Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips - Lyckades köpa iPhone över disk idag

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sala
  • 2010-08-04 21:24

Ett tips till alla er som suktar efter iPhone4. Jag knallade in på Tele2 i Kista Galleria i Stockholm idag. Där hade dom en 32gb kvar som jag köpte. Killen i butiken sa att dom får hem cirka 20-30 st lurar varje dag som inte är obokade. Han tipsade om att man ska vara där vid öppning så kan man få tag i en.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-04 22:25

hehe, det där känns väldigt tveksamt. Kan man inte tro samtidigt som andra operatörer har det jäkligt svårt att få ut deras leveranser.

Ursprungligen av ipodfan:

hehe, det där känns väldigt tveksamt. Kan man inte tro samtidigt som andra operatörer har det jäkligt svårt att få ut deras leveranser.

Min morsa var där i förrigår och köpte en 32GB över disken, dom hade massor med telefoner kvar sa han som inte var bokade, dock så förstår jag inte varför Telia inte har en enda telefon att sälja isåfall.

  • Medlem
  • Sala
  • 2010-08-04 23:33
Ursprungligen av ipodfan:

hehe, det där känns väldigt tveksamt. Kan man inte tro samtidigt som andra operatörer har det jäkligt svårt att få ut deras leveranser.

Tveksamt eller ej. Uppenbarligen hade dom telefon till mig och dom andra 50 pers som köpte idag. Samt till dom 50 pers som köpte igår. Så dit och shoppa nu!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-04 23:36
Ursprungligen av werpan:

Tveksamt eller ej. Uppenbarligen hade dom telefon till mig och dom andra 50 pers som köpte idag. Samt till dom 50 pers som köpte igår. Så dit och shoppa nu!

Aktieägare i Tele2...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-04 23:56

OMG! Nu börjar man ju verkligen undra hur apple fördelar telefonerna mellan operatörerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 07:47
Ursprungligen av ipodfan:

OMG! Nu börjar man ju verkligen undra hur apple fördelar telefonerna mellan operatörerna.

Eller så får de lika många men det har inte varit lika högt tryck hos Tele2?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-11 14:04
Ursprungligen av zappee:

Eller så får de lika många men det har inte varit lika högt tryck hos Tele2?

Apple borde få reda på dom som har för många och dom som har för få. Så att dom till nästa leverans delar ut olika många beroende på trycket på en specifik operatör.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-11 17:38
Ursprungligen av ipodfan:

Apple borde få reda på dom som har för många och dom som har för få. Så att dom till nästa leverans delar ut olika många beroende på trycket på en specifik operatör.

Borde, men vem vet hur de gör.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-05 00:01

Jo det är synd då att man inte vill ha någon annan operatör än Telia. Jag skulle inte överleva utan Edge.

Jag fick mail från Tele2 igår (eller ok, i förrigår, den 3:e augusti) där de sa "Vi har den, andra inte..."
Tänkte "vafan är det här, kommer deras utskick en vecka försent?" men insåg att de måste mena att de faktiskt hade den. Under stod det:

"Här kan du köpa
Köp din iPhone och teckna abonnemang i Tele2 butikerna (Kista, Skärholmen, Sollentuna, Täby och Uppsala) och hos utvalda återförsäljare (The Phone House, Elgiganten Megastore Macoteket och Media Markt). På tele2.se/iphone hittar du adresserna till butikerna och priser på våra abonnemang."

Jag åkte till The Phone House inne i stan och frågade, han hade ingen aning, så jag orkade inte gå runt i fler affärer. Men då stämde det väl då.

Men kontantpriset för en 32:a är väl 8100 kr? Och 16 GB 7100 kr? Phone House-killen nämnde något sådant till mig.

Någon som besökt en av dessa butiker under dagen? (Torsdag 5/8)
Undrar om det finns någon kvar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-05 19:59

Jag köpte en 32gb på medimarkt i Lund idag, dock var det den sista. Jag frågade om de fick in dagligen som nämnts, men det var från premiärleveransen och inga fler får de in förens om fyra veckor.

Jag köpte en 16GB idag på Tele2-butiken på stationen i Uppsala. Var inne häromdagen och frågade om dom hade några efter att ha läst den här tråden. Han sa nej, men erbjöd sig ringa när dom fick in. Dom hade rätt många sa han.

Många tele2 butiker i Stockholm har iPhone 4 i lager.

Ursprungligen av törnros:

Många tele2 butiker i Stockholm har iPhone 4 i lager.

Vilka då?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-08-09 16:34

I Uppsala och Centralstation finns det en Tele2 butik som har Iphone i lager. Köpte min idag måndag och det fanns både 16 och 32 GB inne och ganska gott om dom sa försäljaren. Ni som inte orkar vänta och bor i närheten, åk dit.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-09 21:06

Det är mycket Tele2-snack här så jag hoppar över Comviq/Tele2-tråden om beställda... För jag (är optimist?) hittar ingen info här eller via googling om kombinationen kontantkort och iPhone 4 över disk. Gäller överdisk i Tele2-butiker bara traditionella abonnemang? Såsom det är på webben, alltså?

Är det någon vänlig själ som sett till någon 32G i butik idag?

Svarar själv på min fråga.

Tele2butiken i sollentuna centrum var hjälpsamma och försåg mig med en 32:a, dom har nog inga mängder kvar då det sades att jag fick den näst sista.

Ursprungligen av Mr Gillespie:

Svarar själv på min fråga.

Tele2butiken i sollentuna centrum var hjälpsamma och försåg mig med en 32:a, dom har nog inga mängder kvar då det sades att jag fick den näst sista.

Vet du ifall de hade 16G?

Ursprungligen av lillprinsen:

Vet du ifall de hade 16G?

Jag frågade inte men tyckte det låg fler förpackningar på lagret så jag skulle tro det. Jag vet att elgiganten barkarby och kungsgatan inväntade telefoner av båda storlekarna igår.

Har ringt till Tele 2, telefonen är slutsåld i samtliga butiker. De har till och med lagt in den frasen i "telefonsvararen" när man ringer in till dem. Ett tips kan ju vara att lägga sig i kö hos deras återförsäljare iaf.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-11 11:15

Köpte min på Tele2s butik i Uppsala igår, då hade dom enligt säljaren väldigt gott om både 16 och 32.

Ursprungligen av tram:

Köpte min på Tele2s butik i Uppsala igår, då hade dom enligt säljaren väldigt gott om både 16 och 32.

Det kan inte ha varit så att de är undanlagda för folk som redan bokat upp sig för en då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-11 13:39
Ursprungligen av Specias:

Det kan inte ha varit så att de är undanlagda för folk som redan bokat upp sig för en då?

Tror inte det men kan såklart inte vara säker.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-11 18:53

För de som bor i Umeå så finns det iPhone fyror som är låsta till tele2 på Mediamarkt.

  • Medlem
  • 2010-08-12 11:15
Ursprungligen av Bjebb:

För de som bor i Umeå så finns det iPhone fyror som är låsta till tele2 på Mediamarkt.

antar de inte går låsa upp? bor inte allt för långt ifrån annars hehe

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-12 19:29
Ursprungligen av reed:

antar de inte går låsa upp? bor inte allt för långt ifrån annars hehe

Vet faktiskt inte om det går.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-12 22:55
Ursprungligen av reed:

antar de inte går låsa upp? bor inte allt för långt ifrån annars hehe

Nej, inte direkt.

Bevaka tråden