Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det någon som har erfarenhet av Red Foundry?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena på er,

jag har nyss funnit en sida som heter Red Foundry – Mobile Made Easy - Red Foundry is a complete solution for building and managing mobile apps. där man kan skapa iOS och android appar på ett väldigt enkelt sätt som passar mig som inte är hajj på Xcode utveckling överhuvudtaget. Där bygger man sina appar med hjälp av ett språk som dom väljer att kalla RFML som krasst sätt är XML.

Jag håller nu på med en app för att skapa arbetsordrar till fält tekniker som sen ska sparas i en mysql databas online och har stött på lite patrull på hur jag ska ansluta till denna databas och ta emot och skicka data till denne.

är det någon av er här som har testat denna sida och då har ngt tips på hur man göra.

om inte annat så för alla som inte skriver "riktig" iOS kod som dom skriver svenska testa. det är skit kul!

//S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-20 17:30

Det finns ju en uppsjö av liknande tjänster, inte kollat på just denna. Men känns generellt som man har rätt dålig kontroll och det är hopplöst att bygga något utifrån egna önskemål.

Om jag var tvungen att bygga en iOS-app idag så skulle jag nog dyka in i Phonegap (PhoneGap) som bäddar in en "webbsida" i ett app-skal och har lite lättanvända api:er. Kan du skapa en databas så borde du kunna skriva lite grundläggande javascript också

Ursprungligen av snigel1:

Det finns ju en uppsjö av liknande tjänster, inte kollat på just denna. Men känns generellt som man har rätt dålig kontroll och det är hopplöst att bygga något utifrån egna önskemål.

Om jag var tvungen att bygga en iOS-app idag så skulle jag nog dyka in i Phonegap (PhoneGap) som bäddar in en "webbsida" i ett app-skal och har lite lättanvända api:er. Kan du skapa en databas så borde du kunna skriva lite grundläggande javascript också

Ja det finns det säkert, va bara det att jag dök på denna och när jag kom igång med det så fick jag ett resultat väldigt snabbt.tack för tipset dock, ska kolla inte phonegap även om det inte känns lite "native" som en vanlig. det kan också vara jag som inte riktigt förstått att det som Red Foundry är, är samma sak som Phonegap. jag ska ge detta en liten chans till sen så ska jag kolla runt :D. Problemet jag har är att jag kan ofta läsa kod men inte utföra det jag tänker i kod (som att prata spanska ungefär, man förstår men kan inte svara om man inte ska beställa öl eller dyl )

kommer däremot återkomma med hur det gick

1
Bevaka tråden