Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilket iofs jag inte heller tycker är någon bra ide:)

Philips kastar in handduken. Saxat från Daringfireball.net :

Philips Exits Consumer Electronics Business ★
Robert Van den Oever, reporting for the WSJ’s The Source:

“Our consumer lifestyle business was margin dilutive to the group, so it was time to decide to move away from consumer electronics,” said Frans van Houten, Philips’s chief executive. “Since we have online entertainment, people do not buy Blu-ray and DVD players anymore,” Mr. Van Houten said.

Steve Jobs, back in 2008:

“Blu-ray is just a bag of hurt.”

  • Medlem
  • 2013-01-29 22:53

Va? Drev inte Sony en hatkampanj mot Apple för att Apple inte hade en blu-ray-spelare i sina maskiner?
För: "En riktig speldator måste ju ha blu-ray!"

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-01-30 09:48

Muhahahahahaha!

Ursprungligen av pmarriott:

Muhahahahahaha!

Surface Pro versus MacBook Air: Who's being dishonest with storage space?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-10 21:12

Han har säkert rätt men jag tycker väl att den här kommentaren på artikeln är relevant:

Citat:

Good find by Ed, indeed, but the media criticized Surface Pro, comparing it
... to other tablets (for example, to 128 GB iPad 4), not to MBAs. So Ed discusses different issue.

Ursprungligen av lasselu:

Han har säkert rätt men jag tycker väl att den här kommentaren på artikeln är relevant:

Håller med. En laptop är en laptop. Surface är en platta. Jag tycker att en Surface ska ställas mot en iPad.

Ursprungligen av pmarriott:

Håller med. En laptop är en laptop. Surface är en platta. Jag tycker att en Surface ska ställas mot en iPad.

Surface RT = platta (ARM), iPad
Surface Pro = dator (x86), MBA

Så ligger det till.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-12 09:50

Håller inte med...i mina ögon är det:

Surface Pro = lanseras som iPad-konkurrent

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-12 11:51

Hjälp…

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-12 14:08

En vis man sa: "The problem with Microsoft is that they have no taste."

Ursprungligen av joakimo:

Hjälp…

Ursprungligen av lasselu:

En vis man sa: "The problem with Microsoft is that they have no taste."

Att han kan vara stolt över det där får en att skämmas för mänskligheten.

Ursprungligen av keptang:

Surface RT = platta (ARM), iPad
Surface Pro = dator (x86), MBA

Så ligger det till.

Då har Microsoft misslyckats kapitalt i sin marknadsföring. Jag ser mig ändå som en någorlunda informerad individ. För mig har Microsoft Surface varit liktydigt med en platta, inte någon laptop.

Ursprungligen av joakimo:

Hjälp…

Synnerligen usel reklam. Ursäkta mig om jag verkar vara trög här, men är detta denna Surface "Pro" som ska föreställa en dator (laptop)? För jag ser nämligen en platta med ett externt tangentbord och en penna.

Ursprungligen av keptang:

Surface RT = platta (ARM), iPad
Surface Pro = dator (x86), MBA

Så ligger det till.

Det är så som MS vill framställa det men jag är inte säker på att det är en så bra ide.

Ursprungligen av pmarriott:

Då har Microsoft misslyckats kapitalt i sin marknadsföring. Jag ser mig ändå som en någorlunda informerad individ. För mig har Microsoft Surface varit liktydigt med en platta, inte någon laptop.

Jag tror till exempel att den (Surface) inte går så bra att använda i knäet på samma sätt som en vanlig laptop eller ståendes på soffarmstöd. Surface kan fungera som en laptop om den står på ett bord men annars?

För mig så är det inte programmen som jag kan köra på den som avgör om jag ser den som en platta eller en laptop. Det är byggsättet som avgör.

Ursprungligen av pmarriott:

Då har Microsoft misslyckats kapitalt i sin marknadsföring. Jag ser mig ändå som en någorlunda informerad individ. För mig har Microsoft Surface varit liktydigt med en platta, inte någon laptop.

Ja, misslyckats kapitalt kan man lugnt säga.

