Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-22 11:38
Ursprungligen av fajmoh:

Min 13" beställd tolv timmar efter lanseringen ska också dyka upp snart... Problemet är att jag vaknade vid elva och kom på att jag inte hade mitt namn på dörrklockan. Så har jag otur så är UPS-gubben redan varit här. men 2h/10h = 20% så alltför dåliga odds är det ju inte!

Du kanske har sagt det tidigare, men vad beställde du? Åkte ditt paket från Kina och är redan i Sverige?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 12:44
Ursprungligen av trey:

Du kanske har sagt det tidigare, men vad beställde du? Åkte ditt paket från Kina och är redan i Sverige?

Nej verkade skickas från nederländerna, står ingenting om asien på UPS-rapporten. Apple skeppade väl upp en container på måfå, dom borde ha varit ganska säkra på att dom går åt?

Beställde en baseline 13" 2,4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 13:19
Ursprungligen av Jånte:

Jippiiie! Fick just min 13", beställd timmen efter lanseringen, levererad till dörren av TNT!

Samm här! Nice!

22 Apr 2010 11:42:00 Stockholm Shipment Delivered In Good Condition.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 14:04
Ursprungligen av adde83:

Samm här! Nice!

22 Apr 2010 11:42:00 Stockholm Shipment Delivered In Good Condition.

Skönt, min är ute i budbilen just nu, leverans innan 17. Jag bor också inom tullarna i Stockholm så det känns som att den borde ligga på samma slinga som din!

Får se om man hinner till Webhallen idag för inköp av SSD.

Däremot har en Dell som jag beställt fastnat i Köpenhamn pga. naturkatastrofen. Den är det dock Schenker som levererar.

På min står det fortfarande "NATURKATASTROF" Ska det vara så jävla svårt?

Någon annan som som haft denna status men fått den ändrat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 14:06

Blä. Jag börjar bli så less. Trots uppdateringen UPS skickade ut verkar ingenting ha hänt med min order.

Så om Apple skulle gå över till TNT helt och hållet? Visst, detta händer inte så ofta men de företag som faktiskt kan utföra sin tjänst borde ha eloge tycker man

Ursprungligen av shadewind:

På min står det fortfarande "NATURKATASTROF" Ska det vara så jävla svårt?

Någon annan som som haft denna status men fått den ändrat?

Jag har status "På väg" nu. Var naturkatastrof tidigare.

Ursprungligen av FilleMang:

Så om Apple skulle gå över till TNT helt och hållet? Visst, detta händer inte så ofta men de företag som faktiskt kan utföra sin tjänst borde ha eloge tycker man

Jag har status "På väg" nu. Var naturkatastrof tidigare.

När skedde denna uppdatering? Idag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 15:35

Wooho, fick min i dörren för en halvtimma sen! Min touchpad känns lite ryckig dock, jämfört med min gamla macbook '06, någon mer som känner samma? Eller "körs den in" till slut? Har samma inställningar som annars.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 16:16
Ursprungligen av fajmoh:

Wooho, fick min i dörren för en halvtimma sen! Min touchpad känns lite ryckig dock, jämfört med min gamla macbook '06, någon mer som känner samma? Eller "körs den in" till slut? Har samma inställningar som annars.

Hur menar du med ryckig? Fick min MBP13" i tisdas, och jag har inte haft en innan, så jag vet inte vad jag ska jämföra med.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-04-22 19:01

Hej,

Är det någon som har status "Shipped" och "Merge In Tnst NL Til". Betyder det att den är skickad till Holland? Och får man tracking id först när den anländer till Holland?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-22 19:18
Ursprungligen av s043860:

Och får man tracking id först när den anländer till Holland?

När den skickas från Holland, enligt en telefonkonversation jag hade med Apple idag.

Ursprungligen av shadewind:

När skedde denna uppdatering? Idag?

Dett är dagens linjer:

INCHEON, KR 22/04/2010 10:53 AVGÅNGSSKANNING
22/04/2010 9:01 ANKOMSTSKANNING
SHANGHAI, CN 22/04/2010 7:13 AVGÅNGSSKANNING

Så misstänker det började hända saker vid 07.13.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-22 14:39

Eftersom jag fortfarande inte har något spårningsnummer ringde jag och gnällde lite. Min beställning befinner sig just nu i Nederländerna. Den skickades tydligen dit eftersom jag dessutom beställde en mus. Hade jag inte gjort det, hade den skickats direkt till Sverige från Kina.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-22 14:53
Ursprungligen av h_e:

Eftersom jag fortfarande inte har något spårningsnummer ringde jag och gnällde lite. Min beställning befinner sig just nu i Nederländerna. Den skickades tydligen dit eftersom jag dessutom beställde en mus. Hade jag inte gjort det, hade den skickats direkt till Sverige från Kina.

