Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att koppla upp mot Lacie Nätverksdisk efter uppgradering till Lion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-01 13:18

Kan ej koppla upp mot min Lacie Nätverksdisk efter uppgradering till Lion.
Den säger att det inte är kompatibelt, fungerade utmärkt i Snow Leopard.

Det går utmärkt att nå disken via webläsaren.

Någon som har några tips ?

Vad kopplar du upp den med för protokoll? Det har skrivits att en del nätverksdiskar helt enkelt inte fungerar med Lion förrän leverantörerna av dessa släpper uppdaterade drivrutiner.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-01 14:04

det är afp

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-01 14:15

Om du har möjlighet så byt till SMB. Det verkar fungera bättre under Lion. Jag själv fick gå över till SMB på min Synology NAS pga. att den använde en gammal version av AFP som inte var kompatibel med Lion. Har för mig att det handlade om krypterad inloggning.
LaCie har säkerligen ny mjukvara påväg. Så länge fungerar ju SMB, i varje fall mot min Synology-disk.

Jag har alltid haft problem att ansluta till min LaCie NAS, från samtliga Mac/PC i samtliga nätverk. Funkar en dag, sen nästa dag syns inte min LaCie på nätverket längre. Startar om, sen dyker den upp i routerns lista på anslutna klienter. Då kan man logga in på NAS'ens administrationssida och se till att allt är ok. Sen fungerar det några timmar eller någon dag tills den går under jorden igen. Har varit samma från Windows XP, Vista, 7 samt OS X 10.5, 10.6, 10.7. Just nu fungerar det med AFP från min MBP med Lion. Om det fungerar imorgon får vi se.

1
Bevaka tråden