Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Messages Beta

Tråden skapades och har fått 129 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingen mer än jag som har problemet att "Filöverföring" får iMessage att *poff* ... explodera?

Jag har sett att den direkt kopplar ner vid filöverföring, men inte att programmet kraschar. Det felet var repeterbart när jag såg det.

  • Administratör
  • Lund
  • 2012-03-03 20:42

Rätta mig om jag inte har förstått det hela.
Men jag får ju alla meddelande till alla enheter från hans telefonnummer.
Så för mig flyter iMessage betan på väldigt bra.
Träffade honom i torsdags och då hade han inte ställt in att skicka från hans mail utan skickade från sitt telefonnummer, vilket också syns på iPaden där telefonnumret är blåmarkerat
Meddelanden som kommer till mitt telefonnummer hamnar på iPhonen enbart. Detta hade varit trevligt om apple kunde ordna så att det skulle synkronisera över till iPad och Mac också.

Senast redigerat 2012-03-03 21:14

För mig tar jag endast emot på min mbp om jag har skickat från den från början, de jag skickar till säger att jag skickar från min mailadress. Antar att det är ngt knas med kontakterna isf?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-03 22:51

Som tidigare framkommit i inlägg #96|96 så kan Meddelandeni OS X inte skicka till nummer utan endast till iMessage kontakter.
Se Meddelande - Inställningar - Konton, tryck på + för att lägga till konton:

Klart och tydligt står det att Meddelanden har stöd för vissa protokoll, och telefonnummer är inte med.
Står dock högt på min önskelista!

Ursprungligen av reboot81:

Som tidigare framkommit i inlägg #96 så kan Meddelandeni OS X inte skicka till nummer utan endast till iMessage kontakter.
Se Meddelande - Inställningar - Konton, tryck på + för att lägga till konton:

[ATTACH="CONFIG"]32276[/ATTACH]
Klart och tydligt står det att Meddelanden har stöd för vissa protokoll, och telefonnummer är inte med.
Står dock högt på min önskelista!

Och då är kravet att kontakten har Apple-ID angivet iguess?

  • Administratör
  • Lund
  • 2012-03-04 00:23
Ursprungligen av reboot81:

Som tidigare framkommit i inlägg #96 så kan Meddelandeni OS X inte skicka till nummer utan endast till iMessage kontakter.
Se Meddelande - Inställningar - Konton, tryck på + för att lägga till konton:

[ATTACH="CONFIG"]32276[/ATTACH]
Klart och tydligt står det att Meddelanden har stöd för vissa protokoll, och telefonnummer är inte med.
Står dock högt på min önskelista!

Du menar att meddelande i OS X inte kan lägga till telefonnummer för att skicka ifrån telefonnumret?
För att skicka till telefonnummer fungerar ju...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-04 03:56
Citat:

Du menar att meddelande i OS X inte kan lägga till telefonnummer för att skicka ifrån telefonnumret?
För att skicka till telefonnummer fungerar ju...

Just det, du kan inte lägga till ett nummer i Meddelanden.
Ja det går att skicka ett iMessage till ett telefonnummer under premissen att en mailadress i en iPhone är kopplat till numret.

Ok, jag har fattat att det finns en VISS skillnad mellan iPhone å ena sidan och datorn/iPad på andra. De har bara iMessage-funktion. Nu till det konstiga. Meddelanden jag skrivit till andra på min iPad dyker upp i messages på datorn när jag startar det, so far so good. Däremot märkte jag nu att när jag nu skrivit saker tillbaka till de från min dator kan jag inte se denna konversation på ipaden. Nu blev det t o m så att jag inte fick meddelandena till ipaden överhuvudtaget. Känns ju ganska tråkigt, bara för att jag var inne på macen och använde det har den helt "tagit över" imessages. För övrigt har jag inte kopplat iphonen in i det hela, den är "för sig själv". Hjälp, någon?

Ursprungligen av Anders Båth:

Ok, jag har fattat att det finns en VISS skillnad mellan iPhone å ena sidan och datorn/iPad på andra. De har bara iMessage-funktion. Nu till det konstiga. Meddelanden jag skrivit till andra på min iPad dyker upp i messages på datorn när jag startar det, so far so good. Däremot märkte jag nu att när jag nu skrivit saker tillbaka till de från min dator kan jag inte se denna konversation på ipaden. Nu blev det t o m så att jag inte fick meddelandena till ipaden överhuvudtaget. Känns ju ganska tråkigt, bara för att jag var inne på macen och använde det har den helt "tagit över" imessages. För övrigt har jag inte kopplat iphonen in i det hela, den är "för sig själv". Hjälp, någon?

Se till att du tar emot på rätt adresser i alla enheter, i iPaden och messages kan det bara vara en mailadress, men i telefonen både telefonnummer och mailadress.

Bevaka tråden