Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-07-05 12:22

Nya däck kommer först till Ungerns GP. Det blir förra årets kevlarstomme med årets gummiblandning på.
Det ryktas om att denna konstruktion blir ca 10°c svalare än dagens däck. Vinnare/förlorare på det?
Vinnare blir nog Mercedes som överhettar däcken idag.
Förlorare blir nog Lotus som redan idag har svårt att få upp tempen i däcken.

Ursprungligen av Dalle:

Nya däck kommer först till Ungerns GP. Det blir förra årets kevlarstomme med årets gummiblandning på.
Det ryktas om att denna konstruktion blir ca 10°c svalare än dagens däck. Vinnare/förlorare på det?
Vinnare blir nog Mercedes som överhettar däcken idag.
Förlorare blir nog Lotus som redan idag har svårt att få upp tempen i däcken.

Yepp, men samtidigt kan inte teamen köra med för lågt däcktryck och mycket camber för att öka greppet = sämre grepp.

  • Medlem
  • 2013-07-05 13:15

Helt riktigt. Inget vet än, detta är bara en hypotes.

Vilket underbart race!
Och Mercedes tillbaks på ruta 1, well deserved.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-07 15:54

Fantastiskt race av Lotus tycker jag, skulle dock velat att Grosjean släppte förbi Kimi tidigare.

Ursprungligen av mattiL:

Fantastiskt race av Lotus tycker jag, skulle dock velat att Grosjean släppte förbi Kimi tidigare.

Håller med.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-07 22:56

Skönt att se Kimi tillbaka på pallen. Hoppas det är en indikation på att de har fått ordning på grejerna igen!

Ursprungligen av Vassius:

Skönt att se Kimi tillbaka på pallen. Hoppas det är en indikation på att de har fått ordning på grejerna igen!

Har nog haft ordning på grejerna hela tiden.
Sen att andra team har legat på gränsen och chansat är en annan sak.

  • Medlem
  • 2013-07-08 05:24

Haft ordning på grejerna hela tiden??
Som på Silverstone när de inte tog in Kimi i depån och han blev passerad av bil efter bil strax före målgång?

Ursprungligen av Dalle:

Haft ordning på grejerna hela tiden??
Som på Silverstone när de inte tog in Kimi i depån och han blev passerad av bil efter bil strax före målgång?

Bil och strategi är olika saker.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-08 21:06
Ursprungligen av keptang:

Ska bli otroligt intressant. Teamen kan inte "fuska" längre med cambers/däcktryck/byta sida.
Vem som vinner på det? Väldigt bra fråga.

http://f1blogg.teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2013/07/IMG_0006.jpg

Fuska och fuska, tycker det blir tråkigt om F1 blir allt för smalt och standardiserat.

Ursprungligen av zappee:

Fuska och fuska, tycker det blir tråkigt om F1 blir allt för smalt och standardiserat.

Riskera säkerheten då för att vara snabbare än andra som följer rekommendationer.
Det spelar ingen roll längre. Rekommendationerna var nu regler på ringen. Visade Mercedes deras sanna prestanda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-08 21:38
Ursprungligen av zappee:

Fuska och fuska, tycker det blir tråkigt om F1 blir allt för smalt och standardiserat.

Okey men se på däckraset på Silverstone, hur mycket hade lufttrycket med det att göra samtidigt som man slickar curvsen/kerbsen i maxad speed, vi snackar millimetrar.. sedan klagas det högt på taskiga däck men hur mycket hjälper stallen till ? Jag bara frågar

Men visst ska det finnas ett utrymme för att hitta perfekta inställningar på bilarna, men det är en annan femma tycker jag.

Senast redigerat 2013-07-08 22:03
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-26 23:45

Red Bull på tårna vid första tidsträningarna. Äntligen dags för ett race igen känns som evigheter sen, synd att man inte kan vara på plats i Ungern. Bränt gummi, vrålande motorer kan ni tänka er något mer avslappnande på semestern

Jag plaskade i havet i dag med kidsen och brände skinnet istället, hade hellre bränt lite däck gummi i helgen

Vad tror vi om helgens F1 race grabbar ?

Jag kommer tyvärr missa både kval och race.
Boxen är satt på inspelning redan.

Red Bull blir nog giftiga som vanligt.

Jag tror på Lotus m. Kimi/Grosjean ändå i racet, det varma vädret och asfalten bör passa Lotus som handen i handsken.

