Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad släpps i Sverige inatt!

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 16:25

Den här lanseringen känns inte riktigt "Applemässig". Vi får väl utgå ifrån att det är iPad som kommer men det är ju väldigt märkligt att man förväntas stå i kö på Kungsgatan utanför Macoteket (eller valfritt Media Markt) i snö och femton graders kyla utan att man "officiellt" vet vad man köar för och vad det kommer att kosta.

Det hade ju varit lätt för Apple att gå ut med ett ordentligt pressmeddelande om att iPad kommer på tisdagen den 30 november och att den kommer att kosta så och så mycket. Nu tror jag Media Markt drog en rövare och annonserade utan Apples godkännande. Alla andra, inklusive Apple, fick helt enkelt hänga på. Apples pressmeddelande kommer säkert så snart solen gått upp i Cupertino och någon där godkänt det.

/Johan

Ursprungligen av Mattias A:

Nu är allt om iPad borta från Mediamarkts hemsida. Det står bara "Nattöppet"

Svårt att göra om alla helsidesannonser i Sverige dagstidningar dock

Ursprungligen av Adrian B:

Svårt att göra om alla helsidesannonser i Sverige dagstidningar dock

Tror MediaMarkt körde en rövare, det vore svårt att locka folk till nattöppet utan att ge någon hint om vad det skulle kunna vara. De körde på hårt, fick lite smisk av Apple ( som de antagligen hade räknat med ), men lyckades med sitt uppsåt + att annonserna i tidningarna finns ju kvar....

Beroende på hur mycket Apple produkter de säljer så kanske det just blir bara lite smisk och inte storstryk från Apple...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2010-11-29 16:55

Macoteket gick nyss ut per e-post att butiken på Kungsgatan i Stockholm har nattöppet. Från 00:01 till 02:00. Dock utan att skriva varför.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 17:03

Fick sms av Telia att man som kund kan få deras iMellan abonnemang för halva priset under bindningstiden, dvs 99kr istället för 199kr/mån i 18 månader.

Rätt ok deal, men hade varit ännu bättre om de körde samma sak på deras iLiten, dvs 49kr istället för 99kr/mån.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-29 17:48

MM har fått på pälsen som s***n av Apple idag pga av för tidig marknadsföring. Det är därför dom ändrat på hemsidan.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-29 18:08
Ursprungligen av Yes:

MM har fått på pälsen som s***n av Apple idag pga av för tidig marknadsföring. Det är därför dom ändrat på hemsidan.

Yes!!

Annonsen finns ju att se på Media Marks hemsida.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-29 18:42
Ursprungligen av Konrad:

Annonsen finns ju att se på Media Marks hemsida.

Vart då? Hittar den inte längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-29 20:10
Ursprungligen av Konrad:

Annonsen finns ju att se på Media Marks hemsida.

Dom har tagit bort att det gäller iPad.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-29 23:36
Ursprungligen av Yes:

Dom har tagit bort att det gäller iPad.

Yes!!

Det har dom väl inte alls det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-29 18:18

Hoppas lanseringen följs av filmer i Itunes store...

"Priser och produkter presenteras här 00:01" - Media Markt

-_-

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2010-11-29 19:18

Nu har man lagt in en ny blänkare:

Priser och produkter presenteras här kl 00.01

Känns som något har gått snett (planerat?) under denna kampanj, speciellt eftersom det är bara MM som har gått ut med något överhuvudtaget..

Ursprungligen av Smeddie:

Känns som något har gått snett (planerat?) under denna kampanj, speciellt eftersom det är bara MM som har gått ut med något överhuvudtaget..

Det som gått snett är nog att MediaMarkt inte kunde hålla truten. Apple vill ju vara den som levererar sina egna nyheter och gissningsvis har de själva stora annonser i morgon. Och AppleStore lär väl gå ned om några timmar bara. Och massutskick av mejl till alla som klickat på "Meddela mig" på iPad-sidan. Etc.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-11-29 20:44

MM har nog definitivt tagit en kalkylerad risk. Bättre att be om förlåtelse än tillåtelse Tycker nog att de istället skulle ha skapat en annonskampanj och sagt att de ska ha nattöppet, samt skrivit att de bjuder alla besökare på varsitt äpple Alla hade förstått och det hade nog blivit en liten snackis.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-11-29 21:37
Ursprungligen av Deep:

MM har nog definitivt tagit en kalkylerad risk. Bättre att be om förlåtelse än tillåtelse Tycker nog att de istället skulle ha skapat en annonskampanj och sagt att de ska ha nattöppet, samt skrivit att de bjuder alla besökare på varsitt äpple Alla hade förstått och det hade nog blivit en liten snackis.

Sant! Bra förslag på kampanj förresten, håller med om att det varit ett smart pr trick att bara skriva: "Nattöppet 00-02 - Gratis äpplen till alla!"

Så vilka ska hänga utanför butiker inatt då?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-29 23:47

För kallt för mig även med skoterklea, -21 hemma nu och jag tror inte kallhåle Klockarbäcken är varmare. Blir hemma med en kaffe

Har vi någon som rapporterar?

Ursprungligen av MatsOlov:

För kallt för mig även med skoterklea, -21 hemma nu och jag tror inte kallhåle Klockarbäcken är varmare. Blir hemma med en kaffe

Ja huh ja, inte orkar man åka ut dit bara för det i den är iskylan

inte långt kvar nu

kl 0.00 och ingen action på Välkommen till Apple Store - Apple Store (Sverige) ...

kl 0.01 och ingen action på mediamarkt.se heller...

Ursprungligen av elfstr0m:

kl 0.00 och ingen action på Välkommen till Apple Store - Apple Store (Sverige) ...

kl 0.01 och ingen action på mediamarkt.se häller...

tycker det är dåligt av mediamarkt eftersom dom har skrivit att det ska stå 00:01!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-30 00:08
Ursprungligen av Richrad.t:

tycker det är dåligt av mediamarkt eftersom dom har skrivit att det ska stå 00:01!

De kanske sumpade sin chans med förhandsinfon.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-30 00:06

Vet inte hur det såg ut innan midnatt, men macforum.se skriver såhär:

Citat:

iDag iPad.

iPad – Vi har den.

Äntligen har vi världens bästa iPad i lager.

iPad Wi-Fi 16GB 4.695:-
iPad Wi-Fi 32GB 5.595:-
iPad Wi-Fi 64GB 6.495:-

iPad 3G + Wi-Fi 16GB 5.795:-
iPad 3G + Wi-Fi 32GB 6.695:-
iPad 3G + Wi-Fi 64GB 7.595:-

Ursprungligen av Vassius:

Vet inte hur det såg ut innan midnatt, men macforum.se skriver såhär:

låter som bra priser tycker jag, en 32gb 3G till mig tack!

Ursprungligen av Vassius:

Vet inte hur det såg ut innan midnatt, men macforum.se skriver såhär:

Samma på macoteket.
Nyheter - Macoteket

Ursprungligen av Vassius:

Vet inte hur det såg ut innan midnatt, men macforum.se skriver såhär:

Då låg min gissning inte så långt från verkligheten med andra ord, men det blev aningen bättre. Jag hade trott på US dollar x 10, men det blev US dollar x 9,4 istället.

Bevaka tråden