Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2014-03-19 21:20
Ursprungligen av cubeis:

Markus skötte sig bra och har framtiden för sig. Han verkar cool med stadigt psyke och båda fötterna på jorden som person. Han kommer igen, men visst är det viktigt att snabbt visa resultat i F1, stallens tålamod och sponsor trycker på från alla håll.

Ser fram emot nästa race då ska ni få se på svensk urkraft om nu bara bilen håller ihop i sömmarna

Så sant svårt dock att slå underifrån med begränsade resurser , men att visa upp sig och som du nämner stadigt psyke
Kan det gå väl i framtiden. Många duktiga Rokis och jag läste att medelåldern är den lägsta i F1 Historien på 26,59 ?

Danske Kevin 21 2a pall plats , samt ryssen Daniil 19 som plockade poäng.
Ett nytt generations skifte är på G ?

  • Medlem
  • 2014-03-19 22:45

Vill inte vara den, men detta är tråden utan resultat.

  • Medlem
  • 2014-03-29 06:47

En tanke om RBRs tjat om bränsleflödet.
Varför inte ha en restriktor på luftinsuget till motorn och turbon? Garanterat lika för alla eftersom man inte kan köra hur fet blandning som helst för att motorn ska gå bra. Eller tänker jag fel?

Ursprungligen av Dalle:

En tanke om RBRs tjat om bränsleflödet.
Varför inte ha en restriktor på luftinsuget till motorn och turbon? Garanterat lika för alla eftersom man inte kan köra hur fet blandning som helst för att motorn ska gå bra. Eller tänker jag fel?

Håller med, korkat att bara ha en (mer eller mindre pålitlig) mätare när det går att sätta en limit istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-16 14:02

Monacos GP nästa helg 22-25 maj, man blir onekligen lite småsugen att bara dra iväg på vinst och förlust och kolla racet live och känna in atmosfären. Kosta vad det kosta vill

http://www.formel1biljetter.se/monaco-gp/bilj...

  • Medlem
  • 2014-05-16 14:22

Lycka till att hitta boende.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-16 14:31
Ursprungligen av Dalle:

Lycka till att hitta boende.

Hahahaha får sova i mitt nästa liv Party hela helgen säkert nått nattöppet ställe

  • Medlem
  • 2014-05-19 21:21

Är det någon som har koll på varför träning 1 & 2 inför Monacos GP går på torsdag och träning 3 på lördag?

Ursprungligen av Dalle:

Är det någon som har koll på varför träning 1 & 2 inför Monacos GP går på torsdag och träning 3 på lördag?

Så är det alltid, eftersom det körs på allmänna vägar (och det finns inte så många i lilla Monaco) så öppnar man vägarna för alla på fredagen så att folk kan röra sig (troligen fly och hyra ut sina bostäder sv*ndyrt över helgen).

  • Medlem
  • 2014-05-19 21:30

Har följt F1-cirkusen ganska länge nu. Men kan inte påminna mig att jag någonsin tänkt på detta tidigare.

  • Medlem
  • 2014-05-19 21:32

Skönt minne från 2006 när Kimi bestämmer sig för att kyla ner sig lite under racet efter att hans bil tackat för sig.

Ursprungligen av Dalle:

Har följt F1-cirkusen ganska länge nu. Men kan inte påminna mig att jag någonsin tänkt på detta tidigare.

Varit så sen 90-talet nångång.
Har med något gammalt religiöst att göra har jag för mig och så har man behållt det.
Men det är rätt praktiskt för folk som bor där så dessa hinner fly fältet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-19 22:06

RIP Simon Andrews

  • Medlem
  • 2014-05-22 09:34

Snart FP1. Låt oss hoppas på regn på söndag!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-26 20:50

Seriöst, svensk motorsportsjournalistik har nått ett nytt lågvattenmärke:

http://www.dn.se/sport/uppgifter-agaren-vill-...

Citat:

Marcus Ericsson och hans stallkompis Kamui Kobayashi är för dåliga. Nu vill ägaren till Caterham, Tony Fernandez, sälja formel 1-stallet.

Ja, det är ju förarnas fel att det går dåligt. Lägg av. Dessutom, om förarna är dåliga byter man ut dem. Inte fan säljer man hela stallet för det.

Skäms, DN!

  • Medlem
  • 2014-05-26 22:37

@Vassius

Aftonbladet var inte bättre kan jag säga. Men efter ett par ordentliga utskällningar i kommentarsfältet så ändrade de rubriken.
Det ger många klick, det är det enda som driver svensk press idag. Journalistik är en bisyssla i jakten på "klick".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-26 22:43
Ursprungligen av Dalle:

@Vassius

Aftonbladet var inte bättre kan jag säga. Men efter ett par ordentliga utskällningar i kommentarsfältet så ändrade de rubriken.
Det ger många klick, det är det enda som driver svensk press idag. Journalistik är en bisyssla i jakten på "klick".

Aftonbladet förväntar jag mig inte mer av. DN däremot trodde jag hade åtminstone ett uns självrespekt kvar. Tydligen hade jag fel...

  • Medlem
  • 2014-12-28 12:49

Hittade detta på DN för en tid sedan.
Jag måste säga att jag är lite osäker på frågan, men jag chansar ändå på Lewis Hamilton!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-12-29 08:49

Jag är inte ett dugg sportintresserad, men gjorde inte Kalla det en gång...?

  • Medlem
  • 2015-01-21 16:17

Williams FW37 presenterades idag.

Ursprungligen av Dalle:

Williams FW37 presenterades idag.

Yes, äntligen börjar det hända lite grejer..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-21 17:34
Ursprungligen av keptang:

Yes, äntligen börjar det hända lite grejer..

Småjusteringar som vanligt

  • Medlem
  • 2015-01-21 20:10

Force India VJM08. Tydligen bara nosen och färgen som är spikade till 2015. Resten av bilen jobbar de tydligen fortfarande med.

Sauber Ferrari C34, passar finfint med Marcus hjälmdesigner.

McLaren MP4-30.

Lotus E23 Hybrid.

Williams FW37.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-01-30 12:46
Ursprungligen av keptang:

Sauber Ferrari C34, passar finfint med Marcus hjälmdesigner.

Hoppas att han kör med "Ronnie"-replikan. Den hade varit grym i den cockpiten.

Ferrari SF15-T. Kan inte gå sämre än vad den förra gjorde som hette F1AT.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-30 12:52

Skönt att det börjar röra på sig nu! F1-abstinensen har varit svårare än vanligt denna vinter.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-30 12:53
Ursprungligen av keptang:

Ferrari SF15-T. Kan inte gå sämre än vad den förra gjorde som hette F1AT.
https://dl.dropbox.com/s/il46r0d1sqhlum3/f1-scuderia-ferrari-sf15-t-launch-2015-ferrari-sf15-t.jpg?dl=0

Betydligt snyggare nos i alla fall, alltid nåt.

Ursprungligen av Vassius:

Betydligt snyggare nos i alla fall, alltid nåt.

Ja, myrsloken var inte vacker.

  • Medlem
  • 2015-01-30 13:22
Ursprungligen av keptang:

Ferrari SF15-T. Kan inte gå sämre än vad den förra gjorde som hette F1AT.
https://dl.dropbox.com/s/il46r0d1sqhlum3/f1-scuderia-ferrari-sf15-t-launch-2015-ferrari-sf15-t.jpg?dl=0

Vi får väl se.

Bevaka tråden