Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa företagsabonnemanget för mig?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Telias som företagsabbonemang idag för mig, och en anställd till, och jag tycker det är dyrt.

Det känns onekligen som en djungel med operatörer/abonnemang och kanske har nån här på forumet redan
hjort hemläxan nyligen?

• Vi vill använda iPhone
• Vi vill kunna köra tethering (men det kanske alla tillåter numera?)
• Vi ringer ganska måttligt
• Vi SMSar, typ aldrig...
• Vi bor/jobbar i sthlm, så täckning runt om i landet är inte så prioriterat.
• Tvillingkort (för att ha i iPod eller separat dongel) är bonus
• Datatrafiken skall vara fri/ingå men jag tillåter att den är begränsad till typ 5-10GB per månad

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-11-28 15:19

Abonnemang

Telenor brukar ha bra erbjudande för företag.
När min farsa skaffade iPhone 4 i våras fick han med en dongel och tvillingkort till den vare sig han ville eller ej. Och det blev ändå billigare än vad han hade räknat med. Kommer inte riktigt ihåg vilket abonnemang han har, men tror att det är Mobilsurf Max.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-07 10:38

Funktion går före pris när det gäller företagsabbonemang tycker jag.
Har haft Telia men blivit lurad av Telenor och 3-säljare att prova deras "fantastiska" och 100%-iga täcknings abbonemang.
Gå in på Telenors hemsida och leta upp på täckningskartan exakta adresser där du brukar befinna dig, se i kolumnen till höger hur bra täckningen är.
De brukar säga att det är 100% och t.o.m. 4G, men sen märker man att man tappar samtal och det helt plötsligt står "No service" i telefonen.
Då läser man det finstilta där det står: "Vi reserverar oss för lokala variationer".
Det betyder att de gör reklam för nåt jättebra, men klarar inte av att leverera och tar inget ansvar för att det kommer att bli bättre.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-12-07 14:37

Det ända ställe jag haft problem med Telenors täckning, där jag förväntat mig bra täckning, är hemma. Har varit i kontakt med Telenor angående detta, men det verkar som att vårt hus är i radioskugga, för om man går ut på gatan utanför huset så har man bra täckning.
I övrigt har jag inte ens haft problem med Telenors täckning, ens när jag var i fjällen. Några enstaka ställen i Norrland har jag haft lite problem, men där hade jag inte förväntat mig någon bättre täckning.

1
Bevaka tråden