Kimi och Grosjean kom 2a och 3a förra året.

  • Medlem
  • 2013-07-27 00:41

Vi vill se Kimi högst upp på pallen, Alonso och Vettel utanför poängplats. Allt för att öka spänningen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-27 00:52
Ursprungligen av keptang:

Jag kommer tyvärr missa både kval och race.
Boxen är satt på inspelning redan.

Red Bull blir nog giftiga som vanligt.

Jag tror på Lotus m. Kimi/Grosjean ändå i racet, det varma vädret och asfalten bör passa Lotus som handen i handsken.

Kimi och Grosjean kom 2a och 3a förra året.

Kan vara Kimis helg helt klart, maxvärme närmare 40 C i Budapest lördag och söndag enligt prognosen .

Det kommer att bubbla i asfalten, knappast nått problem att få upp värmen i däcken för förarna

Ursprungligen av cubeis:

Kan vara Kimis helg helt klart, maxvärme närmare 40 C i Budapest lördag och söndag enligt prognosen .

Det kommer att bubbla i asfalten, knappast nått problem att få upp värmen i däcken för förarna

Precis.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-29 00:31

Grymt lopp idag! Spännande från början till slut. Skönt att se att Lotus på allvar kan ta upp fighten med Red Bull, och att Mercedes är med också. Sen är det förstås extra nice att se Kimi på pallen, framför Vettel.

Väldigt bra racing i helgens race.

Äntligen sett racet, fint för Kimi.
Surt för Grosjean som åkte på en bestraffning när Hamilton inte gjorde det.

  • Medlem
  • 2013-09-08 16:52

Monzas GP, Gääääääääääääsp!

Nu är det klart, Kimi till Ferrari 2014.
Förmodligen hamnar Pastorn i Lotus.

  • Medlem
  • 2013-09-11 14:56

Undrar hur kontraktet med Ferrari ser ut. Kommer det att vara en öppen strid med Alonso, eller är Kimi förpassad till avbytarbänken som Massa var?

Kan inte se att Kimi skulle gå med på något annat än en öppen strid.
Efter halvtid på en säsong kan det säkert se annorlunda ut, åt båda håll.

  • Medlem
  • 2013-09-11 15:10

Jag tror att det här blir som upplagt för ett internt storbråk inom Ferrari nästa säsong. Båda två är riktiga tjurskallar som bara tänker på sig själva och inte kommer att rätta in sig i ledet efter den andre... Men det är mina personliga hypoteser.

Ursprungligen av Dalle:

Jag tror att det här blir som upplagt för ett internt storbråk inom Ferrari nästa säsong. Båda två är riktiga tjurskallar som bara tänker på sig själva och inte kommer att rätta in sig i ledet efter den andre... Men det är mina personliga hypoteser.

Ja det är inte omöjligt det heller, håller med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-13 23:59
Ursprungligen av Dalle:

Jag tror att det här blir som upplagt för ett internt storbråk inom Ferrari nästa säsong. Båda två är riktiga tjurskallar som bara tänker på sig själva och inte kommer att rätta in sig i ledet efter den andre... Men det är mina personliga hypoteser.

Så sant som det är sagt , kan nog bli dyra material kostnader för Ferrari när två tuppar ska samsas i samma hönsgård lol..

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-14 06:11
Ursprungligen av cubeis:

Så sant som det är sagt , kan nog bli dyra material kostnader för Ferrari när två tuppar ska samsas i samma hönsgård lol..

Fast nu är det inte Grashjean och Maldonado som det är frågan om i samma hönsgård...;D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-19 17:38
Ursprungligen av Hjopek:

Fast nu är det inte Grashjean och Maldonado som det är frågan om i samma hönsgård...;D

Delvis sant tuppkammen kan komma på sned, vi snackar snarare ekorrar som Piff och Puff småbusiga, ettriga, småjävliga och smått charmiga på sitt eget lilla sätt

Onekligen spännande att se om "stallkompisarna" kommer överens och om några stallordrar kommer att trotsas under säsongen

Men inte fel med en blåslampa i "rumpan" för Alonso under tidsträningar mm....

  • Medlem
  • 2013-09-19 18:24

Frågan är hur hjälpsam Massa kommer att vara mot Alonso nu när han vet att det snart är över. Kommer han att visa framfötterna för ett eventuellt nytt kontrakt i ett annat stall, eller kommer han även i fortsättningen att rätta in sig i ledet efter Alonso?

Bevaka tråden