag) vill ju ha allt på ett samlat ställe, eller åtminstone inte på för många ställe.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-09 10:26

Hur många TV-kanaler funkar i betaversionen?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2012-09-10 01:48
Ursprungligen av kenjon:

Hur många TV-kanaler funkar i betaversionen?

10 st:
TV4, kanal5, sjuan, Kanal9, TV11, Star!, TV4 fakta, TV4 film, TV4 komedi och TV4 sport.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 11:01
Ursprungligen av jonasn:

10 st:
TV4, kanal5, sjuan, Kanal9, TV11, Star!, TV4 fakta, TV4 film, TV4 komedi och TV4 sport.

OK, då har de nog ett interimsavtal med TV4-Gruppen. Saknar bara SVT och Discoverykanalerna, så är det helt OK för mej

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-09 10:53

Jag hoppas verkligen att vi ser början på ett helt nytt sätt att få tillgång till film, tv-serier, live-sändningar, tv-kanaler o.s.v på ett lättillgängligt sätt och då tänker jag inte bara på Magines tjänst utan att även fler tjänster dyker upp så att det händer något på riktigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-09 11:35

Att Voddlers grundare är inblandade gör att jag kommer hålla mig borta från den här tjänsten.

Ursprungligen av ibish:

Att Voddlers grundare är inblandade gör att jag kommer hålla mig borta från den här tjänsten.

Antar att du håller dig borta från Office-suiten också?
För det är ju Windows grundare som är inblandade i den vettu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-09 12:55

Vad har det med saken att göra? Office-paketet är stabilt och industriledande trots sina oöverskådliga funktioner. Microsoft är rejält mycket seriösare än t.ex. Voddler. Jag tappade all respekten för Voddler sen de byggde upp sin affärsidé att likt ett virus strömma skit från din dator till andra användare trots att användaren trodde att tjänsten var avstängd för tillfället. Att någon som står bakom en sån skittjänst som Voddler är inblandat i något liknande ännu en gång får iaf mig att dra öronen åt mig.

Ursprungligen av PeeMaN:

Antar att du håller dig borta från Office-suiten också?
För det är ju Windows grundare som är inblandade i den vettu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-09 13:16
Ursprungligen av ibish:

Jag tappade all respekten för Voddler sen de byggde upp sin affärsidé att likt ett virus strömma skit från din dator till andra användare trots att användaren trodde att tjänsten var avstängd för tillfället. Att någon som står bakom en sån skittjänst som Voddler är inblandat i något liknande ännu en gång får iaf mig att dra öronen åt mig.

Förstår att det gör att en del undrar och blir lite misstänksamma. Men samtidigt får man ju hoppas att de övriga som är inblandade i projektet vet vad de gör och att även Voddles grundare har dragit lite lärdom av sina misstag och i det här projektet kan tillföra något bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-09 17:53
Ursprungligen av ibish:

Vad har det med saken att göra? Office-paketet är stabilt och industriledande trots sina oöverskådliga funktioner. Microsoft är rejält mycket seriösare än t.ex. Voddler. Jag tappade all respekten för Voddler sen de byggde upp sin affärsidé att likt ett virus strömma skit från din dator till andra användare trots att användaren trodde att tjänsten var avstängd för tillfället. Att någon som står bakom en sån skittjänst som Voddler är inblandat i något liknande ännu en gång får iaf mig att dra öronen åt mig.

För Spotify snyltar ju inte alls på din bandbredd...

Dessutom var det ingen raketforskning att se att VoddlerNet fortfarande var igång.

Ursprungligen av ibish:

Vad har det med saken att göra? Office-paketet är stabilt och industriledande trots sina oöverskådliga funktioner. Microsoft är rejält mycket seriösare än t.ex. Voddler. Jag tappade all respekten för Voddler sen de byggde upp sin affärsidé att likt ett virus strömma skit från din dator till andra användare trots att användaren trodde att tjänsten var avstängd för tillfället. Att någon som står bakom en sån skittjänst som Voddler är inblandat i något liknande ännu en gång får iaf mig att dra öronen åt mig.

Windows har ju knappast stått för "stabilitet" i alla lägen du. Med din argumentation borde man dra åt sig öronen när det gäller office också. Det är ju samma skapare som står bakom. Nejdu, det är din "bara för att de är inblandade dömer jag ut tjänsten"-mentalitet som inte är helt 100.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-09 13:03

Jag håller med dej om Voddler (snyltandet av bredbandskapacitet), men är det inte samma grundare till Skype också? Och den funkar ju bra....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 08:38

Jag förstår ibish, Voddler är ett otyg och om denna tjänsten som Magine nu håller på med har samma tekniska grund så förstår jag absolut att man drar öronen åt sig.

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår ibish, Voddler är ett otyg och om denna tjänsten som Magine nu håller på med har samma tekniska grund så förstår jag absolut att man drar öronen åt sig.

jag fick mitt konto idag. Det verkar inte vara en tjänst som bygger på samma modell som Voddler har, alltså att vi kunder hjälper till att sprida filmerna via våra egna datorer. Det är en plugin som installeras i Safari för att ta emot videoströmmen, men det är allt.

Jag kommer att skriva en artikel om det imorgon så jag återkommer med mer information då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 11:00

Om den har det, det är ju den springande punkten, inte om det är samma upphovsman. Men vaksam ska man förstås vara.

