Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bredbandsbolagets satans jävla sket-ADSL har ballat ur för mig för sista gången. Utan internet och telefon i snart 2 dygn nu. Tydligen en driftstörning som berör hela stans kunder, men det är bara ett par dagar sedan sist. Och det har varit avbrott minst 5 gånger under 2012. Nu är det adjö Bredbandsbolaget. Beställde ADSL+Telefon hos Telia idag.

Ursprungligen av pmarriott:

Bredbandsbolagets satans jävla sket-ADSL har ballat ur för mig för sista gången. Utan internet och telefon i snart 2 dygn nu. Tydligen en driftstörning som berör hela stans kunder, men det är bara ett par dagar sedan sist. Och det har varit avbrott minst 5 gånger under 2012. Nu är det adjö Bredbandsbolaget. Beställde ADSL+Telefon hos Telia idag.

Kör dom inte samma koppar som Telia då?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-06 18:11
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kör dom inte samma koppar som Telia då?

Och du tror att det är avbrott på kopparledningen som ställer till det?

Dom har skild utrustning för att leverera ADSL,samma nät ja.

Ursprungligen av lappen71:

Och du tror att det är avbrott på kopparledningen som ställer till det?

Dom har skild utrustning för att leverera ADSL,samma nät ja.

I dunnoes. De hyr väl in sig på skanova som alla andra?

Jag tror inte det är ledningen det är fel på. Deras modem har dessutom sett likadana ut i 6 år. Man kunde ju tycka att en uppdatering av hårdvaran kunde vara på sin plats. Fått det utbytt 3 ggr. Grannarna som har andra leverantörer, däribland Telia, har fullt fungerade tjänster. Så det är nog inte samma helt igenom. I just detta fallet står det på deras hemsida att de har en driftstörning i området, men jag fattar faktiskt inte hur de kan tillåta sig ha totalt avbrott på bredband, telefoni och tv i en hel stad i 2 dygn. Det är inte så att vi är omgivna av 87748388473 km² skog som har blåst ner och rivit alla ledningar inom en radie på 67 mil.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag tror inte det är ledningen det är fel på. Deras modem har dessutom sett likadana ut i 6 år. Man kunde ju tycka att en uppdatering av hårdvaran kunde vara på sin plats. Fått det utbytt 3 ggr. Grannarna som har andra leverantörer, däribland Telia, har fullt fungerade tjänster. Så det är nog inte samma helt igenom. I just detta fallet står det på deras hemsida att de har en driftstörning i området, men jag fattar faktiskt inte hur de kan tillåta sig ha totalt avbrott på bredband, telefoni och tv i en hel stad i 2 dygn. Det är inte så att vi är omgivna av 87748388473 km² skog som har blåst ner och rivit alla ledningar inom en radie på 67 mil.

Två dygn är givetvis dåligt men driftstörningar har väl inget med modemen att göra?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Två dygn är givetvis dåligt men driftstörningar har väl inget med modemen att göra?

Nej, så klart inte. Men innan jag flyttade hit hade jag typ 1 avbrott per 5 år. Nu har jag haft 5 avbrott per år under senare år. Om det är modemet som strular eller deras utrustning i andra änden som ballat ur är för mig ointressant. Ett avbrott är ett avbrott.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-01-06 22:25
Ursprungligen av barbapappa_86:

Två dygn är givetvis dåligt men driftstörningar har väl inget med modemen att göra?

Det är modermodemet som är trasigt...

  • Medlem
  • 2013-01-07 20:01
Ursprungligen av mattem:

Det är modermodemet som är trasigt...

[ATTACH="CONFIG"]37331[/ATTACH]

Lite OT. Men vart kommer denna ursköna bild ifrån? Hur går historien?

Ursprungligen av Dalle:

Lite OT. Men vart kommer denna ursköna bild ifrån? Hur går historien?

Från artikel i SAF-tidningen, slutet på 90-talet nångång.

En riktig klassiker.

edit: http://r1ll0.blogspot.se/2009/02/modermodemet.html

Logitech Harmony konfigurationsmjukvara.
Jag VET att jag gjort ändringar och behöver synka. Det visste jag efter första, andra, tredje, fjärde............. nte gången.
Varför ska den synka ändringar i förgrunden. Varför ska den synka när inga ändringar är gjorda.
Varför envisas den med att skriva alla enheter som man lägger till med gemener?
Varför kan man inte dra och släppa aktiviteterna i den ordningen man vill ha dem i programvaran?
Jävla Windows-tönt som skrivit mjukvaran.
Varför ska skärmen på fjärren tändas när man trycker på en knapp?

Har hört att supporten är bra så jag får väl dra iväg ett mail med synpunkter de borde fixa.
I övrigt funkar fjärren grymt. Bra gränssnitt med Silverlight. Tyvärr bara Firefox och Safari som stödjs på Macen.

  • Medlem
  • 2013-01-07 22:17

Fjärren är bra med mjukvaran är urusel. En gång skulle jag lägga till en receiver i en aktivitet och var tvungen att ringa till supporten. Och även supporten kliade sig i huvudet säkert 15 minuter innan de kom på hur man skulle göra med inställningar på ingångar och övrigt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-13 15:56

Men va 17...

Visst, lite trångt är det. Men 1,56GB för skrivardrivisar???

  • Medlem
  • 2013-01-13 16:33

Något som irriterar mig mer och mer är dessa förbannade särskrivningar! Förlåt, jag menar så klart sär skrivningar.
Kaffe rast
Båt motor
Dator mus
Jeans skjorta

Mer svenska i skolorna!

