Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tweetbot till Mac!

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-19 12:19
Ursprungligen av joakimo:

Jag har inte märkt av något sådant. Min timeline synkroniseras med tweetmarker mellan iOS och OS X, detta fungerar oftast bra.

Ooops, nu ska vi se om jag förstår dig rätt. Kan du synka mellan iOs och OS X? Vad är tweetmarker? Hur gör du? Tweetbot skriver väl att synkning absolut inte kommer förrän appen är godkänd i appstore?

Men för mig är nu problemet med att jag halkar bakåt uppenbart. Har mejlat Tweetbot som värsta utvecklaren och påtalat buggen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-19 12:28
Ursprungligen av xms67:

Ooops, nu ska vi se om jag förstår dig rätt. Kan du synka mellan iOs och OS X? Vad är tweetmarker? Hur gör du? Tweetbot skriver väl att synkning absolut inte kommer förrän appen är godkänd i appstore?

Men för mig är nu problemet med att jag halkar bakåt uppenbart. Har mejlat Tweetbot som värsta utvecklaren och påtalat buggen.

Det är synkning med hjälp av iCloud som kommer i samband med App store. Tweetmarker är en annan metod.
I OS X: Preferences -> Account -> Sync: Tweetmarker
I iOS: Settings -> Account settings -> Sync: Tweetmarker

Dessa inställningar synkroniserar positionen i Tweetbot´s timeline.

Den första alfan (och självklart även de senare) av Tweetbot spöar alla andra twitterklienter för Mac, anser jag. Den skarpa versionen blir nog något i hästväg.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-01 13:23

Trots att det inte skulle komma någon mer version till allmänheten innan 1.0 har nu Tweetbot lämnat alpha och gått in i beta. Denna version, 0.8.0 finns att ladda ner, men med vissa begränsningar. Det går inte att lägga till nya konton. Om ett konto tas bort från tweetbot kommer programmet att vara oanvändbart till slutgiltiga 1.0 släpps på App Store.

Läs mer här: Tapbots Blog

Senast redigerat 2012-09-03 12:15

Tänkte dra hem 0.8:an idag men Tapbots hemsida verkar ha fått krupp.

Och..........DÄR......kraschade Tweetbot för mig, och vägrar öppnas. Och det går som sagt inte alls att komma in på Tapbots hemsida. Suuuuuck. Nu måste man ju använda Twitter-klienten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-03 12:20
Ursprungligen av pmarriott:

Och..........DÄR......kraschade Tweetbot för mig, och vägrar öppnas. Och det går som sagt inte alls att komma in på Tapbots hemsida. Suuuuuck. Nu måste man ju använda Twitter-klienten.

[ATTACH="CONFIG"]34609[/ATTACH]

En länk till senaste versionen finns i denna tweet: https://twitter.com/alexhorre/statuses/242549687742242816
Jag har inte provat själv men det verkar stämma.

Ursprungligen av joakimo:

En länk till senaste versionen finns i denna tweet: https://twitter.com/alexhorre/statuses/242549687742242816
Jag har inte provat själv men det verkar stämma.

Tack! Där kom den!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-03 18:37

Nu är Tweetbot skickad till Apple och väntar på godkännande!

Tapbots har även släppt en App.net-klient till iPhone.

Tapbots ship Tweetbot for Mac and introduce Netbot for App.net | 9to5Mac

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-18 19:34
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-18 21:27

Efter mycket om och men köpte jag Tweetbot på macen. Tycker priset är lite i överkant, 75 kr hade varit mer rätt. Förstår ju iofs att de kör snyftarkortet gentemot twitters nya regler och kan ta det höga priset. Sjukt att en twitterklient kostar lika mycket som ett operativsystem idag Funkar bra hittills. Skönt att äntligen kunna klicka på notifications och komma direkt till appen. Hoppas syncen mot iOS funkar bra. Det är mest för syncens skull jag svalde stoltheten.

