Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia från 3GS till iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-23 23:44

Hej!

Jag sålde min 3GS för ett tag sedan, innan iOS 4 kommit ut, och gjorde en säkerhetskopia på telefonen.

Jag ska köpa en iPhone 4 när den kommer och vill såklart få tillbaka allt det som sparats på min säkerhetskopia. Men kommer det att funka?

Säkerhetkopian är ju skapad med iOS 3 och om man då stoppar in en ny telefon med iOS 4 installerat på så borde väl... Ja vad händer igentligen?

Tacksam för svar!

Det går nog inte.

Hur tror du Apple har tänkt det ska fungera när man byter upp sig? Att man ska skriva in alla anteckningar och annat manuellt från den gamla? Klart att det går att återställa en "gammal" säkerhetskopia till en iPhone 4.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 15:21
Ursprungligen av HDS:

Hej!

Jag sålde min 3GS för ett tag sedan, innan iOS 4 kommit ut, och gjorde en säkerhetskopia på telefonen.

Jag ska köpa en iPhone 4 när den kommer och vill såklart få tillbaka allt det som sparats på min säkerhetskopia. Men kommer det att funka?

Säkerhetkopian är ju skapad med iOS 3 och om man då stoppar in en ny telefon med iOS 4 installerat på så borde väl... Ja vad händer igentligen?

Tacksam för svar!

iPhone: Transferring information from your current iPhone to a new iPhone

Det går nog problemfritt. Vad som däremot inte går är att restora från en nyare version av iOS till en äldre version. Jag körde 4.1b på min 3GS och den gick inte att restorea till 4.0 på min iPhone 4.

1
Bevaka tråden