Jag hatar, HATAR, HATAR särskrivningar!!!
Sådärförkommerjagirenjävlaprotestattskrivaallaminaframtidainläggutanmellanslagkommaellerpunkt!

Skulle baka idag till dansen i nästa vecka men det får bli imorgon o torsdag istället. Har inte fått ett skapandes grand gjort idag...ehm förutom ominstallationen av Snöleoparden på min Mac...

Ingen lust, ingen go, inkentinken

För att säkerställa att jag har go imorgon går jag på gymet en runda nu

mors

  • Medlem
  • 2013-01-16 02:09

Vissa nätter är det bara som förgjort med sömnen. Om 3 timmar ringer klockan.

blir så förbannad för att apple inte lagt till ringsignaler man laddar ner till till icloud-sync. får köpa ny låt varje gång jag återställer eller av annan anledning tappar bort ringsignalerna då jag envisas med att inte orka synca till itunes.

  • Medlem
  • 2013-01-19 20:04

-18°c. Det biter lite i kinderna när man trots feber tvingas cykla till affären för att köpa Alvedon.

Ursprungligen av Dalle:

-18°c. Det biter lite i kinderna när man trots feber tvingas cykla till affären för att köpa Alvedon.

Då tar man nog hellre taxi. Och varför cyklar man på i sådana minusgrader? Det vinddrag som uppstår gör ju att det känns betydligt kallare än vad det redan är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-20 09:32
Ursprungligen av Dalle:

-18°c. Det biter lite i kinderna när man trots feber tvingas cykla till affären för att köpa Alvedon.

Här har vi veckans hårding (positivt menat). Hoppas du kryar på dig snabbt.

  • Medlem
  • 2013-01-20 15:01

Inget vatten i kranen sedan dryga tre timmar tillbaka. Och absolut INGEN information på kommunens hemsida.

Edit: vattnet var borta mellan 12 och 22. Alltså 10 timmar. Klocan 20:00 uppdaterade kommunen sin sida med ungefär: "Vi har egentligen ingen jävla aning när vattnet är tillbaka".

Senast redigerat 2013-01-21 09:32
  • Medlem
  • 2013-01-21 16:35
Ursprungligen av Dalle:

Vissa nätter är det bara som förgjort med sömnen. Om 3 timmar ringer klockan.

Ursprungligen av Dalle:

-18°c. Det biter lite i kinderna när man trots feber tvingas cykla till affären för att köpa Alvedon.

Ursprungligen av Dalle:

Inget vatten i kranen sedan dryga tre timmar tillbaka. Och absolut INGEN information på kommunens hemsida.

Låter som om någon vunnit förra veckans pris i oflyt.

Inställt flyg till London för vidare färd till Singapore. Ombokad biljett via Istanbul. Försenat flyg till Istanbul. Får fan hoppas man inte missar anknytningen.Passkontrollanten uttryckte ett "äh, de e redigt försenat det flyget. Snö i januari - ja, det ä la bara en gobbe som röjer snö i europa, och nu e han i england".

Det är måndag…

Det räcker!

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är måndag…

Det räcker!

Enda positiva med denna måndagen är att danskurserna startar igen...japp

Sitter och möglar på flygplatsen i Zürich sedan 5 timmar. Drygt 2 timmar tills mitt flyg hem avgår. Kombinationen oväntat kort möte och en icke optimal tidtabell har mer eller mindre förstört den här dagen.

Förkyld och feber som fan. Måste gå på ICA...

Kul med 2 grader feber i kroppen och benen som knappt bär.

Betongen i mitt höghus (byggt 1955) är gjort enligt atombomssäkert-recept.
När vi flyttade in fick jag direkt köpa en enorm BOSCH-maskin, med SBS-borr och riktigt slag...
(jag tror den gick på 3500:- och kom i en stooor väska)
En sån där liten fesmaskin för 595:- där slagborret består i en tandad krans... funkar ej.

Har just nu en granne som borrar med en sån, varje hål tar ca fem minuters idogt gnagande.
helt uppenbart är att han inte vet heller att runt fönster sitter armeringsjärn....

fru sjuk, själv lika sjuk. Runt 23 brukar den jäveln börja hamra med något.
Hur fan kan man med?

Senast redigerat 2013-01-21 19:00
Ursprungligen av Goflorp:

Betongen i mitt höghus (byggt 1955) är gjort enligt atombomssäkert-recept.
När vi flyttade in fick jag direkt köpa en enorm BOSCH-maskin, med SBS-borr och riktigt slag...
(jag tror den gick på 3500:- och kom i en stooor väska)
En sån där liten fesmaskin för 595:- där slagborret består i en tandad krans... funkar ej.

Har just nu en granne som borrar med en sån, varje hål tar ca fem minuters idogt gnagande.
helt uppenbart är att han inte vet heller att runt fönster sitter armeringsjärn....

fru sjuk, själv lika sjuk. Runt 23 brukar den jäveln börja hamra med något.
Hur fan kan man med?

Bor i brfhus byggt 1947, väggarna består mestadels av tegel vilket är busenkelt att borra i men ändå låter det ibland som någon granne kör maskinen baklänges(för att de inte vet hur den funkar) samt att de bit för bit borrar lite inåt(de har inte mätt skruven utan litar på ögonmåttet)...

De brukar lägga av senast 22 men har de hantverkare i lgh så kan dessa dra igång hiskeligt tidigt med ljud som får hela kåken att vibrera

Jag lider med er...

Bevaka tråden