Har själv märkt att scrollen inte är lika mjuk som twitters officiella klient, men förhoppningsvis blir det bättre framöver. Om inte får man väl helt enkelt leva med det.

Ursprungligen av ibish:

Efter mycket om och men köpte jag Tweetbot på macen. Tycker priset är lite i överkant, 75 kr hade varit mer rätt. Förstår ju iofs att de kör snyftarkortet gentemot twitters nya regler och kan ta det höga priset. Sjukt att en twitterklient kostar lika mycket som ett operativsystem idag

Ja, jag måste säga att även om jag är den förste att försvara att program måste få kosta mer än 7 kronor (och har gjort så många gånger här) så var 150 kr väl saftigt i detta fall. Visst, det är tråkigt med hur Twitter behandlar de som hjälpt till att göra plattformen stor och till synes på ett onödigt sätt dessutom. Men som du säger, 75 kr hade varit vettigare.

Velar lite fram och tillbaka om jag ska köpa det eller ge andra klienter en chans ett tag. Om Tweetbot för Mac hade varit helt otroligt fantastiskt mycket bättre än resten hade jag nog köpt den direkt, men efter att ha kört betan hela perioden fram till nu så kan jag inte säga att jag funnit programmet klockrent. Vet dock inte hur mycket bättre den skarpa versionen är jämfört med sista betan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-20 14:42
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag måste säga att även om jag är den förste att försvara att program måste få kosta mer än 7 kronor (och har gjort så många gånger här) så var 150 kr väl saftigt i detta fall. Visst, det är tråkigt med hur Twitter behandlar de som hjälpt till att göra plattformen stor och till synes på ett onödigt sätt dessutom. Men som du säger, 75 kr hade varit vettigare.

Velar lite fram och tillbaka om jag ska köpa det eller ge andra klienter en chans ett tag. Om Tweetbot för Mac hade varit helt otroligt fantastiskt mycket bättre än resten hade jag nog köpt den direkt, men efter att ha kört betan hela perioden fram till nu så kan jag inte säga att jag funnit programmet klockrent. Vet dock inte hur mycket bättre den skarpa versionen är jämfört med sista betan.

Vela inte för länge bara, det kommer att komma en stund när alla Tokens är slut. Själv insåg jag att hur mycket jag än velar kommer det att sluta med att jag köper programmet.

Ursprungligen av joakimo:

Vela inte för länge bara, det kommer att komma en stund när alla Tokens är slut.

Vet du hur det är, om man redan har lagt beslag på tokens genom betaperioden, har man automatiskt kvar dom för den skarpa?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-20 16:44
Ursprungligen av Adrian B:

Vet du hur det är, om man redan har lagt beslag på tokens genom betaperioden, har man automatiskt kvar dom för den skarpa?

"If you’ve used the Alphas/Betas and have decided not to purchase, please do us a huge favor and Revoke access; that frees up extra tokens for potential customers (the betas will expire anyways). We truly appreciate your support whether you make the purchase or not. You guys have been a great help during the beta process."

- Tapbots Blog

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-20 16:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-20 16:58

Är det någon som vet om det har retinastöd? Jag hittade ingen information om det på Mac App Store

Edit: På deras webbplats hittade jag: Have one of them fancy new Retina Macbook Pros? Don’t worry, Tweetbot for Mac will look gorgeous on it.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-20 17:01
Ursprungligen av stile:

Är det någon som vet om det har retinastöd? Jag hittade ingen information om det på Mac App Store

Retinagrafik ser ut att finnas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-20 22:01

Jag undrar hur multitouch i programmet fungerar för er, för mig fungerar det inte alls. Inget alls händer när man agerar med pekaren ovanför en tweet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-21 15:56

