Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS tar inte emot appar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag tog hem ett par gratis appar; (sl, klart.se, facebook) till datorns iTunes store.
Jag försökte markera den och sen synkronisera, sen drog jag över dem i stället och synkroniserade. Men de går inte över till telefonen. Däremot gick det att sortera ordningen på standarduppstättningen av appar via datorn.

Fatta noll, får det kommer inget felmeddelande heller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-12 16:14
Ursprungligen av Svante S:

Hej
Jag tog hem ett par gratis appar; (sl, klart.se, facebook) till datorns iTunes store.
Jag försökte markera den och sen synkronisera, sen drog jag över dem i stället och synkroniserade. Men de går inte över till telefonen. Däremot gick det att sortera ordningen på standarduppstättningen av appar via datorn.

Fatta noll, får det kommer inget felmeddelande heller.

Klicka på din iPhone i den vänstra kolumnen, sedan på Programfliken längst upp i fönstret. Skrolla ner till de program du laddade hem. Finns det en bock i rutan längst till vänster vid de programmen? Annars sätt dit den och synka.

Ja, det var just så jag gjorde. Fast det står inte "synkronisera" när man markerar dem utan "återgå" och "utför". Jag klickar på utför och då synkroniseras telefonen, med enda resultatet att apparna jag markerat blir avmarkerade. Inget laddas över till telefonen.

  • Medlem
  • 2011-02-12 18:21

Är de köpta under olika App Store-konton? Ett svenskt och ett amerikanskt exempelvis?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-12 22:51

Har du registrerat din iPhone med ditt iTunes konto?

//Rob

Telefonen är registrerad, ja. Köpt av Telenor i Sverige
Så jag undrar om telefonen kan vara defekt, helt enkelt?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-13 01:01
Ursprungligen av Svante S:

Telefonen är registrerad, ja. Köpt av Telenor i Sverige
Så jag undrar om telefonen kan vara defekt, helt enkelt?

Tror du har missförstått mig lite. Jag menar att du ska auktorisera iPhone med ditt iTunes konto. Ibland måste man avauktorisera iTunes och sen auktorisera med ditt iTunes konto igen.

//Rob

Senast redigerat 2011-02-13 12:38

Okej, jag ger mig nu
Jag försökte igen med att klicka på program, denna gång längst ut till vänsterkolumnen. Dubbelklickade på en av apparna och fick meddelande att jag inte auktoriserat datorn. Det kom upp en ruta och jag skrev in lösenordet. Så fick jag meddelandet att datorn redan är auktoriserad... suck!
Men sen funkade det!

Du har inte lämnat speciellt mycket basinformation, men jag gissar att du kör Windows...

I så fall är detta ett känt problem, och har diskuterats här tidigare.

Jag har själv haft det problemet i Windows Vista, och jag löste det med hjälp av tips i den här tråden:
http://www.99.se/itunes-app-store/266621-overfora-apps-fran-itunes-till-iphone.html

Har kört Mac sen 96 och detta var i OSX 10.5.8. Jag störde mig på buggen att det inte fungerade. Sökte även i forumet - men det var ju inte så lätt eftersom jag inte visste varför det blev som det blev. Att man var tvungen att auktorisera två gånger kändes inte som första val. Men Robo-X ledde mig åt rätt håll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-13 20:31

Hade samma problem med min iPhone 3GS på min PC när jag precis hade köpt telefonen.
Tror jag löste det genom att ominstallera iTunes och sedan körde som administratör, men som sagt, eftersom detta var på PC, så hjälper inte detta dig, hehe!

Ursprungligen av Jawhns:

Hade samma problem med min iPhone 3GS på min PC när jag precis hade köpt telefonen.
Tror jag löste det genom att ominstallera iTunes och sedan körde som administratör, men som sagt, eftersom detta var på PC, så hjälper inte detta dig, hehe!

Det bör se typ likadant ut i iTunes... men som sagt det är löst nu.

1
Bevaka tråden