Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3002 på 4.0.2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-09-22 17:33

Hej,

Skaffade precis en iPhone 4 med 4.0.2, råkade läsa på en säkerhetskopia från min andra iPhone 3G och nu fungerar inte Inställningar -> Allmänt (hamnar i springboaren när jag försöker öppna den). Förstått att man ska göra en fabriksåterställning i iTunes om detta inträffar så jag var på väg att göra det. Då ser jag att iTunes vill uppdatera min lur till 4.1, det vill inte jag. Jag laddade ned Tiny Umbrella och tog ut den där filen som Apple skickar ut, men det är en 4.1 fil. Kör jag alt+Återställ med Tiny Umbrella igång med 4.0.2 IPSW så får jag felkod 3002.

Nu till min fråga, jag vill inte ha 4.1 innan de har ett fungerande jailbreak på 4.1 eller om det krävs 4.2. Finns det något sätt att läsa på 4.0.2 igen för mig? Dvs. samma ipsw som jag redan har i telefonen men med en söndersupen Inställningar -> Allmänt?

Någon som har någon idé om hur jag får Inställningar -> Allmänt att fungera?

Mvh Johan

varför inte köra på 4.1 sålänge, jailbreak fungerar ändå inte till 4.0.2

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-09-22 22:33

Det är sant, jag har faktiskt övervägt det. Men jag ville veta om det fanns något annat sätt, men det verkar ju ganska kört eftersom jag är sent ute och 4.1 är släppt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-22 22:44

Vad har du för fördel att inte uppdatera till 4.1? Köper man den upplåst finns det ingen alls grund att inte uppgradera. Är den låst så är den enda orsaken att inte uppgradera är om man reser mycket och vill/måste använda sim kort i olika länder.

//Rob

1
Bevaka tråden