Kan svepa vänster/höger med två fingrar på pekplattan när pekaren är öven en tweet för samma funktioner som iOS-appen. Dessvärre kommer animationen efter att man svept, dvs inte i realtid som man förväntar sig (jämfört med när man sveper mellan skrivbord i OS X).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-21 18:37

Var på väg att köpa när något hakade upp sig. Du kan man ju passa på att fråga lite..:)

- Hur tycker ni synk mot iOS fungerar?
- Är det fortfarande så att man inte ser RT eller nya följare i klienten?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-21 19:41

Synken funkar helt ok hittills. RT ser man i klienten, finns en egen flik för det, men ingenting om nya följare direkt i klienten. Man får iaf en notification på nya följare (+allt annat).

Ursprungligen av xms67:

Var på väg att köpa när något hakade upp sig. Du kan man ju passa på att fråga lite..:)

- Hur tycker ni synk mot iOS fungerar?
- Är det fortfarande så att man inte ser RT eller nya följare i klienten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-21 22:33

Ingen multitouch fungerar för mig, inte ett dugg.

inte heller fungerar synken av timelinen. Läser jag i min iPhone/iPad och sedan går till Mac-klienten så rullar inte timelinen upp till den platsen där jag lämnade den på den andra enheten. Synken fungerar dock utmärkt mellan iPhone och iPad.

Tips?

Jag höll ut bara så länge Köpte programmet ikväll. Är det någon som vet om synkningen av tidslinjen fungerar lika bra/dåligt med Tweetmarker som med iCloud eller om någon av varianterna är att föredra?

(Kör helst Tweetmarker förstås, för att inte vara låst mot enbart Tweetbot, men om det iCloud fungerar bättre är jag beredd att byta tror jag.)

  • Superhjälte
  • 2012-10-22 09:17
Ursprungligen av Adrian B:

Jag höll ut bara så länge Köpte programmet ikväll. Är det någon som vet om synkningen av tidslinjen fungerar lika bra/dåligt med Tweetmarker som med iCloud eller om någon av varianterna är att föredra?

(Kör helst Tweetmarker förstås, för att inte vara låst mot enbart Tweetbot, men om det iCloud fungerar bättre är jag beredd att byta tror jag.)

Mutefilter synkroniserar enbart via iCloud om jag har förstått det rätt.

Ursprungligen av Zop:

Mutefilter synkroniserar enbart via iCloud om jag har förstått det rätt.

Ah, ja det ligger ju i vågskålen för iCloud helt klart. Lite som med Apples produkter, man väljer inlåsning för bättre funktionalitet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-22 08:58

efter några minuters testande så kan jag konstatera att synk inte fungerar. Måste man ställa in det på något sätt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-22 10:15

Jag kör iCloud-synk och inget fungerar.

Dock fungerar iCloud-synk hur bra som helst på iPhone och iPad men inte alls på Mac-klienten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-22 12:06

Synkroniseringen har fungerat lite halvdant för mig och jag använder iCloud. Nu när jag startade Tweetbot på datorn har jag "422 New tweets" och på telefonen "412 New tweets" och det skiljer hela tiden 10 stycken i synkroniseringen. Ibland har synkroniseringen inte hängt med alls.

Angående synkningen, jag har under hela betaperioden haft ganska dåliga resultat av synkningen mot Tweetmarker. Ibland tror jag det beror på att inte allting laddas direkt. Om jag ligger en dag efter i mitt flöde kan det vara tusen olästa tweets och innan jag hunnit scrolla ner och ladda in fler tweets femioelva gånger (speciellt om jag växlar mellan klienter) kan det ibland Tweetmarker hinna sättas på ett nytt ställe.

Jag skulle gärna betala för en klient som på ett pålitligt sätt laddade och cachade alla tweets, även vid omstart. Även till exempel Twitterrific som jag annars gillar brukar ha problem med det. Råkar man stänga fönstret i det programmet så måste man ladda in allting på nytt, vilket är extremt drygt om man ligger långt efter.

Bevaka tråden