Jag beställde även en fjärrkontroll.. undrar vad det kommer innebära (datorn är inte skickad än).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 15:14
Ursprungligen av h_e:

Eftersom jag fortfarande inte har något spårningsnummer ringde jag och gnällde lite. Min beställning befinner sig just nu i Nederländerna. Den skickades tydligen dit eftersom jag dessutom beställde en mus. Hade jag inte gjort det, hade den skickats direkt till Sverige från Kina.

Jag beställde med mus och tangentbord. Ser på förpackningen att den verkar gått via Nederländerna. Nåväl, nu blir det till att leka med min första Mac!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 16:16

picky: Välkommen till rätt sida!

Nu är min i Warzawa, Polen. Förmodligen tillsammans med alla andra som har datorn på flyget från Korea. Äntligen Eurpoa i alla fall. Borde väl gå att få hem den i morgon...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-22 19:26
Ursprungligen av newcastle:

Nu är min i Warzawa, Polen. Förmodligen tillsammans med alla andra som har datorn på flyget från Korea. Äntligen Eurpoa i alla fall. Borde väl gå att få hem den i morgon...

Yes same, Hoppas verkligen imorgon. Ska iväg i helgen och skulle behöva med mig den då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 19:40

MBP 13" beställd den 13/4 några minuter efter att Apple Store gick upp igen.

Trackingen säger Warzawa här också kl 17:58 lokal tid. Enligt UPS så var den redan påväg till Tyskland nu för att sedan flygas vidare mot Sverige ikväll, osäkert dock om den skulle hinna med så det ser ju lite mörkt ut att få den innan helgen. Spännande är det!

Ursprungligen av hejo:

MBP 13" beställd den 13/4 några minuter efter att Apple Store gick upp igen.

Trackingen säger Warzawa här också kl 17:58 lokal tid. Enligt UPS så var den redan påväg till Tyskland nu för att sedan flygas vidare mot Sverige ikväll, osäkert dock om den skulle hinna med så det ser ju lite mörkt ut att få den innan helgen. Spännande är det!

Vi får bilda en klubb sen...

"Vi som har datorer som har varit ute och rest tillsammans utan sina ägare."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 23:09
Ursprungligen av newcastle:

Vi får bilda en klubb sen...

"Vi som har datorer som har varit ute och rest tillsammans utan sina ägare."

Jag joinar gärna eran grupp! Verkar dock inte som om det händer något mer ikväll/inatt för våra kära MBPs? eller...:cool:

Är också med! Vi får ta och anordna en resa som går samma väg som våra MBPs åkt, och inte ta med dem!

Vet dock inte om jag vill spendera så lång tid i Warszawa som de små liven har gjort nu. Inte hänt något sedan 17:58...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 23:37

UPS9 har lyft från Warzawa nu och är på väg till Köln, hoppas våra MBPs är med på det planet!

Ursprungligen av makzik:

UPS9 har lyft från Warzawa nu och är på väg till Köln, hoppas våra MBPs är med på det planet!

UPS9? Måste nog fråga igen... Jobbar du på UPS eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-23 00:09
Ursprungligen av newcastle:

UPS9? Måste nog fråga igen... Jobbar du på UPS eller?

Åter igen så måste jag dementera detta rykte.
Watch Air Traffic - LIVE! där har du sidan jag kikar på.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-23 01:11

Måste bara säga att jag tycker det är underbart med alla James Bond-knep här i tråden

Woooohooo!!!!

Shanghai, cn 23/04/2010 6:30 avgångsskanning

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-23 02:04

Samma här, vågar nästan hoppas på leverans i början av nästa vecka

SHANGHAI, CN 23/04/2010 6:30 AVGÅNGSSKANNING

Ursprungligen av erik:

Samma här, vågar nästan hoppas på leverans i början av nästa vecka

SHANGHAI, CN 23/04/2010 6:30 AVGÅNGSSKANNING

Du och jag mannen, du och jag!

Bevaka tråden