Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åfytusanjävlar! Stoppa pressarna!

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hon måste ha en dator med teleportering. Jag skulle också vilja ladda ner blommor och äpplen - till varsin mapp så klart. Men hur får man ut dom ur datorn sedan? Så att man kan ställa blommorna i vas och äta upp ett äpple? I dont get it.

Citat:

[ATTACH="CONFIG"]32346[/ATTACH]
Att det finns Fungi och annat grönt att införskaffa online har jag förstått, men äpplen?
Eller laddar Berit ner sjörövarfiler till Farmville?

Länk: DN.se

Senast redigerat 2012-05-08 14:11
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-13 14:09

Jag tyckte det här var sjukt roligt.
Resumé: Blodig reklam sågs som säkerhetshot

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-07 17:30

Vet inte om detta kvalificerar sig här men det känns onödigt att skapa en ny tråd för det. En customiserad 404 hos Witre som dessutom innehåller ett rabatterbjudande

http://www.witre.se/sackstall_c_MainH101505.html?WT.mc_id=slGO&WT.srch=1&kw=1818&gclid=CPqD_9fD8K8CFapzmAodsD0zWg

Passar kanske bättre i den här tråden?

http://www.99.se/os-x/34150-har-ni-sett-obegriplig-dialogruta.html

Men fiffigt och kreativt, på min ära.

Ursprungligen av johan_tanying:

Passar kanske bättre i den här tråden?

http://www.99.se/os-x/34150-har-ni-sett-obegriplig-dialogruta.html

Men fiffigt och kreativt, på min ära.

Tänkte på den o trots liknande inlägg från mig i samma tråd kände jag mig lite osäker

  • Medlem
  • 2012-05-08 20:33
Ursprungligen av johan_tanying:

Passar kanske bättre i den här tråden?

http://www.99.se/os-x/34150-har-ni-sett-obegriplig-dialogruta.html

Men fiffigt och kreativt, på min ära.

Eller ännu bättre här:
http://www.99.se/99lounge/293536-vasamuseets-404-ar-ratt-skon.html

Möjligen om trådtiteln ändras...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-10 10:02

Hade gärna haft en sommar över till detta jobb: gräsklipparvakt.

Sveriges slappaste sommarjobb! | Husqvarna AB | Blocket Jobb
Sveriges slappaste sommarjobb

[ATTACH="CONFIG"]33025[/ATTACH]

Ursprungligen av reboot81:

Hade gärna haft en sommar över till detta jobb: gräsklipparvakt.

Sveriges slappaste sommarjobb! | Husqvarna AB | Blocket Jobb
Sveriges slappaste sommarjobb

En inte helt ofyndig reklamkampanj.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-22 14:08

Stoppa pressarna!

  • Medlem
  • 2012-05-22 14:11

Är själv royalist, men detta kan ju absolut inte ha något nyhetsvärde. Är det aftonbladet?

Ursprungligen av joakimo:

Stoppa pressarna!
[ATTACH="CONFIG"]33178[/ATTACH]

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-22 15:57
Ursprungligen av Korsriddaren:

Är själv royalist, men detta kan ju absolut inte ha något nyhetsvärde. Är det aftonbladet?

Expressen. Det var just nyhetsvärdet i den där "nyheten" som fick mig att undra lite.

  • Medlem
  • 2012-05-22 17:16

Aftonbladet, Expressen... jag hade iofs blivit mer bekymrad om det varit en riktig tidning som satt rubriken.

Montpellier tog hem Franska fotbollsligan, Ligue1, i Söndagskväll. Det är mer eller mindre historiskt på grund utav att:
1. Klubben inte tagit någon titel sen den föddes 1919.
2. Man har 1/13 så stor budget som till exempel storklubben PSG i samma liga. Att lyckas vinna då är en bra jävla bedrift.

Jag har läst i stort sett alla sportbilagor i alla svenska tidningar, men INGEN har gjort något större av detta. Medans de flesta stora internationella tidningar gjort stora uppslag.

Ställ detta i relation till att göra helsidor och extranummer för att en unge som råkar ha blivit född till prinsessa blir döpt. Det är fan skamligt.

