Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Handelsbanken jämran eländiga säkerhetslösning som aldrig vill lira tillsammans med Safari! Jag blir så less

Ursprungligen av BlackSmp:

Handelsbanken jämran eländiga säkerhetslösning som aldrig vill lira tillsammans med Safari! Jag blir så less

Handelsbanken fungerar alldeles utmärkt i Safari 5.1.2 med Lion 10.7. Det du kan behöva göra är att inaktivera tillägg som t.ex. ClickToPlugin. Det stör ut tjänsten då den verkar kräva flash för att aktivera säkerhetsprogrammet vid inloggning.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Handelsbanken fungerar alldeles utmärkt i Safari 5.1.2 med Lion 10.7. Det du kan behöva göra är att inaktivera tillägg som t.ex. ClickToPlugin. Det stör ut tjänsten då den verkar kräva flash för att aktivera säkerhetsprogrammet vid inloggning.

Konstigt att så många verka behöva påpeka att det fungerar! Det fungerar inte hos mig, jag kör Lion, Safarai 5.1.2, jag har inget jämrans Safaritillägg installerat överhuvudtaget - så vilket ska jag inaktivera? Och jag kan inte köra inloggning via dosa. Det har fungerat tidigare - det fungerar inte nu - och jag är sur!

Ursprungligen av BlackSmp:

Handelsbanken jämran eländiga säkerhetslösning som aldrig vill lira tillsammans med Safari! Jag blir så less

SHB har verkligen skärpt till sig på sistone, numera kan man ju pröjsa räkningar direkt från iPhone/iPad utan knussel.
Logga in går med i princip vad som helst iom att de använder dosa.

Ursprungligen av Goflorp:

SHB har verkligen skärpt till sig på sistone, numera kan man ju pröjsa räkningar direkt från iPhone/iPad utan knussel.
Logga in går med i princip vad som helst iom att de använder dosa.

Jo, det håller jag med om... men mitt utbrott kom sig av att Safari återigen påstod att det finns ingen dosa inkopplad fast dosan var inkopplad (och jag kopplade in den ett antal gånger). Då blev jag väldigt trött - "det bara fungerar - jomenvisst"

Varför blir man indragen i en massa snack i gästböcker kring idrott när man helst skulle vilja släppa hela skiten och låta idioterna driva klubben (rätt ner i backen, för det är dit de är på väg) och jag slutade ju i fjol när säsongen var över, så varför bryr jag mej?!?

Om jag bara kunde släppa och sluta...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-01-24 11:05

Vi är en liten tidning med låg upplaga (Allt Om Gården om någon är intresserad) som sliter på för att få saker och ting att gå runt. En dag får vi ett erbjudande om att ta över en tidning i motsvarande storlek mot att vi erbjuder lite frilansjobb. Allt låter superbra och vi skjuter på utgivning en vecka för att få saker och ting att gå i lås. När så allt i princip är fixat då ser några gamla bittra före detta kompanjoner till min nuvarande kompanjon till att sätta käppar i hjulet för oss och allt havererar.

Allt bara för att de är missunnsamma och inte vill att det ska gå bra för någon annan (de är inte intresserade av att ge ut den tidning som vi skulle ta över). Pengar, pengar, pengar (otippat va?). Nu är det bara att ladda om, fylla tidningen så gott det går och försöka gräva fram något positivt ur det här.

Ursprungligen av andas:

Allt bara för att de är missunnsamma och inte vill att det ska gå bra för någon annan (de är inte intresserade av att ge ut den tidning som vi skulle ta över). Pengar, pengar, pengar (otippat va?). Nu är det bara att ladda om, fylla tidningen så gott det går och försöka gräva fram något positivt ur det här.

Jag tror inte att det bara är pengar. Prestige har ofta mer med saken att göra...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-01-24 13:23
Ursprungligen av LCR:

Jag tror inte att det bara är pengar. Prestige har ofta mer med saken att göra...

En inte helt oriktig bedömning.

Ursprungligen av andas:

En inte helt oriktig bedömning.

Ganska riktig bedömning ?!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-01-24 13:42
Ursprungligen av LCR:

Ganska riktig bedömning ?!

Dumt att köra med dubbelnegationer. Men skriver man i surtråden så är man antagligen i det sinnestillståndet. Glaset är halvtomt inte halvfullt.

Chefen skickar mej till Åkersberga för att sätta upp skyltar. Letar och letar efter stället, frågar folk, ringer honom flera gånger...

sedan visar det sej att det var Vallentuna jag skulle till...

