Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopian fyllde upp min hårddisk men var finns filerna? (iPad)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom att jag inte har tillräckligt med utrymme på min MacBook Pro så har jag valt att spara mitt Itunes Bibliotek på en extern hårddisk men när jag nu skulle göra en säkerhetskopia så fyllde den upp allt mitt lediga utrymme på datorn och säkerhetskopian misslyckades eftersom att datorn blev full.

Mitt problem är nu vart jag hittar filerna som kopierats till datorn? Har endast en 1 GB kvar och innan hade jag över 30 GB. Har letat i Itunes Bibloteket men där finns inga stora filer. Sökvägen till den externa hårddisken i datorn var korrekt så jag undrar om filerna ligger i någon tempmapp på datorn som inte raderades när disken blev full?

Skulle behöva hjälp omgående. Tack på förhand

Du har tagit en kopia av ditt iTunes-bibliotek - från en extern hårddisk - till din interna hårddisk i MacBook Pro.

Är det rätt uppfattat?

I så fall undrar jag, först och främst: Vad har detta med iPad att göra? Detta är väl en iTunes- eller OSX-fråga?

Och sen undrar jag hur du gjorde säkerhetskopian? Berätta exakt vad du gjorde.

Men innan vi har rett ut det, så kommer här ett första tips:
Har du provat att starta om datorn? Om det är någon tillfällig fil som ligger och spökar, så borde den raderas eller åtminstone hamna i papperskorgen vid en omstart.

Nej. Mitt bibliotek ligger på en extern hårddisk alla nedladdade filerna och appar hamnar där och synkas mellan hårddisken och ipaden. (Alltså inga filer på datorn)

Du har rätt detta kanske är en Itunes fråga.

1. Fick ett meddelande att jag skulle uppdatera till senaste versionen av Ipad mjukvara klickade ok
2. Itunes börjar då säkerhetskopiera Ipaden för att kunna installera den nya mjukvaran
3. Hårddisken blir full och säkerhetskopian måste avbrytas och ingen installation görs
4. Sökvägen till bibloteket pekar till den externa hårddisken och det är inga problem att synka Ipaden men jag fattar inte vart säkerhetskopian har lagt sig, den skulle väll också ha hamnat på den externa hårddisken och inte på datorn? (Min Ipad är fullproppad och innehåller 64 GB)

Har startat om datorn ett antal gånger men hårddisken är fortfarande lika full.

  • Medlem
  • Klippan
  • 2011-11-08 00:50

Hej!
Vill bara säga att jag fick samma problem som du och jag använder dock Windows (iTunes på extern disk). När jag gjorde en särkehetskopia på både min iPhone och iPad så sparade de det på lokal disk under user och application. Jag vill dock för framtiden att det skall sparas på extern disk där jag har iTunes installerat, någon som vet så säg till.

Med vänlig hälsning,

Loo

1
Bevaka tråden