  • Medlem
  • 2012-05-22 23:32

Vem f*n bryr sig om fransk fotboll?
(Så resonerar man.)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-05-23 18:16

Vem f*n bryr sig om fotboll?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-23 20:19

Jaha, det är det temat som gäller...då fortsätter jag:
Vem f*n bryr sig om icke fotbollsintresserade?

För övrigt har FC Köpenhamn länge dominerat danska ligan, så till den grad att den internationella rankingkoefficienten för klubblag har höjts för danska ligan att de nu har en direktplats till Champions Leagues gruppspel, dvs vinnaren av danska ligan kommer rakt in i gruppspelet och slipper kvala. Det roliga i kråksången att nu när danska ligan väl har nått en så pass hög ranking så ser det ut som att FCK inte kommer knipa ligatiteln utan att FC Nordsjaelland istället tar det (om de vinner ikväll eller om FCK tappar poäng ikväll).

Oerhört kul! FCK förtjänar ingenting.

Ursprungligen av zinned:

Jaha, det är det temat som gäller...då fortsätter jag:
Vem f*n bryr sig om icke fotbollsintresserade?

För övrigt har FC Köpenhamn länge dominerat danska ligan, så till den grad att den internationella rankingkoefficienten för klubblag har höjts för danska ligan att de nu har en direktplats till Champions Leagues gruppspel, dvs vinnaren av danska ligan kommer rakt in i gruppspelet och slipper kvala. Det roliga i kråksången att nu när danska ligan väl har nått en så pass hög ranking så ser det ut som att FCK inte kommer knipa ligatiteln utan att FC Nordsjaelland istället tar det (om de vinner ikväll eller om FCK tappar poäng ikväll).

Oerhört kul! FCK förtjänar ingenting.

...att titta på en vägg som torkar är intressantare än att läsa det där...*jäsp*...

  • Medlem
  • 2012-07-08 17:49

Från Aftonbladet idag: "FBI plockar bort skyddet mot trojanvirus – som kan släcka din internetuppkoppling".

Trojanvirus? Jag har alltid trott att det bara kan vara antingen eller...

"...släcka din internetuppkoppling" Vilken bullshit!

Ursprungligen av Dalle:

Från Aftonbladet idag: "FBI plockar bort skyddet mot trojanvirus – som kan släcka din internetuppkoppling".

Trojanvirus? Jag har alltid trott att det bara kan vara antingen eller...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-08 20:47
Ursprungligen av Zimmerman:

"...släcka din internetuppkoppling" Vilken bullshit!

Ja, en mer korrekt beskrivning skulle vara "...som kan paja din default route mot internet". Men det skulle inte allmogen fatta, och om allmogen inte fattar så klickar de inte på länken, och då får inte Aftonbladet sina annonsintäkter...

Ursprungligen av Vassius:

Ja, en mer korrekt beskrivning skulle vara "...som kan paja din default route mot internet". Men det skulle inte allmogen fatta, och om allmogen inte fattar så klickar de inte på länken, och då får inte Aftonbladet sina annonsintäkter...

Idén med sensationsrubriker är att skrämma vettet ur alla, inte bara de som inte vet bättre än att tro på dem

Telia och Tele2 nere | Nyheter | Aftonbladet

edit: Jag tycker FBI kan hålla dessa DNS-servrar nedstängda, mitt surfande är betydligt rappare idag.

Senast redigerat 2012-07-09 12:13
  • Medlem
  • 2012-07-09 12:13

Men det där har väl ett ganska stort allmänintresse?

Ursprungligen av Baron:

Men det där har väl ett ganska stort allmänintresse?

Ja, verkar som många som har Telia/Tele2 har ett väldigt instabilt nät idag.
Gjorde en edit på min förra post.. Mitt nät är rappare idag tack vare detta så håll det nedstängt tills Telia/Tele2 fixat det som behöver fixas (om det nu är där det ska fixas).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-09 12:17

Klapphattar.

Här är en till godbit

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Här är en till godbit

*Asgarv*

  • Medlem
  • 2012-08-21 11:45
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Här är en till godbit

Vaket! Vilken tidning rapporterade om detta?

Bevaka tråden