Ursprungligen av pmarriott:

Synnerligen usel reklam. Ursäkta mig om jag verkar vara trög här, men är detta denna Surface "Pro" som ska föreställa en dator (laptop)? För jag ser nämligen en platta med ett externt tangentbord och en penna.

Från MS sida "A laptop in tablet form, Surface Pro brings together the best of Microsoft in one awesome new device."

Ursprungligen av mendezzz:

Från MS sida "A laptop in tablet form, Surface Pro brings together the best of Microsoft in one awesome new device."

"A rose by any other name would smell as sweet." (Shakespeare)

Det här funkar inte för mig. Det kvittar vad Microsoft vill kalla den. En Surface är för mig en platta och skall sålunda jämföras med en iPad.

Annars så trodde jag mest att den fungerade såsom tillbehör till dansare om jag ska tro på reklamfilmerna:)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-02-14 09:59

Saxat från komentarsfältet på SVD Näringsliv angående att Apple inte kommer att lansera några lågprisprodukter.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-03-07 10:51

Var in på ett Siba-varuhus igår...de hade två Surface RT framme, ingen av dem var igång eller gick att starta. Ingen vidare reklam för MS det...
På andra sidan gången stod en monter med två iPad Mini, båda var igång...

Ursprungligen av lasselu:

Var in på ett Siba-varuhus igår...de hade två Surface RT framme, ingen av dem var igång eller gick att starta. Ingen vidare reklam för MS det...
På andra sidan gången stod en monter med två iPad Mini, båda var igång...

Hellre en avstängd Surface RT än en aktiv iPad Mini.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 12:25
Ursprungligen av maskh:

Hellre en avstängd Surface RT än en aktiv iPad Mini.

Konstruktivt skitsnack

Edit: Ska kanske lägga till en smilie så det inte "missförstås"

Senast redigerat 2013-03-07 14:05
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-07 14:03
Ursprungligen av lappen71:

Konstruktivt skitsnack

Indeed

Ursprungligen av lappen71:

Konstruktivt skitsnack

Edit: Ska kanske lägga till en smilie så det inte "missförstås"

iPad är ett handikapp.

Du kan inte skicka mer än en fil (undantag är bilder) via medföljande e-post-klienten. Glöm att du kan ha en live-sändning rullande i Safari och samtidigt läsa t.ex. ett mail eller en PDF-fil och bara lyssna på ljudet från sändningen. Ingen USB-ingång. Ingen version av Microsoft Office. Kan fortsätta så här i evigheter för att rättfärdiga mitt påstående om "hellre en avstängd Surface RT än en aktiv iPad Mini".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-07 14:59

Och allt det där kan du göra på en avstängd Surface RT?

Ursprungligen av pesc:

Och allt det där kan du göra på en avstängd Surface RT?

Det har jag aldrig påstått. Konstaterar bara att en aktiv iPad Mini inte gör den så attraktiv.

För övrigt så är det säkert inte svårt att be personalen slå på den så att den kan testas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-07 15:21
Ursprungligen av maskh:

iPad är ett handikapp.

Du kan inte skicka mer än en fil (undantag är bilder) via medföljande e-post-klienten. Glöm att du kan ha en live-sändning rullande i Safari och samtidigt läsa t.ex. ett mail eller en PDF-fil och bara lyssna på ljudet från sändningen. Ingen USB-ingång. Ingen version av Microsoft Office. Kan fortsätta så här i evigheter för att rättfärdiga mitt påstående om "hellre en avstängd Surface RT än en aktiv iPad Mini".

Inget av ovanstående kan du göra från en avstängd Surface RT.

Personligen så ser jag inget behov av att kunna ha en video igång samtidigt som jag läser ett mail, USB-ingång har jag ingen nytta av. Ingen Office på iPad än får väl skyllas på Microsoft och inte iPad, eller hur? För övrigt finns det andra applikationer som fungerar bra för samma ändamål.

Hur som, en iPad är inget för dig då. Det gör inte iPad till ett handikapp utan endast att du känner dig handikappad med en iPad. Helt ok, då väljer du ju bara en annan produkt istället.

Whatever floats your boat,

Bevaka tråden