Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone 4 startar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag Jailbreakat den med Limera1n så blev den lite ostabli, därav försökte jag på mig att återställa den. Det gick två timmar och det var fortfarande bara en applelogga på skärmen så jag höll inne meny + sleep och den stängde av sig.

Provade sedan med att koppla in den i iTunes genom att hålla inne samma knappar och försökte återställa den men med samma resultat: En applelogga.

Hur fixar jag det här?:'(

Försök sätta den i DFU-mode och återställa den.

(ta resten av detta i Jailbreaksektionen)

Ursprungligen av theplague:

(ta resten av detta i Jailbreaksektionen)

Vad menar du med det? Menar du att han skulle starta ännu en tråd, fast i rätt forum den här gången?

Nej, om du ser en felpacerad tråd så är det mycket bättre att du klickar på Rapportera, och ber oss att flytta tråden till rätt forum, så slipper vi ha flera trådar som gäller samma fall.

Men nu råkade jag få syn på den här tråden ändå, och har nu flyttat den till "Jailbreak"-forumet.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

[I]Vad menar du med det? Menar du att han skulle starta ännu en tråd, fast i rätt forum den här gången?

Nej, om du ser en felpacerad tråd så är det mycket bättre att du klickar på Rapportera, och ber oss att flytta tråden till rätt forum, så slipper vi ha flera trådar som gäller samma fall.

Har för mig att jag tryckte den knappen också.
Och nej, inte starta en ny tråd(eller ens flytta denna), utan ta det hela i någon av de befintliga trådarna om Limera1n.

Ursprungligen av theplague:

Försök sätta den i DFU-mode och återställa den.

Det var precis det jag gjorde, men fortfarande samma applelogga på skärmen.

Ursprungligen av Littorin:

Det var precis det jag gjorde, men fortfarande samma applelogga på skärmen.

Är du säker på att den verkligen hamnade i DFU-läge?

Ursprungligen av kiisse:

Är du säker på att den verkligen hamnade i DFU-läge?

Följde denna enkla guiden, sen tryckte jag på återställ i Itunes:

Citat:

Step 1. Turn off your iPhone.

Step 2. Hold down the power and home button.

Step 3. When you see the Apple logo, release the power button but continue holding the home button down.

Step 4. Open iTunes and wait for it to tell you that its in restore mode.

Ursprungligen av Littorin:

Följde denna enkla guiden, sen tryckte jag på återställ i Itunes:

Restore mode och DFU mode är väl inte samma sak?

Ursprungligen av theplague:

Restore mode och DFU mode är väl inte samma sak?

Nej.. Här beskrivs skillnaden ganska bra: What is Difference Between Recovery Mode and DFU Mode | iPhone 3G S

1
Bevaka tråden