Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone synkar inte med Itunes.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-09-23 14:19

Jag ursäktar om det finns info om detta problem nånstans, men eftersom jag har letat utan framgång testar jag en ny diskussion. Operatören hade inte heller nåt mer att komma med.

Jag förösker få min Iphone 4 att synka med Itunes, men får upp ett felmedd. varje gång som säger "kunde inte synka kontakter till enheten ... eftersom Iphone kopplade ifrån".

I Iphonen verkar inget annat ha synkat heller för ingen info finns från kalender eller mail heller.

Jag har ominstallerat Itunes, återställt fabriksinställningar för Iphone (två gånger), gjort uppdateringar...

Har en G4, 10.5.8.

Tacksam för alla förslag!!

Prova en annan USB-port i datorn.
Prova en annan kabel.
Prova att göra rent i kontakten på telefonen.

Vilken version av iTunes har du?

Ursprungligen av Millie:

...har en G4...

Det är jättebra att du lämnar lite bakgrundsinformation, men ett tips är att vara lite mer specifik.

"en G4" säger inte speciellt mycket.

iMac G4? eMac G4? iBook G4? PowerBook G4? Mac mini G4? Power Mac G4? Power Mac Cube G4? Xserve G4?
(och inom de flesta av de här modellfamiljerna finns det ju dessutom massor av olika varianter)

Datormodellen har förmodligen ingen betydelse i just det här fallet, men se det som ett tips för kommande trådar.

/Mod

Senast redigerat 2010-09-23 16:40
  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-09-23 19:56

Har nu fått ordning på synken.:)

Kan kanske vara bra att veta att det lätt blir knas när man blåtandar över visitkort från den gamla mobilen och sedan vill synka med Iphone. När jag sedan raderade de kontakter jag lagt över via blåtand funkade synken och alla kontakter jag hade sedan innan i adressboken hoppade över.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 14:47
Ursprungligen av Millie:

Har nu fått ordning på synken.:)

Kan kanske vara bra att veta att det lätt blir knas när man blåtandar över visitkort från den gamla mobilen och sedan vill synka med Iphone. När jag sedan raderade de kontakter jag lagt över via blåtand funkade synken och alla kontakter jag hade sedan innan i adressboken hoppade över.

Man kan ju inte föra över visitkort via BT. Eller har du jailbreakat och kört ett program från Cydia etc?

1
Bevaka tråden