• Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-12-01 23:28

Det här är en bra och mångsidig skanner, som har många möjligheter trots att det är en relativt gammal modell. Jag har använt den till och med MacOS 10.6 men när jag gick över till Lion var det stopp. Agfa har lagt ner skanneravdelningen, så det finns inga drivrutiner till Lion att ladda ner. Jag har använt den till en iMac med SnowLeopard och den har fungerat utan problem tillsammas med SilverFast Ai. Jag har använt Firewire-anslutningen, men det går också med USB. Kör du med Lion tror jag dock inte den här apparaten är lämplig.

Det är en flatbäddsskanner för USB och Firewire. Den har en mängd tillsatser för alla tänkbara transparenta format, t.ex. monterade diabilder, 35-mm filmremsor och större format (se bifogad manual). Drivrutiner till såväl Mac som Windows finns att ladda ner från nätet på t.ex. Agfa DuoScan F40 Scanners > Downloads Free! Drivers

Jag bifogar utdrag ur manualen.

Följande ingår: Agfa Duoscan f40, nätkabel, Firewire-kabel, användarhandböcker för Mac och Windows samt alla tillsatser för transparenta format. Däremot ingår inte USB-kabeln.

Skannern är ganska tung, så det är enklast om du som är intresserad finns i närheten av Göteborg. Föreslå ett pris.