Ok, inte så farligt, men när han säger att JAG skulle ha kollat bättre när det var HAN som sa vart jag skulle åka!!! Jävla idiot!

Sen när jag hämtar bilen från verkstan (valde att lämna in den istället för att byta kylare själv då han (halv-kompis) skulle göra det billigt) så hamnar räkningen på 3636kr (kylaren kostade 1400kr). Hade tagit mej dubbelt så lång tid men jag hade sparat 2000kr !!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-25 22:49

Är så satans trött på den här iPhone 4s.
Hur kan det vara så svårt att släppa en produkt som fungerar. Detta är iPhone4s nr 3 som alla har exakt samma problem. Battery Drain, tappade samtal, skärmfrysning osv. osv. osv. osv.

Att den ens kan släppa fabriken är ett under. När till och med Apple Supporten börjar kasta skit så vet man att det är skit man har i handen!

Ursprungligen av atomlab:

Är så satans trött på den här iPhone 4s.
Hur kan det vara så svårt att släppa en produkt som fungerar. Detta är iPhone4s nr 3 som alla har exakt samma problem. Battery Drain, tappade samtal, skärmfrysning osv. osv. osv. osv.

Att den ens kan släppa fabriken är ett under. När till och med Apple Supporten börjar kasta skit så vet man att det är skit man har i handen!

Du har haft missflyt. Med det är det inte sagt att 4S är en skitprodukt. Min funkar klockrent. Alla jag känner som har är nöjda med sina. Har du till exempel provat en återställning utan backup, så att det inte ligger nåt skräp i din backup som ställer till det? Och vad menar du med att Apple Support kastar skit, det där får du gärna utveckla.

Diskussionen kring moderering har flyttats till en egen tråd i Feedback-forumet:

http://www.99.se/feedback/292575-orattvis-moderering.html

/Mod

Nu när Mekonomen blivit en rumsren bilverkstadskedja innebär det tydligen att de har rätt att r*vkn*lla sina kunder...

Lämnar in min Volvo 940 (världens enklaste bil att jobba på) för att byta kylaren som läcker. "Ska vi byta termostaten samtidigt? En ny kostar lite över 100kr", Ok säger jag men när jag får räkningen så tar de 375kr+moms för att lossa två skruvar och byta termostat, och detta är när kylsystemet redan är isär plockat.

375kr+moms för något som tar 3 minuter.

Sedan måste jag betala 20kr "faktura avgift" för att de skriver ut ett kvitto?!

Mekonomen = We'll take you to the cleaners!

Du åkte visst på dear up-sell.
Hur betalade du för att bli rövknullad för kvittot?

Ursprungligen av eskimo:

Du åkte visst på dear up-sell.
Hur betalade du för att bli rövknullad för kvittot?

Via PG eller BG minns inte, men fixar ett klistermärke till bilen på jobbet på måndag

"Servad hos SMEKONOMEN" i deras logotype.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-29 13:57

Betalade du via BG eller PG så fick du ju en faktura, och det är den du har betalat extra för, inte för kvittot
Om de inte talade om för dej att du skulle få en fakturaavgift, behöver du inte betala den. IceNet (numera Net1) angav inte det i mitt avtal med dem, så jag drar av 25 kr varje månad på deras skickade faktura. Blir ju lite pengar efter några år...

Ursprungligen av kenjon:

Betalade du via BG eller PG så fick du ju en faktura, och det är den du har betalat extra för, inte för kvittot

Jo, det har du rätt i, jag hittade en faktura vid ratten när jag hämtade bilen på kvällen.

Orkar inte vara sur över en massa skit (har gjort en större omställning i mitt liv för ett par år sedan då jag undviker att vara sur mer än jag måste och det gör allt mycket enklare, därav att jag skriver i Glad-tråden mycket oftare än i den här sketna tråden...

Ursprungligen av LCR:

Jo, det har du rätt i, jag hittade en faktura vid ratten när jag hämtade bilen på kvällen.

Orkar inte vara sur över en massa skit (har gjort en större omställning i mitt liv för ett par år sedan då jag undviker att vara sur mer än jag måste och det gör allt mycket enklare, därav att jag skriver i Glad-tråden mycket oftare än i den här sketna tråden...