Fick Beta-tillgång idag. Förjävligt att allt skall facebook-integreras.. Och eftersom jag har "safe device" och facebook inte levererar kan jag inte testa på min iphone...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 21:22
Ursprungligen av PeeMaN:

Fick Beta-tillgång idag. Förjävligt att allt skall facebook-integreras...

Verkligen. Är Facebook även ett krav för att man ska kunna använda tjänsten?

Ursprungligen av zappee:

Vad är en "safe device" och vad är det FB inte levererar?
Mängd?
Jag skulle nog säga att majoriteten INTE jailbreakar längre.

Absolut är det så, det antal som jailbreakar är verkligen försumbart. En vattendroppe i öknen.

Ursprungligen av zappee:

Jag skulle nog säga att majoriteten INTE jailbreakar längre.

Ursprungligen av zinned:

Absolut är det så, det antal som jailbreakar är verkligen försumbart. En vattendroppe i öknen.

Kul med tvärsäkra inlägg, vad exakt baserar ni det på?
Magkänsla eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-10 22:21
Ursprungligen av PeeMaN:

Kul med tvärsäkra inlägg, vad exakt baserar ni det på?
Magkänsla eller?

Främst är det väl på att jag inte ser ett enda inlägg om jailbreak här på forumet längre, sen att nästan ingen av mina vänner jailbreakar längre.

Du kan väl inte på allvar tro att majoriteten jailbreakar?

Ursprungligen av zappee:

Främst är det väl på att jag inte ser ett enda inlägg om jailbreak här på forumet längre, sen att nästan ingen av mina vänner jailbreakar längre.

Du kan väl inte på allvar tro att majoriteten jailbreakar?

Jag har aldrig sagt majoriteten. Jag har sagt "en mängd". Precis som dina polare "inte jailbreakar längre" så jailbreakar i princip alla jag känner. Man kan inte gå efter vad man själv är van vid. Jag tror inte att majoriteten jailbreakar, jag är helt övertygad om att så inte är fallet. Men samtidigt tror jag inte att det är "en droppe" utan fler än så.

Att det inte är så mycket inlägg om det i forumet är förmodligen av den enkla anledningen att det inte kommit någon ny ios-version som behöver jailbreakas än. Vad ska folk komma och fråga om?
Att jailbreaka sin telefon är idag ingen svår konst som kräver hjälp av 99.se i samma utsträckning som förr.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 00:00
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har aldrig sagt majoriteten. Jag har sagt "en mängd". Precis som dina polare "inte jailbreakar längre" så jailbreakar i princip alla jag känner. Man kan inte gå efter vad man själv är van vid. Jag tror inte att majoriteten jailbreakar, jag är helt övertygad om att så inte är fallet. Men samtidigt tror jag inte att det är "en droppe" utan fler än så.

Att det inte är så mycket inlägg om det i forumet är förmodligen av den enkla anledningen att det inte kommit någon ny ios-version som behöver jailbreakas än. Vad ska folk komma och fråga om?
Att jailbreaka sin telefon är idag ingen svår konst som kräver hjälp av 99.se i samma utsträckning som förr.

En mängd låter ändå som du tror det är en stor del...

Well, det har inte hindrat folk från att ställa dumma frågor innan

Jaha ja, man får inte ha en jailbrejkad iphone för att använda det här heller.... Där försvann genast en mängd användare.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-10 20:01
Ursprungligen av PeeMaN:

Jaha ja, man får inte ha en jailbrejkad iphone för att använda det här heller.... Där försvann genast en mängd användare.

Vad är en "safe device" och vad är det FB inte levererar?
Mängd?
Jag skulle nog säga att majoriteten INTE jailbreakar längre.

Ursprungligen av zappee:

Vad är en "safe device" och vad är det FB inte levererar?
Mängd?
Jag skulle nog säga att majoriteten INTE jailbreakar längre.

När du loggar in på FB från en enhet som inte varit inne på dit konto tidigare skickas ett SMS till din mobil. I det smset finns en kod som du knappar in och voala, du är inne. En bra säkerhetsåtgärd för att ingen ska kunna kapa ditt konto. Det facebook inte levererade var just det smset.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 22:19

Och vad baserar du din "mängd av användare" på?

Jag har inte fått min betainbjudan än :-(((

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-12 11:04

@PeeMan

Apple har sålt flera hundra miljoner iPhones, en telefon som idag är en "Svensson-lur". Alla från 10-årige lille Paul i Australien till gamla tanten i Alaska har en iPhone.

Av dessa tror du att det är en icke försumbar mängd som jailbreakar. Aldrig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-12 16:55

Jag tror varken lille Paul, Svensson eller gamla tanten i Alaska jailbreakar.
Vad är en försumbar mängd? 1 % är ju några miljoner av 100tals miljoner, så mängden kan ju vara försumbar när man jämför med totalen. Men några miljoner är ju ändå mycket. Allt är relativt....

Jag tror defintivt att många av de som är intresserade av att skaffa Magine i ett beta-stdie som jailbreakar. "vi" som är teknikintresserade.

Du har ju förvisso alltid varit emot jailbreak Zinned, så jag är inte förvånad att mothugg kommer från dig

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-09-12 23:30

Har haft betan några dagar nu och kan väl säga att jag är lite imponerad. Ingen tjänst jag direkt kommer betala för att använda, men fortsätter de spara material i flera år så bygger de ju verkligen på sig en rejäl databas. Är väl egentligen bara en vettig variant av valfri TV-box men med möjligheten att se äldre material och i vilken device du vill..

Bevaka tråden