Bra med den här surtråden, jag har funderat på att gå till en verkstad närmare än den jag brukar och hade siktat in mig på Mekonomen. När jag nu läser att det är ett sådant där ställe som tar betalt för att ta betalt så väljer jag surt/glatt en annan. Glatt för att jag slipper bli sur, och surt för att jag blir grinig på sådana ställen.

Ursprungligen av akerstrom:

Bra med den här surtråden, jag har funderat på att gå till en verkstad närmare än den jag brukar och hade siktat in mig på Mekonomen. När jag nu läser att det är ett sådant där ställe som tar betalt för att ta betalt så väljer jag surt/glatt en annan. Glatt för att jag slipper bli sur, och surt för att jag blir grinig på sådana ställen.

Grejen är den (vad jag förstått) är att Meknomen har nu blivit rumsrent och man har massor av verkstäder överallt, alla går en massa kurser, får en massa intyg på "kundvård" och skit, och nu bestäms priserna centralt och enligt en lista, inte enligt hur lång tid det verkligen tog för Nisse att faktiskt byta en termostat.

Faktiskt scenario:

1. Kylaren är urplockad, dvs kylsystemet tömt.

2. Att byta termostat på en Volvo B230 tar 3 minuter, det sitter längst fram ovanpå blocket med 2 skruvar, man lossar, lyfter, byter, skruvar tillbaka. Kanske man måste byta packning, oj det tog 5 minuter.

3. När detta borde kosta 50kr (?) så har de en lista på att om en kund kommer in med sin bil och vill ha en ny termostat så tar det 20 minuter eftersom man måste fylla på den kylvätska som spills ur, lufta systemet osv.

Men de tar ju redan betalt för detta då de tar 842,40 för att byta kylaren (tar ungefär 30 minuter).

Hur i helvete Mekonomens kylvätska kan kosta 3x så mycket som alla andras fattar jag inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-30 10:16
Ursprungligen av LCR:

Orkar inte vara sur över en massa skit (har gjort en större omställning i mitt liv för ett par år sedan då jag undviker att vara sur mer än jag måste och det gör allt mycket enklare.

Dagens bästa inlägg.

P.S Jag har gjort samma resa

Bu för struliga kunder!

Ursprungligen av Defa:

Bu för struliga kunder!

ehum

Funderar på om jag ska posta i "varförtråden" eller här men det blir här.

Varför, varför gör Defa sina motorvärmakablar i plast? När det är kallt så blir de stela och ohanterliga. Helt vansinnigt och jag önskade att de hade haft en VD i stil med Steve Jobs som hade tänkt på användbarheten i deras produkter!

Helt otroligt korkat!

Speciellt nu...

Och nu retade jag upp mig så mycket att jag skickade ett mejl till Defa och frågar. Jag ska ta ett kort av hur min anslutningskabel ser ut och lägga ut den...

  • Medlem
  • 2012-02-04 17:05

Yes! Vann 500 sköna riksdaler på DD! Tittar sen på kupongen och inser att jag kryssat i fel häst i sista loppet... Ggggghhhhaaaaa!!

SVDhar börjat med nya annonser och annonsen högst upp på sidan stannar alltid framme när du scrolla.

Det blir så skönt att kunna utnyttja sin skärm till att kunna se saker och ting (sarkasm)
Jag ]har inte hittat något sätt att stänga annonsen utan att klicka här... Kul! Inte!

Synd för jag gillar SvD annars eftersom det går att hitta lite bättre artiklar där (och på DN) jämfört med AB och Expressen...

[/font]
[font="arial,helvetica,sans-serif"]
[/font]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-11 12:28

Ja, hatar reklam som kidnappar läsarna. Gillar SvD annars, men jag överväger att sluta besöka dem, för att jag inte orkar med reklam som ska "out smarta" besökarna.

Ursprungligen av BlackSmp:

SVDhar börjat med nya annonser och annonsen högst upp på sidan stannar alltid framme när du scrolla.

Det blir så skönt att kunna utnyttja sin skärm till att kunna se saker och ting (sarkasm)
Jag ]har inte hittat något sätt att stänga annonsen utan att klicka här... Kul! Inte!

Synd för jag gillar SvD annars eftersom det går att hitta lite bättre artiklar där (och på DN) jämfört med AB och Expressen...

[ATTACH="CONFIG"]31850[/ATTACH][/FONT]
[FONT="arial,helvetica,sans-serif"]
[/FONT]

Samma sak händer på Sydsvenskan... Men de delar väl säng, så...

Bevaka tråden